VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: LCK på juni 05, 2014, 21:41:36 pm



Tittel: Bryter på Coil?
Skrevet av: LCKjuni 05, 2014, 21:41:36 pm
Hei. Har en 58 boble som jeg prøver å få noe liv i. Mens jeg tuklet bak i motoren fikk jeg øye på en ledning med bryter som går til coilen.
Noen som vet om dette er vanlig? Og hva er misjonen til bryteren?


Tittel: Sv: Bryter på Coil?
Skrevet av: Dewiljuni 06, 2014, 11:05:54 am
Ikke vanlig at det er noen bryter baki motorrommet nei. Sikkert en måte å gjøre det vanskeligere å stjele bilen.


Tittel: Sv: Bryter på Coil?
Skrevet av: Kjell Roarjuni 06, 2014, 16:21:44 pm
Mer vanlig med noe lignende på T2...

Det er lang vei fra batteriet, til tenningslåsen og tilbake til motorrommet, noe som gir et stort spenningstap til coilen. Noen kjørte da strøm direkte fra batteriet til coilen, for lettere start f.eks. når det var kaldt ute.


Tittel: Sv: Bryter på Coil?
Skrevet av: SveinTjuni 06, 2014, 17:40:21 pm
Og alle brytere må ha minst to ledninger. Så jeg lurer på hvilken på coil den første er koblet til, og hvor den andre går?
Viss den første er til pluss og den andre går til batteri er det som Kjell Roar sier, og viss den går til tennigslåsen er det som Dewil sier.
Men viss den går til liten stikke på starter, kan det være for å starte bilen fra motor rommet.

Går den første til minus på coil og den andre til jord, er det også som Devil sier. Man kan jorde stiftene slik at ikke bilen vil starte.