Tittel: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm Skrevet av: Boble1200 på mai 27, 2014, 23:25:53 pm 1200cc 1965 modell Problemet mitt er at motoren blir for varm og kubber? Den vill ikke starte før den er kald nok. Noen sier det kan være koilen, har tatt utav tenpluggen og holdt den mot jordingspunkt, de gnister. Har lite erfaring med motor på biler. Noen som kan tenke seg hva problemet kan være? Tittel: Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm Skrevet av: Squareback på mai 27, 2014, 23:30:40 pm Standardspørsmål nr 1 er da er alle blekk og gummitetninger intakte i motorommet?
Er du helt ny med boble har jeg laget en enkel liten oversikt her: http://www.follovwklubb.no/teknisk/index.php Tittel: Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm Skrevet av: Boble1200 på mai 27, 2014, 23:33:47 pm Jeg forstår ikke helt hva du mener med det.
Men pakninger på den motoren har sikkert ikke blitt byttet på mangen år! Tittel: Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm Skrevet av: Squareback på mai 27, 2014, 23:36:00 pm Det kan også være at bensinpumpen "kiler" seg når den blir varm.
Har forresten bilen vært i drift i alle år eller har den hatt en lang pause? Jeg ville da renset tanken og byttet alle bensinslanger Tittel: Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm Skrevet av: Squareback på mai 27, 2014, 23:46:23 pm Jeg forstår ikke helt hva du mener med det. Men pakninger på den motoren har sikkert ikke blitt byttet på mangen år! Legg ut et bilde av motorrommet du - så ser vi raskt om noe mangler der... Tittel: Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm Skrevet av: Boble1200 på mai 28, 2014, 00:07:46 am Ja får ta å legge ut et bilde i morgen :)
Tittel: Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm Skrevet av: folkevogn på mai 28, 2014, 12:46:13 pm Kanskje ødelagt termostat under sylinder 1 og 2. Hvis du kommer til kan funskjonsteste den med en varmepistol. Hvis den ekspanderer når du varmer den så er den ok. Greit å sjekke om staget som går til spjelene i viftehuset og sitter og fungerer.
Folke Vogn Tittel: Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm Skrevet av: Pan på mai 29, 2014, 08:42:47 am Kjenn på peilepinnen for olja og påfyllingslokket for olje etter en kjøretur hvor motoren har rukket å bli skikkelig varm. Du skal kunne ta på disse uten å brenne deg. På skikkelig varm motor må man ofte holde gassen i bånn for at motoren skal starte.
Angående blekk og gummitetninger: Når du åpner motorlokket, skal du generelt kunne se at motorrommet er en "lukket enhet". Kjølelufta skal kun ha én vei å gå: Inn gjennom rillene under bakruta, inn i viftehuset, over sylindre/topper og deretter ut i friluft. Brukt kjøleluft skal ikke ha mulighet til å bli sugd inn i motorrommet igjen. Derfor er motoren omgitt av metallplater som slutter tett mot karosseriet inne i motorrommet. Mangler noen av disse platene, går det fort en kule varmt baki der. |