VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: GrøttingOlje på april 01, 2015, 19:13:53 pm



Tittel: Fusker og skyter når varm
Skrevet av: GrøttingOljeapril 01, 2015, 19:13:53 pm
Hallo! Min 1915 type 1 med dobble Empi 44 er ikke I form. Går bra 2 minutter,så kommer problemene. Fusker og skyter noe voldsomt. Har prøvd anna coil,men problem er det samme. Kan det Være kondensator?


Tittel: Sv: Fusker og skyter når varm
Skrevet av: ghia69april 01, 2015, 20:17:06 pm
Sjekk klaring på ventilene dine. Er den for liten vil ikke ventilene lukke seg helt igjen, og dette kan oppstå.
0,15mm ved kald motor.

ghia69


Tittel: Sv: Fusker og skyter når varm
Skrevet av: GrøttingOljeapril 01, 2015, 20:36:43 pm
Tviler egentlig på det da motoren gikk i hele fjor sommer. Da ville det heller blitt motsatt på ventilklaringen. Starta den noen ganger i vinter,men nå er den håpløs. . Kan jo også være kondens


Tittel: Sv: Fusker og skyter når varm
Skrevet av: pWolfapril 01, 2015, 21:59:45 pm
Er timingen riktig ? Plugger bra ? Pluggledninger er iorden? Og som der blir nevnt.. Er du sikker på ventiler er iorden ?


Tittel: Sv: Fusker og skyter når varm
Skrevet av: Ziggy66bugapril 01, 2015, 22:22:26 pm
Sjekk justering av gassere + mulig tette dyser. tomgangsdyser har lett for å gå tett. da går den magert og skyter mye.
Skru ut blandings skruene og tomgangsdyser , så blåser du med trykkluft gjennom begge veier+i selve dysa. Om det er IDF type gasser da  ::) juster alle blandings skruene 1 turn ut etter montering. så prøv. Lykke til  ;)


Tittel: Sv: Fusker og skyter når varm
Skrevet av: GrøttingOljeapril 01, 2015, 22:40:39 pm
Forgasserne var nye i fjor. Tror kanskje veien å gå er ventiler. Og kanskje ny bensin på tanken :)


Tittel: Sv: Fusker og skyter når varm
Skrevet av: Ziggy66bugapril 01, 2015, 23:33:21 pm
Har ikke noe å si hvor nye forgasserne er, rusk kan sette seg fast uannsett. Men kan selvfølgelig være ett annet problem.


Tittel: Sv: Fusker og skyter når varm
Skrevet av: BERGERapril 02, 2015, 17:17:18 pm
Om du har kjørt på 95 oktan i fjor og den har stått i gasserne over vinteren kan det være problemet. I 95 oktan er det litt E85 og den skaper problemer ved lagring. Blir "gørr" av den som kan tette dyser. Det hører ut som den går magert, kan tyde på at en eller flere dyser tetter seg. Ta opp gasserne og rens de skikkelig  ;)