Tittel: 1915-erfaringer. Skrevet av: HansO på juli 21, 2008, 23:09:08 pm Holder på med et laaaangtidsprosjekt: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,430.0.html
Skal gjøre et lite innkjøp igjen, noe som inneholder råder. Hva trengs i denne motoren? Originale 1600 råder eller full pakke, les: super racing rods h-beam 4340 forged? Ser at prisen varierer fra 80 - 200 dollars, og er i det store og hele ikke mye i lengden. Men blir de dyre rådene overkill i forhold til det reelle behovet tur? Planen er å få tak i smidd motvektsveiv. Fyr løs med erfaringer og meninger. Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på juli 21, 2008, 23:21:28 pm .
Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: HansO på juli 21, 2008, 23:25:54 pm Voldsomt og voldsomt...
044 topper, W-120, 1,25 vipper... håper på 110 hk kanskje? Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på juli 21, 2008, 23:29:59 pm bruk originale kvalitets VW deler så langt som mulig
Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: HansO på juli 21, 2008, 23:31:51 pm Fungerer org veiv med 6500+ omdreininger selv med full avbalansering?
Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på juli 21, 2008, 23:38:03 pm .
Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: HansO på juli 22, 2008, 21:44:21 pm Fungerer org veiv med 6500+ omdreininger selv med full avbalansering? ja det gjør den Det er ikke dårlig. Skjønner jo at den originale veiva er solid, slik som mange andre deler i den motoren. :) Har nemlig tittet litt her: http://www.demellocranks.com/ Og der er det jo litt å velge i. Står vel for kvalitet dette og skulle jeg tro. Noen som bruker veiv at dette merke? Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: Jærva på juli 22, 2008, 23:22:07 pm Skal du ha veiv som tåler mer og har minst like god kvalitet som orig. veiv så skal du nok bla opp lommeboka ja.. De billig-veivene har litt varierende kvalitet kan en si... Scat sine dyrere,autocraft og gene berg er vel bra greier, men noe av det Taiwan-greiene hadde ikke jeg puttet i noen motor.. ::) 110 hk tåler orig.veiva fint. Får du den balansert og borret opp til 8 pinner av noen som kan det, så er det et pluss.. :)
Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: JS på juli 22, 2008, 23:35:01 pm Nå er vel demello omsveiste orginale VW veiver...
Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: Jærva på juli 22, 2008, 23:45:33 pm Nå er vel demello omsveiste orginale VW veiver... Det var denne omsveisinga da... Jeg kjenner til et tilfelle der en av de påsveisede skinkene løsnet/sveis sprakk og det så IKKE BRA UT...! Dvs. hull i blokka.. +++ Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: JS på juli 23, 2008, 01:41:51 am Var det en demello veiv?
Om du sjekker litt rundt med forskjellige motorbyggere i inn og utland tror jeg du vil finne at de fleste synes demello lager bra veiver. De er dog som alt annet i verden ikke ufeilbarlige. ;) Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: Jærva på juli 23, 2008, 16:01:54 pm Har aldri hatt noen erfaringer rundt demello veiver , har ikke hørt noe galt om dem, så hvis du mener dem er bra så er dem sikkert det .. ;)
Den veiva som motvektene havarerte på var en AA Performance-veiv... Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: Trond Dahl på juli 23, 2008, 16:08:52 pm Sikkert like bra som støpte AA sylindre... man får det man betaler for.
Jeg hadde en Pauter sveist original veiv før, angrer bitter på at jeg solgte den. Tittel: Sv: 1915-erfaringer. Skrevet av: Rune på juli 23, 2008, 18:52:51 pm Sveiste veiver fra Demello eller DPR (begge bruker orginale VW veiver som basis..) er vel noe av det bedre som er å få nå i disse kinadager..
Orginale VW veiver uten motvekter er gode som gull de også, ta mus motoren til JPM som eksempel. Rundt 195hk og 8500rpm.. |