VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: 1302hoho på mai 11, 2014, 15:20:58 pm



Tittel: 1200 64 -> 1300s 72
Skrevet av: 1302hohomai 11, 2014, 15:20:58 pm
Hva må gjøres hvis man skal ha en 1600 motor fra en 1300s fra 72 inn i en 1200 fra 64?! Ønsker å ha med girboks, men samtidig beholde 205x5.


Tittel: Sv: 1200 64 -> 1300s 72
Skrevet av: wide5mai 11, 2014, 15:49:25 pm
Du bare skifter over aksler og akselrør fra 64 kassa.. Samt bermser da..
Men om du ikke har gjort det før, så er det sikkert lurt med litt hjelp. Du må vite litt ang bevegelse  / shimsing av aksel-lokkene.
Ellers er det bolt on..  ;)

Petter'n.


Tittel: Sv: 1200 64 -> 1300s 72
Skrevet av: Kjell Roarmai 11, 2014, 19:27:10 pm
Du bare skifter over aksler og akselrør fra 64 kassa.. Samt bermser da..
Men om du ikke har gjort det før, så er det sikkert lurt med litt hjelp. Du må vite litt ang bevegelse  / shimsing av aksel-lokkene.
Ellers er det bolt on..  ;)

Petter'n.

Behøver ikke å bytte aksler, det kommer an på hvilke hjul du skal bruke, og med hvilket innpress. Originale felger går fint med lange aksler.
Lange aksler og ellers original, gir bedre kjøreegenskaper. Kom sånn originalt på 67-modellen.


Tittel: Sv: 1200 64 -> 1300s 72
Skrevet av: 1302hohomai 12, 2014, 08:28:59 am
Hva med 6v vs 12v?


Tittel: Sv: 1200 64 -> 1300s 72
Skrevet av: 1302hohomai 14, 2014, 00:13:43 am
Bygge om 64mod til 12volt?! Eller er det mulig å sette 6 v starter på 1600 motoren?!


Tittel: Sv: 1200 64 -> 1300s 72
Skrevet av: SveinTmai 14, 2014, 16:57:55 pm
Lurer på om 67modell starter er 6V, men har tannhjul som passer 12V motor. Finner du en slik, kan du bygge om motoren til 6V ved å bytte over dynamo og coil, men litt mer i tvil om du finner 6V choke og tomgangsventil som passer på 1600.
Bygger du bilen til 12V må du bytte alle lyspærer, blinkrele, laderele, vinduspussermotor og batteri.
Sikkert noe mer som jeg ikke kommer på også.