Tittel: Funderinger rundt turtall og marsjfart... Skrevet av: Raymond på juli 19, 2008, 23:16:12 pm Har en -63 T1 med en standard 1600 dobbeltporter. Den går forholdsvis godt, og er ikke noe problem å få fart på den. Men synes den begynner å få veldig høyt turtall i motorveishastigheter, så bruker å holde meg til 105-110 km/t. Er det forskjellig utveksling på disse gamle boblene, og hva pleier andre å ha som sin maks "marsjhastighet"?
Tittel: Sv: Funderinger rundt turtall og marsjfart... Skrevet av: JS på juli 19, 2008, 23:24:15 pm De bilene som hadde 1600 orginalt hadde 3,88r/p og 0,89 4. gear mener jeg. Din orginalkasse har nok noe høyere utveksling.
Tittel: Sv: Funderinger rundt turtall og marsjfart... Skrevet av: GeirH på juli 19, 2008, 23:30:23 pm Du har nok 4.375 R/P i den kassa.
Står litt ymse her. http://www.geocities.com/Baja/Dunes/9702/transtalk.html Tittel: Sv: Funderinger rundt turtall og marsjfart... Skrevet av: Raymond på juli 20, 2008, 10:41:45 am Hvis det fortsatt er kassa fra -63 som sitter i, så er vel den beregnet på en 1200 eller 1300 ja..... Men hva har folk som maks marsjfart på slike gamle bobler? Og hva er maks anbefalt turtall OVER TID på en standard 1600?
Tittel: Sv: Funderinger rundt turtall og marsjfart... Skrevet av: Einic på september 04, 2008, 20:23:46 pm Toppfart = marsjfart. Ser at det er en 63 modell bil, og hvis 1600 motoren har den store kjølevifta (AD - AS), trenger den luftinntak i motorlokket. Blir varm uten dette.
Tittel: Sv: Funderinger rundt turtall og marsjfart... Skrevet av: Notch67 på september 05, 2008, 09:42:46 am Denne er grei å regne ut fart og turtall med. http://www.johnmaherracing.co.uk/gearcalc.htm
Tittel: Sv: Funderinger rundt turtall og marsjfart... Skrevet av: Jon T på september 05, 2008, 20:09:20 pm Jeg hadde samme problem som deg med at turtallet ble for høyt og bråkete rundt 100 km/h på min 1300 67mod. byttet til 215/70 dekk på 5,5 brede felger og nå turer den avgårde i 130 uten problem dog er aksen blitt litt tregere.
verdt å vurdere. |