Tittel: Tenningsbank -Hvordan best oppdage på 500hk turbomotor? Skrevet av: Formula Vee på juni 18, 2015, 09:17:10 am På den 1915turbo jeg bruker i dag, har jeg montert fast sensor Bosch med elektronikk og instrument som lyser blått ved kalibrering, grønt når OK og rødt ved bank.
Denne saken kostet rundt 3.000,- ::) ..og virker dårlig.. Jeg plasserte sensor på skrue for bensinpumpe, da den burde monteres mest mulig sentralt på motor sto det. Sprutet jeg har kjøpt, Vipec V44 har inngang for deteksjon om du bruker forsterker. Men har forstått på Skinne at det ikke er bare bare å ha kontroll på dette. Hva anbefales som den beste metoden for å oppdage tenningsbank under belasting med høyt ladetrykk? Tittel: Sv: Tenningsbank -Hvordan best oppdage på 500hk turbomotor? Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 18, 2015, 09:28:41 am Fylle E85? ;D
Evt. lavt ladetrykk på bensin.. Ellers har jeg ikke peiling, og gidder ikke tenke på det med egen maskinist. Tittel: Sv: Tenningsbank -Hvordan best oppdage på 500hk turbomotor? Skrevet av: BeetleBug på juni 18, 2015, 10:54:30 am Forslag til løsning, du finner en bremsebenk som har tilgang på dette og benytter det kun i forbindelse med bremsing. Han som bremser for meg har en fancy Motec knock detection device og sitter med øreklokker når han bremser. Vi fester denne på motorblokken på en avstandsbrikke for å "redusere" vanlig mekanisk støy.
Mvh BB Tittel: Sv: Tenningsbank -Hvordan best oppdage på 500hk turbomotor? Skrevet av: Formula Vee på juni 18, 2015, 11:32:42 am Forslag til løsning, du finner en bremsebenk som har tilgang på dette og benytter det kun i forbindelse med bremsing. Han som bremser for meg har en fancy Motec knock detection device og sitter med øreklokker når han bremser. Vi fester denne på motorblokken på en avstandsbrikke for å "redusere" vanlig mekanisk støy. Er det en akustisk mikrofon, eller Bosch sensor?Mvh BB Tittel: Sv: Tenningsbank -Hvordan best oppdage på 500hk turbomotor? Skrevet av: Jee på juni 18, 2015, 11:48:11 am Drev og fiklet med knock sensor når teknologien kom. Det 17 år gamle Electromive sprutet mitt hadde denne funksjonen, og kunne benyttes sammen med det meste av sensorer fra Bosch o.l. Problemet var at du selv måtte legge inn verdiene for hva som var tenningsbank og hva som var normal resonans og vibrasjon. Og vil tro dette problemet er gjeldende i dag. Har vanskelig for å tro at en knock sensor device kan vite hva som er bank og hva som er normal forbrenning ut av esken. Dette varierer jo fra en motor til en annen.
Ett stetoskop med slange og solid stav mot blokk burde fungere smertefritt. Og trenger ikke koste all verden. Tittel: Sv: Tenningsbank -Hvordan best oppdage på 500hk turbomotor? Skrevet av: ragazzata på juni 18, 2015, 21:37:31 pm Jeg har prøvd å finne en knock sensor løsning som skal passe til en trimmet luftkjølt VW motor.
Har prata med mange vise menn, og svaret er temmelig entydig: Det er veldig vanskelig/tidkrevende å sette opp en slik løsning der styringen skal kunne skille mellom tenningsbank og alle andre lyder som spiller sammen når man varver en luftkjølt VW. Jeg la vekk det prosjektet og stoler på at de andre sensorene passer godt nok på motoren |