Tittel: Ventil justering 1915 AD Skrevet av: pWolf på august 12, 2014, 00:13:03 am Etter å lest rundt med internettet og forhørt meg litt rundt eller er jeg like rådvill..
På kald motor, 0,6 eller 0,15 ?? Har det noe å si hva slags vippestell ? Tittel: Sv: Ventil justering 1915 AD Skrevet av: Squareback på august 12, 2014, 00:15:21 am 0.15 på kald motor såfremt du har vanlige støtstenger.
Tittel: Sv: Ventil justering 1915 AD Skrevet av: pWolf på august 12, 2014, 00:21:00 am 0.15 på kald motor såfremt du har vanlige støtstenger. Ok, om det er chromemoly da ? Tittel: Sv: Ventil justering 1915 AD Skrevet av: Squareback på august 12, 2014, 02:52:21 am null. men du vet vel vel hvilke støtstenger du har?
Tittel: Sv: Ventil justering 1915 AD Skrevet av: BERGER på august 12, 2014, 07:58:25 am Om du er usikker på hva slags støtstenger du har, kan det være lurt å gjøre følgende øvelse:
Juster ventilklaringen til std klaring 0,15 på kald motor. Kjør den god og varm, sjekk klaring ved varm motor. Det bør være tilnærmet null ved varm motor, og de skal ikke ligge på. Om du har chromemoly kan det hende at klaringen har blitt større når motoren er varm. Tykke alu støtstenger oppfører seg annerledes enn std alu støtstenger, ofte utvider de tykke seg mindre enn originale, og trenger mindre klaring ved kald motor. Er i alle fall viktig å få dette så optimalt som mulig, det værste er hvis en ventil ikke lukker skikkelig ved varm motor. Tittel: Sv: Ventil justering 1915 AD Skrevet av: pWolf på august 12, 2014, 08:27:05 am Om du er usikker på hva slags støtstenger du har, kan det være lurt å gjøre følgende øvelse: Juster ventilklaringen til std klaring 0,15 på kald motor. Kjør den god og varm, sjekk klaring ved varm motor. Det bør være tilnærmet null ved varm motor, og de skal ikke ligge på. Om du har chromemoly kan det hende at klaringen har blitt større når motoren er varm. Tykke alu støtstenger oppfører seg annerledes enn std alu støtstenger, ofte utvider de tykke seg mindre enn originale, og trenger mindre klaring ved kald motor. Er i alle fall viktig å få dette så optimalt som mulig, det værste er hvis en ventil ikke lukker skikkelig ved varm motor. Takk! Jeg tror det er chromemoly jeg har. Skal jobbe på bilen ikveld. Takk for god hjelp til dere begge ! :) |