Tittel: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på juli 31, 2008, 19:40:06 pm "BIG VALVE" 041 Style Heads
New Piston & Cylinder Set VW Connecting Rods Counterweighted Crankshaft JCS 110 Camshaft New HD 30mm Gear Oil Pump Heavy Duty Swivel Adjusters Hi Carbon Steel Pushrods compufire tenning litt brukt Weber IDF 44 brukt kep stage1 ny clutch Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Kai Elling Os på august 02, 2008, 21:41:09 pm Du har nok ikkje Empi HPMX 44, Du har nok kjøpt noen Weber IDF 44 av meg på tilbud ;D . Dette oppsette her blir nok kjempe bra, Ring meg vist du lurer på noe anngående justering av Weber IDF gasserane dine.
mvh Kai Elling Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 03, 2008, 13:18:30 pm så det etterhvert selv også
men takk for en god handel spent på dette......hva som bor i så lav komp :) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 06, 2008, 16:04:00 pm hmm.pakke i posten?
dyrt var det også men må man så må man ;););) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: JS på august 08, 2008, 11:24:49 am Hva bruker man et sånt kit til egentlig?
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 09, 2008, 23:12:45 pm bredere reim og bedre grep :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: TomR på august 10, 2008, 03:13:37 am Bruk forsterka vifte sier jeg .....siden det ikke slurer så presses vifta til bristepunktet. En org reim og reimhjul begynner å slure når luftmotstanden blir for stor - en slik en bryr seg ikke om det - og du vil ikke at en vifte skal "eksplodere" i viftehuset ditt - belive me :)
hmm.pakke i posten? dyrt var det også men må man så må man ;););) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 10, 2008, 09:14:49 am .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: BeetleBug på august 10, 2008, 11:39:42 am Selv om viften er sveist og forsterket så er ikke det noen garanti for at dem ikke kan eksplodere ved høye turtall. Vedlagt er noen bilder av en sveist Scat vifte som ble benyttet sammen med et serpentine belte. Nå er dette worst case scenario men sånn k a n det altså gå når du ikke tillater slur.
Mvh BB Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: TomR på august 10, 2008, 12:06:23 pm Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Roy Grelland på august 10, 2008, 12:10:03 pm bredere reim og bedre grep :) men er det noen fordel da??? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Race-buggy på august 10, 2008, 12:36:00 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Karmann på august 10, 2008, 13:38:11 pm bredere reim og bedre grep :) men er det noen fordel da??? ja det er en fordel med dette kitet,på orginalt blir reima så stram at den sliter eller spretter av ved høyt turtall, det skjer ikke med det kitet han har kjøpt Det der er ikke en absolutt sannhet. Jeg drar jevnlig motorer til 8000rpm uten at reima hopper av. Shimsing slik at hjula er på linje er en forutsetning selvfølgelig og også riktig stramming av reima. En annen ting mange også slurver med er antall shims på dynamohjulet. De du ikke bruker mellom halvdelene skal på yttersiden så mutteren strammer skikkelig. Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: JS på august 10, 2008, 14:05:43 pm x2. 7000rpm uten problemer med std. str. reimhjul. Kan selvfølgelig bare være flaks...
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Race-buggy på august 10, 2008, 21:25:12 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: BeetleBug på august 10, 2008, 21:53:43 pm Og jeg tar av reima når jeg skal gi mye gass... men så har jeg original størrelse på reimhjulet og original vifte.
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Race-buggy på august 10, 2008, 22:43:02 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 11, 2008, 17:20:51 pm jaja,skjønner ikke hvorfor dette kitet er produsert for salg heller jeg.........får vel kaste det da ....sikkert ingen som kjøper slik dritt
:) >:( Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: rallybugs på august 11, 2008, 22:14:29 pm Dette er topp greier , så slipper du sluringen på reime og får full kjøling , er vifta , navet ,kile , skiver og mutteren OK og alt skrudd til med press på vifta så holder dette , jeg har bremsa i mange timer på min 2332cc motor i benken uten problem ( brukt 60 l bensin), med tutallsperra satt på 7500 rpm , men den er er jo bare på 221 hk og har bare 24 kg moment så det er vel derfor den holder ?? Men jeg bruker CB sin flatreim , den som raste for BB.??
Men alt kan jo rase når en trimmer , det kan skje den beste , men alt er ikke dårlig for det!! Hilsen en nybegynner på 60. Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: BeetleBug på august 11, 2008, 22:23:08 pm Bare sånn at det er sagt så er ikke motoren på bildene over min og jeg tviler heller ikke på funsksjonen til disse reimsystemene. Men jeg vil allikevel hevde at det er en viss risiko ved å ikke tillate slur på slike turtall som det er nevnt her med en original hjulstørrelse og original vifte.
Mvh BB Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: rallybugs på august 11, 2008, 22:30:20 pm Jeg bruker alt orginalt , men nytt , jeg stoppet nå mens leken var god på 7500rpm,men lager en 5 1/4 " reimskive vist jeg skal prøve på sette tutallsperra på 8000 rpm for å se om vi kan finne de siste ponniene , men det blir senere på høsten , lykke til i helgen BB.
VC Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: JS på august 11, 2008, 22:57:37 pm Fant en interessant tråd om samme tema: http://www.cal-look.com/forum/index.php?topic=27324.35
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: BeetleBug på august 11, 2008, 23:03:40 pm Jeg bruker alt orginalt , men nytt , jeg stoppet nå mens leken var god på 7500rpm,men lager en 5 1/4 " reimskive vist jeg skal prøve på sette tutallsperra på 8000 rpm for å se om vi kan finne de siste ponniene , men det blir senere på høsten , lykke til i helgen BB. VC Takk Vidar, hadde vært utrolig bra hvis dere dukket opp med dynapackene! Mvh BB Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: rallybugs på august 11, 2008, 23:13:50 pm Jeg er byggeleder på den nye hytta , og en annen ting er at de er meget tunge , trenger vann til kjøling og stabil strøm til PCen , så er det feste til hubbene for 5 bolta VW , de har jeg bestilt fra CB i dag, men dette er det bare Tommy som kan kjøre , så du må ringe han , men jeg tror han skal på hytta å pusse pipa , er det ikke greit å være pensjonist , å la ungdommen overta ?? Lykke til.
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 21, 2008, 20:10:24 pm og nå......ny eksos i hus ;)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Tistlo på august 21, 2008, 20:36:12 pm Er det sånn euro-twin tuck away??
Ser veldig bra ut !! ;D Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 21, 2008, 21:46:13 pm 1700,- hos hotshop
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 22, 2008, 23:26:53 pm hvor skaffer jeg alternativ til varmepotter?
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Tistlo på august 22, 2008, 23:34:16 pm J-Tubes du meiner??
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Lasse `65 på august 22, 2008, 23:34:41 pm hvor skaffer jeg alternativ til varmepotter? Kjøp deg ormbo med J-tubes ( hvis du ikke skal ha varme i bilen ). Det finnes også varmepotter med flensinnfesting på nedre eksosfeste ut fra 3 og 1 sylinder. Så du slipper den kransen og de klemmene. Hvis du skjønner... Lasse Tittel: . Skrevet av: ahelgemo på august 22, 2008, 23:53:02 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Tistlo på august 23, 2008, 14:20:26 pm J-Tubes: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,7011.0.html
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 23, 2008, 20:03:14 pm og nå dagens blunder.............exosen tar i oljepumpa !!!!
jaja.....selger dette anlegget igjen nå til selvkost...................... Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 23, 2008, 20:09:02 pm ligner noe da .....kanskje dette blir noe
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Lasse `65 på august 23, 2008, 20:59:01 pm Vet om et anlegg til salgs her i Trondh. ceramic-coated med stinger. Helt nytt. kan høre evt hvor my han skal ha.
Hvis du trenger nytt da.... ser bra ut motoren! Kult med blått Lasse Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 23, 2008, 21:12:57 pm ja,litt dallat men,trenger nytt anlegg ja,håper å få solgt det andre da men ,sikker på at det ligger langt nok fra blokka da?
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Lasse `65 på august 23, 2008, 21:40:34 pm ja,litt dallat men,trenger nytt anlegg ja,håper å få solgt det andre da men ,sikker på at det ligger langt nok fra blokka da? Hvis du tar et bilde av hvordan ditt er nå, så kan jeg sammnligne. men fyren er i Mallorca enda, så det blir ikke med det samme Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 23, 2008, 21:51:01 pm oki
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 25, 2008, 21:22:41 pm Vet om et anlegg til salgs her i Trondh. ceramic-coated med stinger. Helt nytt. kan høre evt hvor my han skal ha. Hvis du trenger nytt da.... ser bra ut motoren! Kult med blått Lasse lite med plass hær ja Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 25, 2008, 21:24:13 pm prøvemontering
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Lars Rosenquist på august 25, 2008, 21:26:38 pm J tubes .... ring meg du :) :)
Har nok det også jeg . Mvh Lars Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Lasse `65 på august 26, 2008, 09:10:06 am Vet om et anlegg til salgs her i Trondh. ceramic-coated med stinger. Helt nytt. kan høre evt hvor my han skal ha. Hvis du trenger nytt da.... ser bra ut motoren! Kult med blått Lasse lite med plass hær ja Var trangt ja.... men du bruker vel 1" 5/8 gjør du ikke? Vel, kommer tilbake til deg når han kommer hjem, hvis du har tid å vente så lenge :) En ukes tid eller no Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Lasse `65 på august 27, 2008, 13:01:22 pm Fikk du snakket med Øyvind? Det er han som har eksosen jeg snakket om..
Lasse Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 29, 2008, 10:15:11 am jepp
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på september 05, 2008, 17:32:07 pm ting hardner til
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Tistlo på september 05, 2008, 20:19:08 pm Du fekk ordna eksosen, ja 8)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på september 05, 2008, 21:56:35 pm rosenquist fiksa nye varmepotter og tree meel ja
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Tistlo på september 05, 2008, 21:58:33 pm Snart klar no då? :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på september 05, 2008, 22:02:04 pm må skaffe meg nytt dynamhjul da det som var med i settet ikke passa helt på akslingen
sikkert støpefeil :) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Tistlo på september 05, 2008, 22:03:56 pm And thats it?? :o
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på september 05, 2008, 22:07:23 pm ja litt div småtteri da
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Boblund på september 16, 2008, 20:07:27 pm Bli det nå futt oppi fjøset snart eller? Dynamohjulet kan du bruk loctite lagerlåser på.
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på september 16, 2008, 20:12:19 pm er litt redd for det da det "slenger " litt,dvs ganske mye slakke...er det noen som veit om det skal noen skive bak hjulet kanskje?
eneste jeg mangler no.....da blir det fræs rai rai Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Boblund på september 16, 2008, 20:25:29 pm Veldig viktig at øvre og nedre hjul står helt på linje, men det tåles sikkert ei skive bakom der. Går an å flytte litt på dynamoen å hvis det er plass i viftehuset.
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på september 16, 2008, 20:28:42 pm problemet er at jeg ikke klarer å flytte det mer bakover
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på september 20, 2008, 10:04:47 am da var endelig det meste på plass
satser på å montere motor idag og foreta innkjøring gleder seg nå :) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Tistlo på september 20, 2008, 10:27:37 am Detta vert kjekt!
Ka med å filma når du skal starta han? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på september 20, 2008, 10:30:38 am blir ingen filming nei,men kanskje etter at jeg har fått start da :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Tistlo på september 20, 2008, 11:00:35 am ja men det går fint :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på september 20, 2008, 15:05:16 pm nytt problem !!!
starteren gidder ikke dra dette rundt har prøvd 4 stk startere extra batteri og god jording øhhh Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: murmester på september 20, 2008, 15:51:07 pm Automat starter gjorde susen for min del.
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 20, 2008, 18:31:52 pm fixet dette nå og fikk start
kammen er nå innkjørt og motor virker ok litt finkjøring så tenker jeg dette vil bli meget bra VIRKET VELDIG FRISK :):):) likte lyden fra dette anlegget meget godt da :) legger ved en liten snutt :):):) http://www.youtube.com/watch?v=Xr3TAz349Y8 Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Tistlo på september 20, 2008, 18:42:05 pm OiOI!!
Steike for ein grom lyd!! Men skal du ha denne inn i 69en??? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 20, 2008, 18:43:21 pm ja nå er jeg fornøyd nå
skal ha den i min stygge 71 02 http://www.youtube.com/watch?v=Y9wce18ZIfg Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Tistlo på september 20, 2008, 19:04:46 pm Jaggu meg litt av ein hissig motor!!
Kva er det måleinstrumentet som ligg oppå bakakselen ??? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 20, 2008, 19:05:36 pm oljetrykk
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Rikard på september 20, 2008, 19:31:13 pm Stygge 71 02?? Den er vell ikke stygg? 1302 er faktisk en ganske pen bil!§!! ihvertfall din!
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 20, 2008, 19:32:25 pm pen er den ja,men ikke min
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Lars Rosenquist på september 20, 2008, 20:33:43 pm Hei.
Bra lyd ,hørtes kjent ut den der ;) Godt at det funker som forventet,da er det bare å stappe denne inn i bilen snart da.. Lars Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Rikard på september 20, 2008, 20:38:21 pm pen er den ja,men ikke min Alle 02 er nydelige... Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Daniel L på september 20, 2008, 20:59:00 pm Skikkelig fet lyd i det anlegget gitt ;)
Deilig og ikke høre plystring fra original anlegga :D Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 20, 2008, 21:20:25 pm Skikkelig fet lyd i det anlegget gitt ;) Deilig og ikke høre plystring fra orginal anlegga :D rosenquist selger disse anlegga nesten "gratis" ;) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Bj?rn på september 20, 2008, 21:53:54 pm For en fet motor!! Og rå lyd ;D
*PM til Rosenquist* Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: 1303SS på september 21, 2008, 13:04:09 pm har samme annlegg på 03n min det er mere lyd en naboene tåler tror jeg så jeg kjører meget rolig nå om morgenen.Du må fjerne den gule maskeringsteipen på enderøra før det blir for varmt å smelter fast da ser det hvertfall ikke ut. ;)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 21, 2008, 18:50:42 pm 2kg oljetrykk ved 1500 omdr
er dette som det skal være ? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Hot Owl på september 21, 2008, 20:33:46 pm Jeg synes det høres ut som motoren har skikkelige pusteproblemer. Tror du vil få denne til å gå vesentlig bedre med et annet eksosanlegg.
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Kai Elling Os på september 21, 2008, 21:28:55 pm Hei vist du har olje temp 80-90 *C og 30 Psi på 1500 o/min er det ikkje unormalt. Eg har på min 2332 på
80*C 1000 O/min 35 PSI ,Eg kjører 20/50 Royal Purple full syntetisk Olje.Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor. Vilken Olje kjører du på no? Har du gjort rein sila etter innkjøring av kammen? Har du kontroll på olje tempen din? mvh Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 21, 2008, 22:36:49 pm Hei vist du har olje temp 80-90 *C og 30 Psi på 1500 o/min er det ikkje unormalt. Eg har på min 2332 på 80*C 1000 O/min 35 PSI ,Eg kjører 20/50 Royal Purple full syntetisk Olje.Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor. Vilken Olje kjører du på no? Har du gjort rein sila etter innkjøring av kammen? Har du kontroll på olje tempen din? mvh hei har ikke kontroll på tempen nei kjører på en 10-40 olje,men kun for oppstart skal rengjøre silen ja tenninga er kun justert på gehør,skal justeres skikkelig til neste oppstart dette var første oppstart og alt skal fixes før/under neste start hmmm sa du LITT mere hester? hørte din funker voldsomt etter at du fikk på sprut.... kan forresten være aktuelt å handle olje av deg hær... har du priser? og har du starta med salg? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Hot Owl på september 21, 2008, 23:47:54 pm Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor. SERIØST?! :o 2332 med anlegg for 1600cc+ ?? Hvor mye bremset motoren med dette anlegget, og på hvilket turtall? Alt jeg har opplevd i mine år med trim motorer tilsier at dere har en giga propp i systemet. Var bare ment som et tips Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: folkevogn på september 22, 2008, 08:40:20 am Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor. SERIØST?! :o 2332 med anlegg for 1600cc+ ?? Hvor mye bremset motoren med dette anlegget, og på hvilket turtall? Alt jeg har opplevd i mine år med trim motorer tilsier at dere har en giga propp i systemet. Var bare ment som et tips Dere trenger SERIØST å høre på det JHU sier her. En tur i bremsebenken ville nok understreket dette i klar tekst. Ikke gå i forsvarsposisjon, han prøver VIRKELIG å hjelpe dere her. Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Trond Dahl på september 22, 2008, 08:48:35 am Hei vist du har olje temp 80-90 *C og 30 Psi på 1500 o/min er det ikkje unormalt. Eg har på min 2332 på 80*C 1000 O/min 35 PSI ,Eg kjører 20/50 Royal Purple full syntetisk Olje.Trur ikkje det er problem med pustinga på eksos anlegget ditt,når eg har det samme Tri-mil anlegget og litt meir hk enn din motor. Vilken Olje kjører du på no? Har du gjort rein sila etter innkjøring av kammen? Har du kontroll på olje tempen din? mvh hei har ikke kontroll på tempen nei kjører på en 10-40 olje,men kun for oppstart skal rengjøre silen ja tenninga er kun justert på gehør,skal justeres skikkelig til neste oppstart dette var første oppstart og alt skal fixes før/under neste start hmmm sa du LITT mere hester? hørte din funker voldsomt etter at du fikk på sprut.... kan forresten være aktuelt å handle olje av deg hær... har du priser? og har du starta med salg? Hehe, til en motor man har putta litt penger i bør man kanskje spandere på seg en ny sil? eller enda bedre, en filterholder på oljelokket så man kan bruke et vanlig oljefilter istedet Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: California Blue på september 22, 2008, 09:01:31 am Må bare si som JHU og Folkevogn, skift ut det eksosanlegget til noe som er beregnet på en moter med så stort volum og mange fler hk en en 1600.
Du har også en moter med opplegg til eksternt oljefilter, så hvorfor bruker du det ikke? Da vil du få 1/2 liter mere olje+ veldig bre rensing ov olje. skift filter hver gang du skifter olje. Dette er også ment som positeiv kritikk. Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: n2o på september 22, 2008, 11:30:56 am Dette er ikke ment som kritikk, men er basert på mine egne erfaringer ::)
Tar du denne motoren med dette oppsettet i en bremsebenk blir du skuffet. Den yter mye mindre enn du tror, men på den annen side er det veldig lite som skal til for å få ut mer :) Få på et ordentlig eksosanlegg, og få justert gassere(dyser/halsringer) og tenning i en bremsebenk. Da vil du få ut 30-40 hester mer enn det du har nå. ...og til dere andre som ikke har "bremset" motoren deres, dere har heller ikke så mye hester ;D Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 16:26:59 pm tror ikke dette anlegget bremser noe
er jo nesten åpent jo 2332/rag-57 kjører med dette på sin 2332 og den motoren har sannsynligvis passert 150 hk nå anlegget bråker jo endel også så jeg tror ikke det bremser så mye Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Trond Dahl på september 22, 2008, 16:30:37 pm Og ganske mange tror fremdeles helt seriøst at ALLE 1835 automatisk "skal gi sånn cirka 100hk"
At dere går i forsvar og backer opp hverandre når folk med god peiling prøver å hjelpe deg/dere forstår jeg ikke helt. Hva er det som gjør det sannsynlig at den andre nå har over 150hk? det blir akkurat som du sier.. SANNSYNLIGVIS.. ergo synsing... Få det i benk, juster det skikkelig og for guds skyld gå over til eksos som passer motoren bedre. Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Espen/VW54 på september 22, 2008, 16:43:12 pm Dette er 118,8 bakhjuls hester ergo ca 150 motor hester.. Ærlige... i en 2276 med fatboy. Engle w125 kam og 044 cb topper.
Og jeg kan legge med at denne motoren er kjørt med div eksos oppsett, og det var uten tvil mer futt i den så fort den fikk grovere rør på eksosen. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/G7tv_7GbYws&hl=en&fs=1"></param> Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Trond Dahl på september 22, 2008, 16:46:08 pm ahelgemo: foreslår du bytter eksos så får du mer hester enn rag57 :-D
og seriøst.. brems begge... så får vi litt relle tall på bordet... alt annet blir bare synsing... men.. flere i denne tråden snakker av erfaring hvertfall. Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 16:48:03 pm ok.men finnes det noen hær som har erfaring med tree-meel ?
testing osv ? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Trond Dahl på september 22, 2008, 16:53:38 pm ok.men finnes det noen hær som har erfaring med tree-meel ? testing osv ? VWTrends har jo gjort en større eksos test og fant vel ut at denne eksosen passet bra til 1600 og ga da 3-4 mer hk? husker ikke helt. Og ikke for å drepe gleden ved oppstart men her er en video til sammenligning. Slik høres gass respons ut når det er bra. edit: la ut feil video først.. her er rette http://www.youtube.com/watch?v=VPVqYRrQBA0&feature=related Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: BERGER på september 22, 2008, 17:11:11 pm Her er testen.
http://www.vwtrendsweb.com/tech/0109vwt_volkswagen_exhaust_test/ Blir kanskje ikke verdens beste sammenligning, siden de mangler et godt avstemt grenrør blandt kandidatene.... Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: n2o på september 22, 2008, 18:16:49 pm tror ikke dette anlegget bremser noe er jo nesten åpent jo 2332/rag-57 kjører med dette på sin 2332 og den motoren har sannsynligvis passert 150 hk nå anlegget bråker jo endel også så jeg tror ikke det bremser så mye Vi nok skuffe 2332/rag-57, med det anlegget er det usansynlig at 150 hk passeres ;). 42-45mm invendig rørdim er mer passe på en 2332. Husk på at hvis eksosen ikke kommer ut, kommer heller ikke frisk innsugsluft/bensin inn. Høy lyd er ingen garanti for at anlegget er bra. Lykke til videre, mvh Roar Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 18:18:15 pm håper kai elling legger ut noen fakta hær snart
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: California Blue på september 22, 2008, 18:57:15 pm Hva er din egen grunn til ikke lytte til folk med god erfaring på det å bremse motorer+ god kunskap om eksosens virkning? Det fins ingen grunner til ikke å bytte ut eksosen din til ett marge kollektot grenrør og en fat boy potte. dette vil gi deg mange flere hk.
Høy lyd er ikke lik mange hk... Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 19:38:56 pm link meg til et slikt anlegg
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Hot Owl på september 22, 2008, 20:33:39 pm Her har du en link http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-6060 (http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-6060) om du vil ha varme
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Svein. på september 22, 2008, 20:37:56 pm link meg til et slikt anlegg Dette burde gi deg mer "LUFT": http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=239 Mvh Svein Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 20:58:43 pm er nå engang så dum jeg at jeg trodde ikke jeg hadde bruk for anlegg på 42mm innvendig hvis feks toppene var 38mm
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 21:00:26 pm Her har du en link http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-6060 (http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-6060) om du vil ha varme hva er feks diameter på varmepotter innvendig hær da ? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Hot Owl på september 22, 2008, 21:14:05 pm Her har du en link http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-6060 (http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-6060) om du vil ha varme hva er feks diameter på varmepotter innvendig hær da ? Send en mail og spør... Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: T1-55 på september 22, 2008, 21:21:21 pm Du nekter konsekvent å svare hvorfor du ikke vil høre på de langt mere erfarne motorbyggere / tunere i miljøet, er det noen spesiell grunn til det?, hva tilsier at den eksosen du har montert nå gir optimal ytelse, og ja jeg tror nok du er ganske trang i nøtta når ikke dette er helt opplagt, ta feks en std. 1600ccm og sett på større eksos og du vil merke dette fra første omdreining, iflg. " how to hotrod ur vw engine " er det snakk om så mye som opp mot 10% effektøkning på en stock motor.
Et godt tips er å legge den eksosen du har nå ut i deler selges delen av forumet og få tak i noe grommere, ta en tlf. til en av de etablerte motorbyggerene / tunerene her på forumet eller en av forhandlerene med litt fartstid i gamet. ( ikke for å støte Rosenquist, men han er IKKE motorbygger / tuner ) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Race-buggy på september 22, 2008, 21:25:41 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 21:29:12 pm Du nekter konsekvent å svare hvorfor du ikke vil høre på de langt mere erfarne motorbyggere / tunere i miljøet, er det noen spesiell grunn til det?, hva tilsier at den eksosen du har montert nå gir optimal ytelse, og ja jeg tror nok du er ganske trang i nøtta når ikke dette er helt opplagt, ta feks en std. 1600ccm og sett på større eksos og du vil merke dette fra første omdreining, iflg. " how to hotrod ur vw engine " er det snakk om så mye som opp mot 10% effektøkning på en stock motor. Et godt tips er å legge den eksosen du har nå ut i deler selges delen av forumet og få tak i noe grommere, ta en tlf. til en av de etablerte motorbyggerene / tunerene her på forumet eller en av forhandlerene med litt fartstid i gamet. ( ikke for å støte Rosenquist, men han er IKKE motorbygger / tuner ) jeg nekter ikke å svare.jeg spør etter erfaringer og ikke annet ! å kall meg trang i nøtta..takk..nå har du provosert meg maximalt !!! jeg lytter faktisk til hvært eneste innlegg som kommer,men pass deg hva du kaller folk du !!! trenger vel ikke svare på alle innlegg med en gang da vett? er faktisk ikke ved pc`n heile tida Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 21:34:25 pm det er fint å ha en plombe i eksosen vis man skal til bt ;D og ikke har oppgradert bremsene i stil med motor bremser er med i planen før motor skal inn ;) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: T1-55 på september 22, 2008, 21:37:19 pm er nå engang så dum jeg at jeg trodde ikke jeg hadde bruk for anlegg på 42mm innvendig hvis feks toppene var 38mm jeg nekter ikke å svare.jeg spør etter erfaringer og ikke annet ! å kall meg trang i nøtta..takk..nå har du provosert meg maximalt !!! jeg lytter faktisk til hvært eneste innlegg som kommer,men pass deg hva du kaller folk du !!! trenger vel ikke svare på alle innlegg med en gang da vett? er faktisk ikke ved pc`n heile tida Bare referat av ditt eget utsagn : dum=trang i nøtta, ikke ment for å støte deg i det hele tatt, trusler er vel litt sterk lut?, beklager at jeg prøve å få frem et vettugt svar fra deg på hvorfor du ikke reagerer på inlegg etter inlegg med velmenende råd. Lykke til med stormotoren din som har astma. Mvh Wiggo Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Race-buggy på september 22, 2008, 21:41:37 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: n2o på september 22, 2008, 21:49:26 pm Fint om vi holder en hyggelig tone her! Hvis dette er ditt første motorbygge ahelgemo, så er resultatet bedre enn mange andre her på VW-norge.
Grunnen til at jeg utaler meg litt "bombastisk" er fordi jeg har gjort alle feila før ;D Hvis du har flowtall på toppene, litt kamdata og noen andre opplysninger kan jeg beregne det optimale eksosanlegget for deg. Lykke til videre Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 22:07:47 pm har bygget motorer før fra grunnen av,men det er for 15 år siden
har vært igjennom mange feil,vær du sikker toppene er 042 og de er uportet kam er jcs 110 Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 22:10:55 pm det er helt sikkert ikke noe problem å få solgt den eksosen igjen, det er jo masse 1600 motorer som blir trimmet har jeg lest ;D her på forumet nei er vel ikke det har jo dette også da Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Race-buggy på september 22, 2008, 22:16:33 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Kai Elling Os på september 22, 2008, 22:18:48 pm Ja ja eg er vel treig i nøtta eg og, men etter to turer til Oslo 2100km tidligere i sommer med laptoppen oppe for å følge med på Air/Fuel (13,5),bensin trykk og tempratur på CB Quicke tune fuel EFI.Tviler litt på
om Pat Downs på CB hadde sakt att ikkje dette anlegget ville funka på min motor når eg råd førte meg før handel av sprut. Men eg kjørte inn motoren min med 4/1 euro twin tuck away uten att det var merk bart forskjell til tri mil anlegget eg har no. men eg håper dere som sammen ligner dette anlegget, ikkje sammen ligner dette med Empi sitt to tip anlegg. For det annlegget har store inn stupninger inn på potta på kvar side, som det ikkje er på TRI MIL. Trur eg ville fått avvik på A/F vist ikkje anlegget ikkje funka.Eller???? Det er sikkert bare 65 Hk på min motor sidan den går i det heile tatt. ;D :D Kai Elling Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: 98super på september 22, 2008, 22:20:13 pm Se på anleggene til Jøran Larsen, det er gull. Har en 2332 fra Rosenquist jeg å, å den får 43mm Python fra Jøran. ::)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Kai Elling Os på september 22, 2008, 22:39:10 pm Det er sikkert mange anlegg som har masse bedre effekt,men å sei att det ikkje funker er vel å ta litt hardt i. Men å få eit annlegg som går under midt plata og ut i dei orginale i utsparingane uten att det er for masse rør som varmer opp alt under motoren,er der ikkje så mange anlegg å velge i.
Kai Elling Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Race-buggy på september 22, 2008, 22:42:44 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 22:45:36 pm Det er sikkert mange anlegg som har masse bedre effekt,men å sei att det ikkje funker er vel å ta litt hardt i. Men å få eit annlegg som går under midt plata og ut i dei orginale i utsparingane uten att det er for masse rør som varmer opp alt under motoren,er der ikkje så mange anlegg å velge i. Kai Elling http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C31%2D251%2D001%2D038SE ser jo ut som motoren får e masse med god varme rundt seg med dette da Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Race-buggy på september 22, 2008, 22:50:19 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 22:52:59 pm skjønner
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Lars Rosenquist på september 22, 2008, 22:58:29 pm Hei Helgemo.
Det siste anlegget kan du få helt gratis av meg. Men jeg anbefaler deg det ikke. Dette ble tatt av en speedster som var så varm at lakken ikke gikk an å ta på. Dette var etter en 6-7 km kjøring. Satt på en 2110 ,og eier kunne ikke bruke bilen. Nei , seriøst . Motoren vi her snakker om er ikke noe 200hk hesters ,selv om noen her automatisk tror det om en 2110. Det vil alltid være en avveining om hvilket anlegg som bør brukes,etter hvilke krav og bruksområder en har. Denne motoren leverer ærlige hester ,tipper ca 100 + med Helgemos oppsett. Så kan en jo diskutere opp og ned dette med eksos. Lars Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Trond Dahl på september 22, 2008, 23:15:02 pm håper kai elling legger ut noen fakta hær snart Tror ikke du får bedre fakta på bordet enn det Roar Lunde prøver så godt han kan å gi deg. Føler at dette er litt dejavu på tråder hvor folk til slutt finner ut at de med peiling selvsagt hadde rett. Skal vi ikke bare hoppe rett til det? :-) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 22, 2008, 23:29:54 pm håper kai elling legger ut noen fakta hær snart Tror ikke du får bedre fakta på bordet enn det Roar Lunde prøver så godt han kan å gi deg. Føler at dette er litt dejavu på tråder hvor folk til slutt finner ut at de med peiling selvsagt hadde rett. Skal vi ikke bare hoppe rett til det? :-) jeg skjønner at de har rett og bøyer meg for det,har da vel aldri antydet noe annet heller da mulig jeg kjøper noe annet etterhvert og tester med det,men grunnen til at dette ble handlet var vel egentlig pga stor plass mellom anlegg og motor men kan vel teste litt forskjellig,synd jeg ikke har rullende landeveg i fjøset da men,bjørnstad bil ligger jo bare tre km unna meg da så mulighetene er der.ikke sikker på hva prisene er på bremsing da Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: FUSENTAST på september 23, 2008, 09:34:56 am og jeg vet om en med 1600 som tar det anlegget ditt....!!
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: n2o på september 23, 2008, 11:55:17 am Trur eg ville fått avvik på A/F vist ikkje anlegget ikkje funka.Eller???? Nei, A/F sier bare at du har akkurat nok bensin til den lufta du får inn. Hadde du satt på et annet eksosanlegg, ville du sannsyligvis sett at motoren gikk margert fordi mer luft ut gir mer luft inn. Konsekvensen av dette er at du må tilføre mere bensin for å få blandingen ned, og som kjent gir mer bensin mer effekt... Hvilket turtalls området jobber motoren din på? Mvh Roar Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Espen/VW54 på september 23, 2008, 12:00:34 pm Ja ja eg er vel treig i nøtta eg og, men etter to turer til Oslo 2100km tidligere i sommer med laptoppen oppe for å følge med på Air/Fuel (13,5),bensin trykk og tempratur på CB Quicke tune fuel EFI.Tviler litt på om Pat Downs på CB hadde sakt att ikkje dette anlegget ville funka på min motor når eg råd førte meg før handel av sprut. Men eg kjørte inn motoren min med 4/1 euro twin tuck away uten att det var merk bart forskjell til tri mil anlegget eg har no. men eg håper dere som sammen ligner dette anlegget, ikkje sammen ligner dette med Empi sitt to tip anlegg. For det annlegget har store inn stupninger inn på potta på kvar side, som det ikkje er på TRI MIL. Trur eg ville fått avvik på A/F vist ikkje anlegget ikkje funka.Eller???? Det er sikkert bare 65 Hk på min motor sidan den går i det heile tatt. ;D :D Kai Elling Quick tune efi jobber uansett bare med å hoolde rett af verdi. Samma hvordan eksos du har. Jeg kjører med samme efi annlegg. Skal nesten vedde på at du også får mer ut av din motor med grovere eksos enn standard dim om det er det du har. :) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Hot Owl på september 24, 2008, 00:35:49 am Snakket med JPM i dag og han sa at den eksosen bremset 2110 motoren på samtlige turtall.
Råd kan man få overalt... men det tar noen år å sile kildene.... og så løsner det... :) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: BeetleBug på september 24, 2008, 07:59:49 am Jeg foreslår at vi nå lar dette ligge. Ahelgemo har nå fått tips og hint fra landets beste motorbyggere og sågar også tilbud om hjelp til å finne det perfekte eksosanlegget til motoren. Vi stopper her mens eier er fornøyd og før andre blir grå i håret.
Mvh BB Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 24, 2008, 18:06:34 pm jeg tar alle hint som kommer jeg
beklager misforståelsene gutter j-tubes er bestilt og kjøper sikkert tilhørende anlegg etterhvert hær nå så noe godt har vel denne diskusjonen gitt da vel ;) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: bull på september 24, 2008, 21:00:50 pm hei,hvis ikke csp phyton(for dyrt) og fatboy er aktuelt hva er egentlig alternativet da?
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Tistlo på september 24, 2008, 21:03:29 pm Stinger ;)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Filip/purity på september 24, 2008, 21:20:10 pm hei,hvis ikke csp phyton(for dyrt) og fatboy er aktuelt hva er egentlig alternativet da? A1 i USA lager ihvertfall knakende gode anlegg etter hva jeg leser på TheSamba. Men prisen er nok også deretter, har ikke sjekket selv.Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: TEW på september 24, 2008, 23:38:24 pm Det er din motor, dine penger og din hobby og definitivt ikke verdens ende.
Jeg ville vært mye mer bekymret for slangeklemmene på oljeslangene på oljepumpelokket. Få tak i ordentlige slanger med skrukoblinger, jeg hadde ikke turt å kjøre med slangeklemmer. Når det gjelder dette ”ormbol” anlegget som kom for nær oljepumpa, kan du bare bolte det fast i noe passende og jekke det ut et stykke slik at det ikke ligger så nærme. De er ikke akkurat presisjonssveiset, og de er ganske fleksible å bøye på. Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Race-buggy på september 24, 2008, 23:45:53 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Karmann på september 25, 2008, 09:40:07 am Her er eksos til deg
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4669.0.html Kan ta det du har i innbytte Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Speed-Demon på september 25, 2008, 11:11:38 am Kan være interessert i å selge mitt A1 lowdown eksosanlegg i rustfritt stål.
Header: http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=A1T1000C&Store_Code=VWP&search=a1&offset=&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high= Muffler: http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=A1T1000RKP&Store_Code=VWP&search=a1&offset=&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high= PM hvis interessert Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Rabben på september 25, 2008, 11:12:41 am Jeg foreslår at vi nå lar dette ligge. Ahelgemo har nå fått tips og hint fra landets beste motorbyggere og sågar også tilbud om hjelp til å finne det perfekte eksosanlegget til motoren. Vi stopper her mens eier er fornøyd og før andre blir grå i håret. Mvh BB Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet :o Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Frodo på september 25, 2008, 12:10:09 pm jeg tar alle hint som kommer jeg beklager misforståelsene gutter j-tubes er bestilt og kjøper sikkert tilhørende anlegg etterhvert hær nå så noe godt har vel denne diskusjonen gitt da vel ;) Ta kontakt med meg når du skal bytte anlegg. Kjøper Tri-Mil anlegget av deg evt. Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Karmann på september 25, 2008, 13:02:15 pm Se bort fra posten min litt lengre opp. Anlegget er nå lovet bort
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 25, 2008, 19:47:54 pm Det er din motor, dine penger og din hobby og definitivt ikke verdens ende. Jeg ville vært mye mer bekymret for slangeklemmene på oljeslangene på oljepumpelokket. Få tak i ordentlige slanger med skrukoblinger, jeg hadde ikke turt å kjøre med slangeklemmer. Når det gjelder dette ”ormbol” anlegget som kom for nær oljepumpa, kan du bare bolte det fast i noe passende og jekke det ut et stykke slik at det ikke ligger så nærme. De er ikke akkurat presisjonssveiset, og de er ganske fleksible å bøye på. jeg var på TESS i dag og fikk laget slanger med koplinger til 2 av mine motorer jeg holder på med, kostet ikke mange kronene, se bilde skal da ikke ha slangene sånn jeg heller da jeg har stålomspunnede på oljekjøleren jeg kjøpte fra herulf Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Race-buggy på september 25, 2008, 20:45:09 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på september 30, 2008, 21:11:32 pm har nå funnet ut t motoren går ganske mager
må vel dyse litt tror jeg hmm problemer med å få starta den nå som været er litt kaldere må pumpe noe sinnsykt på gassen Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Håvard Hoem på oktober 01, 2008, 17:32:55 pm Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet :o [/quote] Og da gikk han fra, type eksos, til hvilken type eksos..? Er jo tydligvis fra dårlig til bra, men hvilke type.. Håvard Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: BeetleBug på oktober 01, 2008, 21:20:44 pm Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet :o Og da gikk han fra, type eksos, til hvilken type eksos..? Er jo tydligvis fra dårlig til bra, men hvilke type.. Håvard [/quote] Hei, Denne bilen som her er nevnt ble brukt til 6 timers løp hvor støykravene er strenge. For denne type kjøring hadde dem det eksosanlegget som ser slikt ; http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DD%2D2035. De byttet det anlegget ut med noe liknende dette; http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D6022 og bremset faktisk hele 40hk ekstra. Bilen hadde en 2332ccm motor. Mvh BB Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på oktober 15, 2008, 19:37:22 pm hva er det egentlig som har lagt seg på silen da tro
har kun kjørt motoren for å kjøre inn kammen ca 0,5 time Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Tistlo på oktober 15, 2008, 19:52:59 pm Eit eller ant tjukt feitt/grease?
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Lars Rosenquist på oktober 15, 2008, 20:02:08 pm Hei.
Det som er i silen er monteringspasta(fett) etter montering av longblock. Før motoren er startet ser det ut som gult fett. Lars Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på oktober 15, 2008, 20:11:55 pm ok så det er ikke noe galt det da ?
trenger jeg bytte olje flere ganger etter oppstart osv ? vil ikke ta noen sjanser da vettu Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Lars Rosenquist på oktober 15, 2008, 20:20:43 pm Hei.
Bytt olje til det ser bra ut i silen,det er helt vanlig dette på nybygget longblock. :) Lars Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på oktober 15, 2008, 21:10:21 pm da skal jeg justere ventiler og dyse opp et hakk så skal denne inn i bilen :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Lars Rosenquist på oktober 15, 2008, 21:22:21 pm Høres greit ut det.
Dyser har du sikkert skaffet,hvis ikke er det bare å gi beskjed. :) Lars Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på oktober 22, 2008, 13:45:16 pm tenning er nå justert og det samme med gassere.
takk til "boblund" thermostat og annet viftehus skal monteres da jeg må ha varme i bilen skal snart inn i bilen nå. har forresten snakket med bjørnstad bil om bremsing :) ::) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på november 08, 2008, 19:18:23 pm endelig er denne montert :)
men gode verktøyforslag for å skru fast innsugene ønskes ( 8 mm umbrako mutter ) slet noe voldsomt med dette. mangler nå montering av åndeboks og oljekjøler så er dette i boks :) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: ahelgemo på november 10, 2008, 21:52:59 pm på veien :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: Tistlo på november 10, 2008, 22:00:32 pm GRATULERAR ;D
Film? ::) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: ahelgemo på november 10, 2008, 22:22:01 pm næ egner seg ikke............
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: Tistlo på november 10, 2008, 22:23:57 pm ka då?
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: Lars Rosenquist på november 10, 2008, 22:24:27 pm Grattis :)
Og det gikk som forventet? Ikke for varm? nok skyv?? Lars Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: ahelgemo på november 10, 2008, 22:28:10 pm går ikke som forventet enda iallefall,men må justere mer tror jeg
må prøve å få mere hjelp av boblund hær har forresten ikke turt å dra på skikkelig enda da jeg er litt redd for den. tempen på motoren er veldig fin en fin liten lunk på blokka ikke tenningsbank lett å starte Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: ahelgemo på november 10, 2008, 22:30:01 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: Lars Rosenquist på november 10, 2008, 22:31:07 pm Jaha?
Juster i vei,det er jo snart vinter. Fin motor for litt sportslig vinterkjøring. Lars Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: ahelgemo på november 11, 2008, 21:46:08 pm og da er motor ut av bilen igjen :(:(:(
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;);); Skrevet av: Endre D på november 11, 2008, 21:46:58 pm og da er motor ut av bilen igjen :(:(:( Hva skjedde? ??? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: ahelgemo på november 11, 2008, 21:49:06 pm ene arma til utløserlageret knekte rett av
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: ahelgemo på november 12, 2008, 21:56:34 pm da er utløserarm reparert og motoren innsatt igjen
on the road again :) fy f.....n de gasserskruene sucks !!!! Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: wide5 på november 12, 2008, 22:45:56 pm Race buggy: Åssen har du klart å få på de slangene når det ikke er kupling/svivelmutter i den ene enden???
Petter'n. Det er din motor, dine penger og din hobby og definitivt ikke verdens ende. Jeg ville vært mye mer bekymret for slangeklemmene på oljeslangene på oljepumpelokket. Få tak i ordentlige slanger med skrukoblinger, jeg hadde ikke turt å kjøre med slangeklemmer. Når det gjelder dette ”ormbol” anlegget som kom for nær oljepumpa, kan du bare bolte det fast i noe passende og jekke det ut et stykke slik at det ikke ligger så nærme. De er ikke akkurat presisjonssveiset, og de er ganske fleksible å bøye på. jeg var på TESS i dag og fikk laget slanger med koplinger til 2 av mine motorer jeg holder på med, kostet ikke mange kronene, se bilde Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: ahelgemo på november 12, 2008, 23:10:39 pm Race buggy: Åssen har du klart å få på de slangene når det ikke er kupling/svivelmutter i den ene enden??? Petter'n. godt spørsmål synes jeg har ikke oppdaget det før nå jeg heller Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og på veien ;););) Skrevet av: SveinT på november 12, 2008, 23:38:23 pm Starter vel med å skru slangen fast i blokka. Så må filterholder snurres på slangen. Neste slange i filterholder, så kan pumpelokk snurres på slangen. Til slutt kan pumpelokk skrues fast. (Tipper jeg)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og på veien ;););) Skrevet av: wide5 på november 13, 2008, 22:54:24 pm ahhhh. Engangsløsning.. He he he.. :D
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og av veien ;););) Skrevet av: ahelgemo på november 26, 2008, 18:40:56 pm og motoren går fortsatt godt :) !!!
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og av veien ;););) glatt ;( Skrevet av: Rikard på november 26, 2008, 18:42:31 pm hva har skjedd?
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og av veien ;););) glatt ;( Skrevet av: ahelgemo på november 26, 2008, 18:57:36 pm mye motor og lite veg :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: Martin på november 26, 2008, 19:20:55 pm GRATULERAR ;D Film? ::) ;D hehe neida måtte bare, mye skader på bilen? lar det seg fikse lett? alltid surt å dra av ... ;) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: rallybugs på november 26, 2008, 20:38:43 pm Race buggy: Åssen har du klart å få på de slangene når det ikke er kupling/svivelmutter i den ene enden??? Petter'n. godt spørsmål synes jeg har ikke oppdaget det før nå jeg heller DETTE ER SUPER LO COST SLANGER FRA BIBELBELTET , DERFOR MÅ EN TVINNE Å SPINNE LITT FOR Å FÅ DE PÅ , LITT LENGER VEST I BELTET BRUKER VI KUN LO COST CINA FITTINGS , DE ER LETTERE Å FÅ MONTERT , MEN KOSTER NÅ LITT EKSTRA Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og av veien ;););) glatt ;( Skrevet av: Daniel L på november 26, 2008, 20:43:13 pm Verkær noe ille bra etter en film nå!!
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og snart ready for take off ;););) Skrevet av: ahelgemo på november 26, 2008, 22:21:58 pm GRATULERAR ;D Film? ::) ;D hehe neida måtte bare, mye skader på bilen? lar det seg fikse lett? alltid surt å dra av ... ;) ingen skader vi har jo fått mye snø arti læll ;) Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist.montert i bil og på veien ;););) Skrevet av: Race-buggy på november 26, 2008, 22:33:32 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: Race-buggy på november 26, 2008, 22:38:11 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: TomR på desember 22, 2008, 02:44:24 am Om ikke dette ble solgt så er jeg interessert, har sendt deg PM men ikke fått noe svar :)
Kan være interessert i å selge mitt A1 lowdown eksosanlegg i rustfritt stål. Header: http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=A1T1000C&Store_Code=VWP&search=a1&offset=&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high= Muffler: http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=A1T1000RKP&Store_Code=VWP&search=a1&offset=&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high= PM hvis interessert Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på mars 11, 2009, 21:36:49 pm da kom dagen da jeg ville ha mere komp på denne motoren og jeg kjøpte meg 044 ultrawedgeporta topper hos en på forumet
demonterte motoren for å måle vendehøyden så jeg fikk maskinert toppene til riktig komp vendehøyden lå på 4mm !!!! ikke rart denne var for slapp nå legges den til rundt 1,35 mm og tar sikte på ca 10-5-1 oppdaget også at alle støtstengene hadde forskjellig lengde,så disse må byttes ut Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Trond Dahl på mars 11, 2009, 21:53:22 pm da kom dagen da jeg ville ha mere komp på denne motoren og jeg kjøpte meg 044 ultrawedgeporta topper hos en på forumet demonterte motoren for å måle vendehøyden så jeg fikk maskinert toppene til riktig komp vendehøyden lå på 4mm !!!! ikke rart denne var for slapp nå legges den til rundt 1,35 mm og tar sikte på ca 10-5-1 oppdaget også at alle støtstengene hadde forskjellig lengde,så disse må byttes ut Hehe, utrooolig! Tør ikke spørre hva kompen var på en gang.. slapp er vel kanskje ikke dekkende nok ord. Rosenquist åpner vel ikke akkurat alle motorene for å sjekke vendehøyde osv. Men dette er vel absolutt viktig info for han å ta til sin leverandør. Håper du har gitt beskjed til han, evt. at han leser her. Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Race-buggy på mars 11, 2009, 22:18:41 pm .
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på mars 19, 2009, 20:32:49 pm da var endelig nye topper i hus,rustfrie ventiler,matchporta innsug og dette ser bra ut......veldig bra maskineringsjobb av mr christensen :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på mars 24, 2009, 21:11:46 pm da er også phyton i hus etter en hyggelig handel av christensen :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: Boblund på mars 25, 2009, 20:17:41 pm Oppstart snart eller??
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på mars 25, 2009, 22:43:43 pm håper på det
pm sendt Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: sandvik996tt på august 06, 2010, 16:33:12 pm Fin tråd ang. eksosanlegg.
Hvordan går det nå med motoren ? Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist Skrevet av: ahelgemo på august 06, 2010, 20:00:49 pm bare justering igjen,men den funker no likevel :)
Tittel: Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist...nå startet og kam innkjørt... :):):) Skrevet av: sandvik996tt på august 07, 2010, 20:19:26 pm Det er sikkert mange anlegg som har masse bedre effekt,men å sei att det ikkje funker er vel å ta litt hardt i. Men å få eit annlegg som går under midt plata og ut i dei orginale i utsparingane uten att det er for masse rør som varmer opp alt under motoren,er der ikkje så mange anlegg å velge i. Kai Elling (http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs278.snc1/10530_100314633323614_100000352328217_5382_2469141_n.jpg) |