Tittel: Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: RobInThaHood på mars 26, 2014, 14:10:26 pm SE MITT SISTE INNLEGG!!
Er på jakt etter en god måte å få avstivet bakenden på min senkede T-1 -64 med 1776 motor m/ sump. har lagt ut tråd under deler ønskes for respons, men prøver her også. Finnes andre gode tips? http://www.vwnorge.no/index.php/topic,59411.0.html :) :) :) Tittel: Sv: Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: TrettenNullTo på mars 30, 2014, 10:53:05 am Sway-a-way har masse snadder. Men det er i USA.
http://www.swayaway.com/VW.php Tittel: Hvordan Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: RobInThaHood på april 24, 2014, 14:55:03 pm Har fått stivere torsjonstaver og er klar til montering:
Hvordan skal disse settes inn? Er det visse ting som må tas i betraktning her? 😳 Tittel: Sv: Hvordan Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: BeetleBug på april 24, 2014, 15:01:28 pm Har fått stivere torsjonstaver og er klar til montering: Hvordan skal disse settes inn? Er det visse ting som må tas i betraktning her? Hvor tykke? Og ja, det er visse ting du må ta i betrakning. Feks er de langt stivere en de forrige du hadde og dermed kan du ikke sette dem opp med forspenning. Nå er din bil temmelig senket så nå må du rett og slett montere dem der du tror du vi ha dem. Min bil står med stavene ca 3 mm over stoppen og er da omtrent like høy som en standardbil, kanskje litt senket. Mvh BB Tittel: Sv: Hvordan Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: SplitMan på april 24, 2014, 15:05:57 pm Har fått stivere torsjonstaver og er klar til montering: Hvordan skal disse settes inn? Er det visse ting som må tas i betraktning her? Hvor tykke? Og ja, det er visse ting du må ta i betrakning. Feks er de langt stivere en de forrige du hadde og dermed kan du ikke sette dem opp med forspenning. Nå er din bil temmelig senket så nå må du rett og slett montere dem der du tror du vi ha dem. Min bil står med stavene ca 3 mm over stoppen og er da omtrent like høy som en standardbil, kanskje litt senket. Mvh BB Hvor tykke fjærer kjører du med Kalle? Og - er de korte eller lange? Tittel: Sv: Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: RobInThaHood på april 24, 2014, 20:42:15 pm Stavene er forsovet 27mm og korte.
Er det bare å sette inn på hvilken som helst spline innerst, eller må jeg prøve meg frem for å få bilen like høy/lav på begge sider? Er jo forskjellig diameter på splines ytterst og innerst som videre gir forskjellig ratio mtp senking/ riktig høyde.. Tittel: Sv: Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: TrettenNullTo på april 24, 2014, 21:04:36 pm Jeg brukte denne siden til hjelp.http://vw.zenseeker.net/Wheels-TorsionBars.htm . men på en Boble med orginale staver
Tittel: Sv: Hvordan Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: BeetleBug på april 24, 2014, 23:21:00 pm Hvor tykke fjærer kjører du med Kalle? Og - er de korte eller lange? Jeg kjører med Sway Away 28mm og dem er korte. Mvh BB Tittel: Sv: Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: RobInThaHood på april 26, 2014, 08:21:20 am Hvordan er disse å kjøre med?
Med orginale staver og 1776maskin slo sumpen lett i asfalten om jeg var litt kjapp med clutchen... Tittel: Sv: Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: BeetleBug på april 26, 2014, 20:14:03 pm Tja, se på bildet i min signatur så ser du at dem fungerer. Preppa bane med klister, slicks på bilen og masse trykk. Den setter seg akkurat nok til å 160 kmt på ca 6,5 sekund :)
Tittel: Sv: Stivere torsjonstaver T-1 (-64) Skrevet av: RobInThaHood på april 27, 2014, 22:41:58 pm Tja, se på bildet i min signatur så ser du at dem fungerer. Preppa bane med klister, slicks på bilen og masse trykk. Den setter seg akkurat nok til å 160 kmt på ca 6,5 sekund :) 😁 |