VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: LowBug på februar 28, 2015, 10:13:31 am



Tittel: En litt seigere diff,,
Skrevet av: LowBugfebruar 28, 2015, 10:13:31 am
Hei alle Volks;-)
Jeg skal ha inn en 2,2L til høst/vinter i min 1200-65 og jeg lurer på om det går og 'stramme' diffen? 
Eller er det kun sveising som gjelder,,? Har også montert på Line-Lock så jeg vil jo gjerne ha begge lissene til og gå rundt  :o

Er det noe annet viktig jeg burde ta høyde for? Skal også prate med TrettenNullto her på forumet, han kan jo en hel masse , så jeg håper jeg lærer masse ;)


-Lowbug-


Tittel: Sv: En litt seigere diff,,
Skrevet av: LowBugfebruar 28, 2015, 22:20:26 pm
Ingen!!!!


Tittel: Sv: En litt seigere diff,,
Skrevet av: Erlend / bug66februar 28, 2015, 23:33:51 pm
Superdiff holder lenge.

De fleste rett-frem bilene i Norge har diff av ett eller annet slag og ikke spole.

Skal du bruke bilen på veien er det greit med en diff som faktisk kan differensiere mellom høyre/venstre.


Tittel: Sv: En litt seigere diff,,
Skrevet av: LowBugmars 01, 2015, 22:13:05 pm
Takk for svar ;D


Tittel: Sv: En litt seigere diff,,
Skrevet av: Formula Veemars 03, 2015, 11:44:27 am
Jeg har en Quaife Torque sense diff i den nye girkassa jeg ikke har prøvd enda, og etter som jeg forstår bør du passe på at fronten på bilen står i den retningen du skal før du gir gass ut av svinger.
Altså med schvæær motor. Den overfører kraft til det hjulet som har best feste, så om du begynner å spinne på indre hjulet i svingen, overfører den til det ytre.
Har du nok Power vil du da spinne på begge. Det å miste grepet på begge bakhjula plutselig i sving i høy fart på bane kan være moro, på vei til butikken blir du fort lei det tror jeg  ;D


Tittel: Sv: En litt seigere diff,,
Skrevet av: LowBugmars 12, 2015, 09:39:01 am
 ::)