Tittel: Camber compensator Skrevet av: Daniel L på juli 31, 2014, 23:13:47 pm Ønskes kjøpt helst før scc, eller evt tas med til scc...
Tittel: Sv: Camber compensator Skrevet av: Dewil på juli 31, 2014, 23:47:08 pm Noe som fungerer mye bedre (spesielt om bilen er senket) er et vanlig stabstag.
Hotshop har til både svingaksel og irs http://folkevogn.no/index.php/butikk/kategori/1112-stabstag-foringer Tittel: Sv: Camber compensator Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på august 01, 2014, 19:08:21 pm Har du prøvd begge typer Anders?
Tittel: Sv: Camber compensator Skrevet av: Daniel L på august 01, 2014, 19:56:35 pm Takk for tips, skal tenke litt på det
Tittel: Sv: Camber compensator Skrevet av: Rocket-Racing på august 01, 2014, 23:09:26 pm PM
Tittel: Sv: Camber compensator Skrevet av: Dewil på august 01, 2014, 23:21:14 pm Har du prøvd begge typer Anders? Nei desverre ikke, men jeg har forhørt meg med flere som har testet. Var selv på jakt etter cambercompensator, men siden min bil er lav og måten den er designet på (som en bladfjær på tvers, skrudd i girkassa) funker den dårlig til mitt bruk da den vil stå i spenn.Uansett er et stabstag en mer riktig vei å gå da den så og si er passiv når bilen fjærer men er kun i funksjon når man svinger. Det gir en behagelig kjøretur rett frem men skaper sportslig følelse og god veiholdning ved sving. Konstruksjonen er enklere og mer moderne med et stabstag, om det er positivt eller negativt veit jeg ikke, da meningen om utseende og tidsriktighet er ofte en faktor med gamle biler. Da compensatoren dukket opp var den selvsagt et vidunderlig produkt som ga Porsche raskere tider rundt Ringen. Er det best mulige kjøreegenskaper man er ute etter, da velger man et stabilisatorstag. (gjerne et justerbart) Er man ute etter noe bedre kjørbarhet med originalbilen, tidsriktighet, historie osv så er cambercompensatoren en sikker vinner. |