Tittel: Oljetrykk og temperatursensor Skrevet av: Endre S på februar 13, 2015, 00:39:45 am Til standard type 1 blokk. Hva er best? Erfaringer...
Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor Skrevet av: Jee på februar 13, 2015, 02:46:51 am En ting har Autometer, VDO og Biltema til felles. De viser ikke riktig. Og det kan også variere fra instrument til instrument innen det samme merke. Men det viktigste er at det viser det samme hver gang.. dvs at du får med deg om det blir unormaliteter.
Om hundre grader virkelig er hundre grader tester du i kokende vann.. og trykk kan sammenlignes med ett manuellt manometer av god kvalitet. Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor Skrevet av: BeetleBug på februar 13, 2015, 08:12:22 am Jeg stemmer i med hva Jee skriver over her og vil også tilføre at heller ikke VDO tempfølere er presise. Stack vant vel testen suverent som et av VW magasinene utførte men nå er Stack solgt til Autometer.
Mvh BB Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor Skrevet av: Endre S på februar 13, 2015, 08:30:12 am Hvor plasserer dere tempsensor? Kombisensor der hvor oljetrykksbryter står originalt, eller i bunnpanna?
Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor Skrevet av: TrettenNullTo på februar 13, 2015, 18:26:14 pm Har temp sensor i bunnpanne men den blir veldig påvirket av fartsvind. Tror kanskje CSP har løsningen hvis du ikke har extra sump.
Har også en Gene Berg peilepinne sensor http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=5_118_2734 . Den er koblet på oljetrykkslampa å begynner å lyse ved ca 110 grader. Som det blir sagt over så viser ingen ting nøyaktig. Kun en indikasjon på om alt er som normalt, med unntak av Gene Berg pinnen. Trykket henter jeg ved org trykk bryter Du kan jo lese hva G Berg også mener om saken http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=239 Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor Skrevet av: Kjetil Lima på februar 13, 2015, 19:16:38 pm Jeg har ny blokk og henter trykk ved bryter satt inn i type 3 oljepåfyllings hull block off, og trykk i galleriet som originalt.
Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor Skrevet av: Kjell Roar på februar 13, 2015, 22:39:47 pm Har temp sensor i bunnpanne men den blir veldig påvirket av fartsvind. Tror kanskje CSP har løsningen hvis du ikke har extra sump. Vil bare si at peilepinnesensoren er genial i sin enkelhet. Man kan gå bak i motorromet og se hvor mye bimetallet har vridd seg, og når temperaturen er høy begynner den å blinke (opplevd det en gang, på Autobahn i 35 + grader (hetebølge) og nær full gass i lang, slakk stigning). Var bare å legge seg ned i 90 en stund, så gikk det raskt over.Har også en Gene Berg peilepinne sensor http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=5_118_2734 . Den er koblet på oljetrykkslampa å begynner å lyse ved ca 110 grader. Som det blir sagt over så viser ingen ting nøyaktig. Kun en indikasjon på om alt er som normalt, med unntak av Gene Berg pinnen. Trykket henter jeg ved org trykk bryter Du kan jo lese hva G Berg også mener om saken http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=239 Produsenten kaller produktet Save my bug, kostet $35 direkte fra de for 3 år siden. Vel verdt pengene :) Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor Skrevet av: Endre S på februar 14, 2015, 10:41:53 am Jeg har ny blokk og henter trykk ved bryter satt inn i type 3 oljepåfyllings hull block off, og trykk i galleriet som originalt. Trykk i begge ender eller skriveleif? Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor Skrevet av: Kjetil Lima på februar 14, 2015, 12:31:29 pm Skriveleif, temp i type 3 oljepåfylling block off.
|