VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Martin Sørlie på juli 03, 2015, 17:58:21 pm



Tittel: Fjærpakke og puma, problemer...
Skrevet av: Martin Sørliejuli 03, 2015, 17:58:21 pm
Fikk ikke inn to av fjærene, og nå har jeg da to fjærblader som er kilt fast akkurat på vei inn i ringen... Håper på få de ut, men er ikke så lysten på å ødelegge ringen ved å prøve mer. Er det et problem om jeg mangler et par blader? Litt mykere bør vel ikke være krise når du senker og har stivere dempere?


Tittel: Sv: Fjærpakke og puma, problemer...
Skrevet av: Erlend / bug66juli 03, 2015, 21:29:58 pm
Hvordan holdt du de sammen når du tredde de inn?

Tape funker fint :)


Tittel: Sv: Fjærpakke og puma, problemer...
Skrevet av: Martin Sørliejuli 04, 2015, 01:00:56 am
Hvordan holdt du de sammen når du tredde de inn?

Tape funker fint :)

Tape er en fæl tanke, det er problemet:-p

Men, problemet ble løst. Fikk alt ut, og la inn pakka fjærblad for fjærblad. Maks fem minutter, null teip, og alt ble helt knall!!


Tittel: Sv: Fjærpakke og puma, problemer...
Skrevet av: Trond Dahljuli 04, 2015, 01:15:35 am
Jeg bruker strips. Den holder de samlet, sklir når den treffer i midten og setter deg ikke fast


Tittel: Sv: Fjærpakke og puma, problemer...
Skrevet av: Erlend / bug66juli 04, 2015, 01:41:52 am
Sist jeg gjorde dette så manglet jeg strips..

Tapet motsatt vei, med limet ut, og skled fint på plass  :)


Tittel: Sv: Fjærpakke og puma, problemer...
Skrevet av: Martin Sørliejuli 04, 2015, 04:23:13 am
Men huff, å vite at det er strips eller teip inni der da.... *grøss*


Tittel: Sv: Fjærpakke og puma, problemer...
Skrevet av: Trond Dahljuli 04, 2015, 05:38:51 am
En strips som ligger inntil senterhullet påviker absolutt null, men gjør monteringen veldig mye enklere/raskere.


Tittel: Sv: Fjærpakke og puma, problemer...
Skrevet av: Erlend / bug66juli 04, 2015, 08:38:23 am
Greit..

Heng på hyssing på stripsen og dra den tilbake da?


Tittel: Sv: Fjærpakke og puma, problemer...
Skrevet av: Martin Sørliejuli 04, 2015, 16:03:00 pm
Endte med å bare legge fjær for fjær, siden hølet hadde fått litt juling. Tok vel knappe fem minutter og jeg slapp å vite at det er noe der.

Jeg er fullstendig klar over at det ikke har noe å si, men er litt detaljfrik på sånne ting.