VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Stig74 på desember 13, 2014, 15:47:41 pm



Tittel: Hva er best-to eller en gasser?
Skrevet av: Stig74desember 13, 2014, 15:47:41 pm
Holder på med min type 3 motor(1600). Venter på rep sett til forgassere. Da kom jeg til å tenke på følgende: Er det en bra ting å fortsette med to gassere,eller kan d være smart å gå over til en? Tips mottas med takk!
PS: skal kjøre originalt-ingen trim.


Tittel: Sv: Hva er best-to eller en gasser?
Skrevet av: Jærvadesember 13, 2014, 16:22:59 pm
Definitivt fortsett med to. Disse type 3 gasserne er helt perfekte til en 1600 motor når dem er iorden. Det å montere en dobbelforgasser på midten er et heller dårlig valg.
Den standard enkle forgasseren på midten fungerer greit når den er i orden, men du får mere effekt med de to enkle og en mye kjappere gassrespons.
Type 3 gassere fungerer også fint til enklere trimming av motoren din.
Kjørte for noen år siden en 1915 som hadde en mild trimkam og type 3 gassere og den fungerte helt nydelig som daily-driver-motor.


Tittel: Sv: Hva er best-to eller en gasser?
Skrevet av: Squarebackdesember 14, 2014, 00:19:24 am
Jærva har knakende rett!  Men det er viktig at (type 3) gasserene ikke er så slitte at de slipper falskluft inn rundt hovedspjellakslingene...


Tittel: Sv: Hva er best-to eller en gasser?
Skrevet av: Stig74desember 14, 2014, 13:26:24 pm
Takker for tips!
Gjør nå disse ordentlige rene og skifter pakninger o.l
Denne motoren har visstnok 25000 km på telleren. Problemet er at den har stått i 25 år,så den har vel stått seg i hjel. Kjører på med to gassere som foreslått her. Repsett og nye tenningsdeler kommer tirsdag. Ny olje på motor i kveld. Oppstart til neste helg?!:-)