Tittel: .... Skrevet av: Tigern på august 14, 2015, 18:05:49 pm Har en 2275ccm som mister oljetrykket når den blir varm. Mine første tanker er, feil olje(blir for tynn når den blir varm), for liten olje pumpe og for lite olje. Noen med erfaringer?? Hvilken type olje bør det være på en slik motor?
Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: Tigern på august 16, 2015, 23:55:46 pm Hvis jeg skal kjøre igang og tråkker til på første og andre gir, mister jeg oljetrykk totalt. Noen som har vært borti dette.
Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: Erlend / bug66 på august 17, 2015, 08:13:02 am Slapp fjær ved oljestempelet?
Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: Tigern på august 17, 2015, 11:08:55 am Slapp fjær ved oljestempelet? Hvor sitter dette?? Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: Einic på august 17, 2015, 11:25:28 am Manglende oljetrykk opplevde jeg ofte på original 1302 i lange svinger. Trykket kom tilbake litt etter svingen. Flat bunnpanne og lite olje gjorde at oljepumpa sugde luft. Dyp sump bøter på problemet.
Type 4 motor fikk skvalpeplate på slutten. Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: Andersen Racing på august 17, 2015, 15:24:26 pm hva er oljetryket på kald motor?
olje du kjører på På? feil pakning ved oljepumpe? har du målt olje trykket med manual klokke? for lite olje ? Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: Tigern på august 17, 2015, 16:47:17 pm Ved kald motor er trykket på 3bar ved tomgang. Etter en liten stund detter det til 2 og etterhvert er det rett over 1 bar på tomgang. Hvis jeg kjører ut fra et kryss og tråkker til skikkelig lyser den rød lampa og oljetrykket viser null når jeg slipper gassen. Har ikke målt med manuell klokke. Hvilken type olje vet jeg ikke, men kjøper imorgen. Mineral eller syntetisk???. Og hvor mye? Skal jeg ha på mer ettersom jeg har ekstern oljekjøler og filter??
Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: Formula Vee på august 20, 2015, 09:22:53 am Med min 30mm pumpe har jeg 9bar ved oppstart, og synker ned til under 2 bar når skikkelig varm. Men så øker den til 3-4bar når jeg kjører opp turtall.
Hvor mye olje viser på peilepinnen? Det går mye olje når du har på ekstra deler. Det går fint på 3-4 liter på min. Turbo, oljekjøler, filter og dypsump. Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: BeetleBug på august 20, 2015, 11:04:46 am Ved kald motor er trykket på 3bar ved tomgang. Etter en liten stund detter det til 2 og etterhvert er det rett over 1 bar på tomgang. Hvis jeg kjører ut fra et kryss og tråkker til skikkelig lyser den rød lampa og oljetrykket viser null når jeg slipper gassen. Har ikke målt med manuell klokke. Hvilken type olje vet jeg ikke, men kjøper imorgen. Mineral eller syntetisk???. Og hvor mye? Skal jeg ha på mer ettersom jeg har ekstern oljekjøler og filter?? STOPP!! Oljen er hva som holder våre motorer i live! 0 oljetrykk = ødelagt motor. Det høres ut som om pumpa di suger sumpen tom for olje = suger luft = 0 oljetrykk. Du har en peilepinne, bruk den! Syntet - mineral... TRYKK er det viktigste. 20-50 mineral kan du fylle på. Mvh BB Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: ThorBo på september 01, 2015, 11:25:31 am bytt oljetrykkfjærer sitter to stk på undersiden av motor koster ca100kr paret. trykket gikk opp til 6 på kald motor og holder seg på ca1,2bar varm.
med 15-50olje delsyntetisk beste er helsyntetisk 5-60 Tittel: Sv: Oljetrykk problemer. Skrevet av: Speed-Demon på september 01, 2015, 11:42:05 am Tigern hvis du har stor oljepumpe må du også ha dypsump. Ellers suges motoren tom for olje. Hva slags pumpe og hva slags dypsump har du?
|