VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: HansO på juli 21, 2008, 23:09:08 pm



Tittel: 1915-erfaringer.
Skrevet av: HansOjuli 21, 2008, 23:09:08 pm
Holder på med et laaaangtidsprosjekt: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,430.0.html

Skal gjøre et lite innkjøp igjen, noe som inneholder råder. Hva trengs i denne motoren?
Originale 1600 råder eller full pakke, les: super racing rods h-beam 4340 forged?
Ser at prisen varierer fra 80 - 200 dollars, og er i det store og hele ikke mye i lengden. Men blir de dyre rådene overkill i forhold til det reelle behovet tur?

Planen er å få tak i smidd motvektsveiv.

Fyr løs med erfaringer og meninger.


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggyjuli 21, 2008, 23:21:28 pm
.


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: HansOjuli 21, 2008, 23:25:54 pm
Voldsomt og voldsomt...
044 topper, W-120, 1,25 vipper... håper på 110 hk kanskje?


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechjuli 21, 2008, 23:29:59 pm
bruk originale kvalitets VW deler så langt som mulig


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: HansOjuli 21, 2008, 23:31:51 pm
Fungerer org veiv med 6500+ omdreininger selv med full avbalansering?


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggyjuli 21, 2008, 23:38:03 pm
.


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: HansOjuli 22, 2008, 21:44:21 pm
Fungerer org veiv med 6500+ omdreininger selv med full avbalansering?

ja det gjør den


Det er ikke dårlig. Skjønner jo at den originale veiva er solid, slik som mange andre deler i den motoren. :)

Har nemlig tittet litt her: http://www.demellocranks.com/ Og der er det jo litt å velge i. Står vel for kvalitet dette og skulle jeg tro. Noen som bruker veiv at dette merke?


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: Jærvajuli 22, 2008, 23:22:07 pm
Skal du ha veiv som tåler mer og har minst like god kvalitet som orig. veiv så skal du nok bla opp lommeboka ja.. De billig-veivene har litt varierende kvalitet kan en si... Scat sine dyrere,autocraft og gene berg er vel bra greier, men noe av det Taiwan-greiene hadde ikke jeg puttet i noen motor..  ::)   110 hk tåler orig.veiva fint. Får du den balansert og borret opp til 8 pinner av noen som kan det, så er det et pluss..  :)


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: JSjuli 22, 2008, 23:35:01 pm
Nå er vel demello omsveiste orginale VW veiver...


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: Jærvajuli 22, 2008, 23:45:33 pm
Nå er vel demello omsveiste orginale VW veiver...

Det var denne omsveisinga da...  Jeg kjenner til et tilfelle der en av de påsveisede skinkene løsnet/sveis sprakk og det så IKKE BRA UT...!
Dvs. hull i blokka.. +++


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: JSjuli 23, 2008, 01:41:51 am
Var det en demello veiv?
Om du sjekker litt rundt med forskjellige motorbyggere i inn og utland tror jeg du vil finne at de fleste synes demello lager bra veiver. De er dog som alt annet i verden ikke ufeilbarlige.  ;)


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: Jærvajuli 23, 2008, 16:01:54 pm
Har aldri hatt noen erfaringer rundt demello veiver , har ikke hørt noe galt om dem, så hvis du mener dem er bra så er dem sikkert det ..  ;)

Den veiva som motvektene havarerte på var en AA Performance-veiv...


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: Trond Dahljuli 23, 2008, 16:08:52 pm
Sikkert like bra som støpte AA sylindre... man får det man betaler for.
Jeg hadde en Pauter sveist original veiv før, angrer bitter på at jeg solgte den.


Tittel: Sv: 1915-erfaringer.
Skrevet av: Runejuli 23, 2008, 18:52:51 pm
Sveiste veiver fra Demello eller DPR (begge bruker orginale VW veiver som basis..) er vel noe av det bedre som er å få nå i disse kinadager..

Orginale VW veiver uten motvekter er gode som gull de også, ta mus motoren til JPM som eksempel. Rundt 195hk og 8500rpm..