VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: kejoleid på juli 31, 2008, 15:52:01 pm



Tittel: Bremser 1303 S - godkjent kit for 136 +
Skrevet av: kejoleidjuli 31, 2008, 15:52:01 pm
Heisann,

(følg prosjektråden min på http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6715.0.html for å få en komplett oversikt)

Har søkt litt rundt, og lest noen tråder. Det som hele tiden går igjen i hodet mitt er at bremsekitt til Bobla er relativt dyrt her i Norge (klart sikkerthet er viktig, så misforstå rett).

Siden jeg er på tur med å bygge meg en WBX 2.1l så må jeg nesten ha noe som stopper dette "draget" - og ikke minst, B.T vil gjerne godkjenne dette.

De tankene jeg har vært inne på er:
* Hva med å kjøpe fra Statene nå som dollar kursen er så lav - såvidt jeg har fått meg med så lager CSP bremser med TUV (merkelig nok);) og disse selges i statene

* Har vi noen plasser i Tyskland/Danmark/Sverige som leverer med TUV papir og til en billigere penge? Er jo ofte noen kroner å spare om man kjenner folk i de forskjellige landene, så da får man ting sent som "gave", og slipper sånnsett unna mye snusk på grensa (har jeg hørt)


/Kenneth


De som ville vært veldig moro for min del er å få tak i "grommere" bremser forran, samt skivekit bak - og i statene så kommer dette (rasks kalkulert) på ca 4000...


Tittel: Sv: Bremser 1303 S - godkjent kit for 136 +
Skrevet av: JSjuli 31, 2008, 16:15:41 pm
CSP's bremsekit med Tuv kjøper du billigst i Norge... Skal du få godkjent større bremser hos BT uten Tuv papirer er det endel jobb har jeg forstått.


Tittel: Sv: Bremser 1303 S - godkjent kit for 136 +
Skrevet av: Filip/purityjuli 31, 2008, 20:59:40 pm
Appropo TÜV; det er på ingen måte selvsagt at BT godkjenner bremser/motor selv om du har bremsepapirer fra motor og TÜV-papirer på bremsene, selv om dette som regel går greit. Var vell en som nevnte dette inne på tråden "Dokumentasjon" såvidt jeg husker...


Tittel: Sv: Bremser 1303 S - godkjent kit for 136 +
Skrevet av: kejoleidjuli 31, 2008, 21:27:06 pm
Var innom B.T på Risløkka og undersøkte litt... så lenge jeg hadde papirer på bremsene mine, og moteren ikke veide mere enn tilatt bakakslingsvekt, så var det ikke noe problem.

De var også kjent med papirer på både 100 HK orginalt og 136 HK papiret - så jeg håper dette går greit :)