VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: pWolf på mars 06, 2014, 21:54:28 pm



Tittel: 1300 vs 1600
Skrevet av: pWolfmars 06, 2014, 21:54:28 pm
Etterhvert så tenker jeg gå igang med å splitte en motor å bygge en selv. Hva slags bygg det skal bli og hvor omfattende er ikke bestemt enda, men jeg har nå en 1300 sp stående som kan være et greit utgangspunkt for læring.

Sett at jeg vil bygge en motor på 2l ++ , kan denne motoren brukes til det med maskinering? Vil den være like solid som en 1600 blokk? Etc etc.. ?



Tittel: Sv: 1300 vs 1600
Skrevet av: Speed-Demonmars 06, 2014, 22:07:40 pm
Sjekk hvilken kode som står på blokka di. AD, AS, F etc


Tittel: Sv: 1300 vs 1600
Skrevet av: SveinTmars 07, 2014, 13:31:23 pm
Finnes også flere utgaver av "F" blokka. De nyeste har to oljetrykk stempler og større oljekanaler, men de fleste har bare ett stempel og mindre oljekanaler.


Tittel: Sv: 1300 vs 1600
Skrevet av: pWolfmars 25, 2014, 22:34:15 pm
Fant dette nr


Tittel: Sv: 1300 vs 1600
Skrevet av: SveinTmars 25, 2014, 23:06:58 pm
Viss ikke det er noen bokstaver foran nummeret, tyder det på at det er en 1200 du har der.


Tittel: Sv: 1300 vs 1600
Skrevet av: pWolfmars 25, 2014, 23:38:40 pm
Nå kikket jeg ikke noe mer, men det nr sto ved dynamofoten. Er ikke noe anna sted det står eller?


Tittel: Sv: 1300 vs 1600
Skrevet av: SveinTmars 26, 2014, 08:58:07 am
Er der bokstaven(e) også skal stå. Men som du ser på bildet mitt kan bokstaven stå litt før tallene. "F" i dette tilfellet, og der var det skygge på ditt bilde  :)