Tittel: bensin/kvalitet.... Skrevet av: ORANGEBUG på juli 23, 2014, 21:14:49 pm Er bensinen på norske pumper i den tilstand at inlinefilter før bensinpumpa er anbefalt/påkrevet? Det er jo et fikter inne i 044 pumpa, men det er nøøger knotete og rengjøre.
-Isåfall hvor kjøper jeg inlinefilter med nok kapasitet? Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: Jee på juli 23, 2014, 22:14:37 pm Bensinen er nok rein nok. Men det er værre med han som står og klør seg i huet når han fyller.. og drøsser flass og gammel moro ned i tanken.
Filter er ett must på innsprut da dysene tetter seg fort eller får redusert kapasitet. Filteret i pumpa er mer ett grovfilter for at ikke pumpa skal bli skadd av større partikler. Jeg har selv brukt inline filter fra Mekonomen. Husker ikke delenummer. Men mener det var til RS2 eller S4. Men de har såklart en begrensing på diameter på inn og ut nipler. Kreves større greier vel litt leting på Summit tingen. Eller T-stykke og to filter. Eller ennå bedre om det er big power. To filter og to pumper. Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: Roy Grelland på juli 23, 2014, 22:26:41 pm Mener jeg tok vare på esken til filteret jeg handlet på mekonomen. Kan sjekke når jeg er hjemme igjen. Antakelig før helga en gang.
Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: ORANGEBUG på juli 23, 2014, 22:29:52 pm Var det jeg tenkte også serru, til tross for nyoppusset tank inv og utv, så går det nok ikke lenge till osv.....
Ikke så mye power da, 177hjulhester :) Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: Roy Grelland på juli 24, 2014, 00:32:00 am Mener jeg tok vare på esken til filteret jeg handlet på mekonomen. Kan sjekke når jeg er hjemme igjen. Antakelig før helga en gang.
Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på juli 24, 2014, 08:57:50 am du har filter etter pumpa også?
Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: ORANGEBUG på juli 25, 2014, 05:22:58 am du har filter etter pumpa også? Jada, der bruker jeg et innspr.filter fra vw. har sveisa inn 1/2" muffe i nedre del av tanken, og bruker AN10, derifra og inn på pumpa, med et såkalt inlinefilter fra summit (AN10) og return er satt på toppen av tanken. Men ved litt heavy kjøring i svinger etc, går den liksom tom på sugesia, og pumpa begynner å suttre litt, og lambdametere blir mentalt forstyrra.... Kan jeg kjøre return montro inn på slangen, mellom inlinefilteret og tanken istedet???? Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på juli 25, 2014, 06:52:27 am Hvilken str er det på filteret før pumpa?
Og skjer det ved fulj tank også? Er jo ikke mye skvalpeplater i org tanken Kanskje en liten catch tank kan hjelpe Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: ORANGEBUG på juli 25, 2014, 11:12:16 am Hvilken str er det på filteret før pumpa? Inlinefilteret er AN10. Tenkte på en liten catchtank ja. Imellom innfilteret og pumpa, som kunne ta i mot returbensinen, da den er jo filtrert før..... Vi snakker foresten om T3 camperen min her ja, og der er deg vel nul og nix, med skvalpeplater serru....Og skjer det ved fulj tank også? Er jo ikke mye skvalpeplater i org tanken Kanskje en liten catch tank kan hjelpe Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på juli 25, 2014, 15:35:41 pm Men oppfører den seg likt med mye på tanken?
I så fall er det for mye motstand før pumpe. De er ikke bygd for å måtte suge. Hva slags str på filter i micron.? For fint her skaper motstand Sånne pumper bør ha stor slange inn 1/2" 'ish innvendig. Samme med koplinger Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: ORANGEBUG på juli 25, 2014, 20:46:55 pm Men oppfører den seg likt med mye på tanken? Mnjaah, synes den oppfører seg likt, uansett mengde bensin, ikke hele tia, men som sagt ved litt hard kjøring, svingete og i laaaaaange nedoverbakker. Hva slags micron det er i filterer er jeg faktisk usikker på. Er det høyt eller lave antall micron som gjelder da? AN10, er vel ca 11mm innv, er vel greit nok det, sku kansje, økt på litt?I så fall er det for mye motstand før pumpe. De er ikke bygd for å måtte suge. Hva slags str på filter i micron.? For fint her skaper motstand Sånne pumper bør ha stor slange inn 1/2" 'ish innvendig. Samme med koplinger Tittel: Sv: bensin/kvalitet.... Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på juli 25, 2014, 21:09:39 pm ja da tyder det på att pumpa får for lite flow inn
enten via for mså koplinger og/eller i kombinasjon med for fint filter 100 micron filter kan fange opp partikler ned mot 100 micron i størrelse 10 micron fanger ned til 10 micron osv :) så før pumpe så er det normalt med "høy" micron mere normalt med "grovsil" en filter før pumpa enn "fiiiin filter" |