Tittel: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Cheron på mai 19, 2014, 13:58:26 pm Da må jeg vel innse det at dette girkasse prosjektet mitt ikke er egnet til min motor. Har gått igjennom situasjonen og landet på at jeg ikke får bygd/kjøpt meg ny moment motor med det første.
Selger derfor denne til kostpris. ( innkjøp av deler + montering av drev) 7000,- med ny girolje. blir tatt ut av bilen i kveld. Kan leveres langs E18 i kveld/natt ned til Vestfold :) (http://img.photobucket.com/albums/v221/cheron75/Cheron/IMAG2868_zpsau41qpbs.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/cheron75/media/Cheron/IMAG2868_zpsau41qpbs.jpg.html) Litt praktisk info jeg har samlet på testturene; 60 km/t = 1500 rpm 65 = 1700 70 = 1900 75 = 2000 80 = 2100 85 = 2200 90 = 2300 95 = 2500 100 = 2600 Dette med 205-70-15 dekk Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Pål på mai 19, 2014, 15:09:21 pm Kan jo bare kjøpe 2,1 T4 motor av meg. Så er du rustet for motbakker :)
Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Dewil på mai 19, 2014, 17:50:00 pm Jammen skal ikke du ligge i 250km/t på autobahn i sommer?? ;D
Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Cheron på juni 16, 2014, 08:47:44 am Ny pris.. Kjapt og enkelt..
4000 kr Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: BERGER på juni 16, 2014, 09:28:09 am Synd du ikke kunne bruke kassa med dette giret Cheron, men løsningen er vel enkel: Kjøre fortere ;D
Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Tony jansen på juni 16, 2014, 11:28:04 am Hei :)
Lurer bare på om denne girkassa passer i en 1963 slittbuss som vi skal sette inn en 2,3l med 140HK og åssen dette vil fungere? :) Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Cheron på juni 16, 2014, 11:31:11 am Vet ikke om den passer, men motoren høres ut som den er perfekt for denne kassa :)
Berger kan vel utdype hva motor han hadde denne kassa på tidligere? Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: BERGER på juni 16, 2014, 11:55:42 am Dette er i utgangspunktet en IRS kasse, i en splitt buss er det standard med svingaksel, så med mindre den er ombygget til IRS vil den ikke passe. Hvis den har IRS, må det tilpasses nye girkassefester og overføring til girveksler.
Vi hadde denne utvekslingen i SCC bussen, da med en 2,1 som hadde ca 135hk og 180-190Nm. Fungerte supert med full bil og henger :) Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Tony jansen på juni 16, 2014, 12:12:20 pm Hei igjen :)
Okei :) hva må jeg gjøre og hva trenger jeg for og bygge om får og få en IRS aksel? :) Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: mags på juni 16, 2014, 13:04:29 pm kan du Sveise er det ingen problem da
du trenger irs bærearmer og hub Porsche 944,bygge inn irs fæste,Støtdempere fester dær Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Henning på juni 16, 2014, 13:36:44 pm Kjøper kassa ☺for 4000,-
Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Cheron på juni 16, 2014, 13:46:14 pm Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: Solan på juni 16, 2014, 16:05:16 pm Hei igjen :) Okei :) hva må jeg gjøre og hva trenger jeg for og bygge om får og få en IRS aksel? :) Jeg har brukt CE (Creative Engineering) sitt IRS kit, og bygget om min '65 microbus til IRS. Fungerer supert, og anbefales! http://www.creative-engineering.com/index.php?page=shop.browse&category_id=125&option=com_virtuemart&Itemid=26 Tittel: Sv: 091 girkasse med 0.70 4 gir Skrevet av: mattias på juni 17, 2014, 13:43:17 pm Kassa solgt?
|