VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: empiboy (Mr. Eikstad) på juli 30, 2008, 07:58:43 am



Tittel: Select a dropp.
Skrevet av: empiboy (Mr. Eikstad)juli 30, 2008, 07:58:43 am
Har lest litt i noen gammle vw trends jeg har på loftet.
Der var flere av bilene senket i "nesa" ved hjelp av "select a dropp". Hvordan fungerer det?? Høres for meg ut som en fast forstilling med senking. Er feks dette en pen måte å si at forstillinga er kappet, vridd og sveiset igjen??


Tittel: Sv: Select a dropp.
Skrevet av: JSjuli 30, 2008, 08:09:02 am
Litt komisk at du spør om det med et sånt nick.  ;)
EMPI Select a drop har du sett før. Google det så får du frem bilder. Det er en senkesats som du kapper og sveiser inn på røret.
"Select" a drop er Empi´s spill på at du kan velge høyden på senkingen. I riktig gamle dager var det ikke så vanlig å kappe og vri forstilligen, man tok heller ut fjærpakken og sagde av et blad eller to. Da ble pakken mye svakere, og bilen lavere. Lurt, ikke sant?


Tittel: Sv: Select a dropp.
Skrevet av: Trond Dahljuli 30, 2008, 09:04:21 am
Litt komisk at du spør om det med et sånt nick.  ;)
EMPI Select a drop har du sett før. Google det så får du frem bilder. Det er en senkesats som du kapper og sveiser inn på røret.
"Select" a drop er Empi´s spill på at du kan velge høyden på senkingen. I riktig gamle dager var det ikke så vanlig å kappe og vri forstilligen, man tok heller ut fjærpakken og sagde av et blad eller to. Da ble pakken mye svakere, og bilen lavere. Lurt, ikke sant?

Jeg har en nabo som sverger til den sistnevnte løsningen der. Vel å merke 15 år siden sist han hadde boble da...


Tittel: Sv: Select a dropp.
Skrevet av: empiboy (Mr. Eikstad)juli 30, 2008, 09:19:07 am
Litt komisk at du spør om det med et sånt nick.  ;)
EMPI Select a drop har du sett før. Google det så får du frem bilder. Det er en senkesats som du kapper og sveiser inn på røret.
"Select" a drop er Empi´s spill på at du kan velge høyden på senkingen. I riktig gamle dager var det ikke så vanlig å kappe og vri forstilligen, man tok heller ut fjærpakken og sagde av et blad eller to. Da ble pakken mye svakere, og bilen lavere. Lurt, ikke sant?

Skal være litt komisk hvis ikke blir ikke livet spesielt artig;)
Ellers takk


Tittel: Sv: Select a dropp.
Skrevet av: JSjuli 30, 2008, 09:50:48 am

Jeg har en nabo som sverger til den sistnevnte løsningen der. Vel å merke 15 år siden sist han hadde boble da...
[/quote]

Jeg har også hatt den på min bil, og likte den mye bedre enn puma varianten siden justeringen er trinnløs. Lettere å komme til var det og.
Ulempen er selvfølgelig at rørene må kappes ift. de som f.eks CSP selger som bare krever litt fresing av rørene.


Tittel: Sv: Select a dropp.
Skrevet av: empiboy (Mr. Eikstad)juli 30, 2008, 12:22:22 pm
Jeg holder på å korte inn en forstilling til bobla mi nå.
Jeg har hjøpt såkalte sway away's som jeg skal plukke deler fra og bruke på dette prosjektet. Kommer til å bruke alle delene fra disse bortsett fra selve røret, da dette ikke har nøyaktig samme dimensjon som det som er på den orginale forstillinga. Disse er helt geniale å justere. Bare snike armen under og skru, og vipps så er bilen lavere. Feilen med disse er vel at det ikke er noen ordentlig låsing av fjærfestet. Jeg kommer også til å montere den nederste "opp ned og vendt" for å ikke slipe av justeringsskruen ved kjøring. Vurderer å lage en liten prosjekttråd rundt denne jobben da jeg har en misstanke om at måten jeg kommer til å gjøre dette på ikke er verken den enkleste eller vanligste. Sikkert gøy for andre å sitte å le av det jeg gjør ;) Men skal man få gjort noe riktig må man gjøre det selv.