VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: kivriel på august 16, 2014, 13:29:49 pm



Tittel: burde jeg splitte blokka ?
Skrevet av: kivrielaugust 16, 2014, 13:29:49 pm
Hei der , har fått tak i en 1600 motor , den har stått i ei boble som har stått stille på ett jorde i 10 år, var ike noe vann i den men lurer på om jeg burde splitte motorblokka på den ? har demontert alt så er bare blokk  veiv og kam igjen på den. rådene virker greie ut så lurte på om det da var vits i å splitte selve blokka før jeg skrur den sammen igjen ?


Tittel: Sv: burde jeg splitte blokka ?
Skrevet av: Bubblemanaugust 16, 2014, 15:40:22 pm
Dra i reimskiva slik at du trykker veiva inn og ut i blokka for å kontrollere thrustlagrene. Er det mye slakk må blokka maskineres. Har selv en 1600 med mye endeslakk. Ca 3mm.. Går som bare juling selvom :)


Tittel: Sv: burde jeg splitte blokka ?
Skrevet av: kivrielaugust 16, 2014, 16:33:14 pm
Dra i reimskiva slik at du trykker veiva inn og ut i blokka for å kontrollere thrustlagrene. Er det mye slakk må blokka maskineres. Har selv en 1600 med mye endeslakk. Ca 3mm.. Går som bare juling selvom :)

Har tatt av reimskiva men når jeg tok av svinghjulet så kunne jeg bevege veiva framm oog tilbake ca  1-2 mm , men med svinghjulet på så kunne jeg ikke bevege den. burde jeg splitte den da ?


Tittel: Sv: burde jeg splitte blokka ?
Skrevet av: Bubblemanaugust 16, 2014, 17:25:26 pm
Det er shims bak svinghjulet, så er alt ok med svinghjulet på har ikke jeg giddet å splitte den! :)