Tittel: Turnkey 2110cc IDA motor! Stå startklar til 12sekunder på SCC2016!! ***SOLGT*** Skrevet av: Erlend / bug66 på august 17, 2015, 12:18:09 pm Hei alle sammen!
Mye vil ha mer etter SCC, og det er på tide å fullføre turbomotoren. Da må NA-motoren selges for å finansiere herligheten. Motoren har dyttet min gatebil til 12.901 på SCC2014. Motoren har nettopp vært bremset hos JPM, og leverte 199hk, så her har du en ordentlig 200hesters motor. På bremsingen var det litt feiltenning, som ødela kurven og litt toppeffekt. Jeg har byttet tenningsboks, og det funket utmerket på SCC i helgen, så effektkurven er nok på plass, og med det også noen flere hester. Alt roterende er selvfølgelig balansert av Knasten :) Specs: AS41 blokk tatt opp til fullflow og slipt innvendig til 76mm veiv DPR 76mm veiv (VW-journaler) Mahle 94mm sylindre (kjørt 1 sesong) Wiseco stempler med freste lommer (nye stempelringer i vinter) Bugpack 8mm pinnebolter med 12kant muttere. CB Superrace 5,4" H-beam råder 26mm Shadek oljepumpe (gått 1 SCC) Lettet tysk svinghjul (nyslipt) Powerpulley Stage 2 trykkplate (nyslipt) Scat Silverlight 4-puck lamell Web 86C kam med 1,4 vipper CB Chromoly støtstenger i Jaycee støtstangrør CB 044 Wegdeport topper (42mm innsug, 37,5mm eksos, Toppene er noe modifisert av JEE Racing. VW650 fjærer som er shimset bittelitt for å være sikker på at det er nok fjærtrykk (nye i vinter) ca. 12-1 i komp (jeg har kjørt E85, men kan dyses til 98 oktan) Kortede IDA innsug av JEE Racing EMPI IDAer med 40mm venturier (bokser med dyser og emulsjonsrør følger med) AN6 fittings på gasserene CSP gasserstag Store trakter, og orginale følger med. 1 3/4 Gene Berg eksos, med rustfri A1 PhatBoy-potte og stinger MSD fordeler med ledninger MSD Blaster Coil MSD AL6 tenningsboks, og 3-step boks Viftehus typ lite, med utsparringer da gasserene tar i viftehuset ellers Kjøleblekk: over sylindre, foran over kasse og bak over eksos. Dynamo med innebygget regulator Modifisert CB åndeboks som FUNKER Aeromotive A1000 bensintrykkregulator med retur, følger med AN6-slanger fra regulator til gasserene. Holley Black bensinpumpe Stort 10 micron fuelfilter Hva må til for å få denne kjørbar i bil? Oljekjøler (det er ikke kjøler i viftehuset), fullflow filterholder og slanger. Tur/retur bensinslanger (AN8 har jeg brukt) AN6/8 fitting under tanken Kan være behjelpelig med montering. 50.000kr komplett for alt Byggekost er langt over dette. Jeg har prøvd å summere sammen, og det er handlet deler over dammen for nærmere 6000$ + mva/frakt. I tillegg er det kjøpt div i Norge for 5-6000kr. I tillegg kommer maskineringsarbeid (1000kr for topper, 1000kr for blokk, finporting av topper 3000kr+, bygging av innsug 3000kr+, balansering 1500kr, modding, bygging, bremsing etc etc etc. Du klarer altså ikke bygge noe likt for prisen :) Tittel: Sv: Turnkey 2110cc IDA motor! Stå startklar til 12sekunder på SCC2016!! Skrevet av: Erlend / bug66 på august 17, 2015, 12:59:09 pm Litt annen look nå, men du skjønner greia ;D
[attachment=1] Tittel: Sv: Turnkey 2110cc IDA motor! Stå startklar til 12sekunder på SCC2016!! Skrevet av: Erlend / bug66 på august 17, 2015, 12:59:33 pm [attachment=1]
Tittel: Sv: Turnkey 2110cc IDA motor! Stå startklar til 12sekunder på SCC2016!! Skrevet av: Speed-Demon på august 18, 2015, 08:48:11 am Slå til folkens. Dette er MYE for pengene!
Tittel: Sv: Turnkey 2110cc IDA motor! Stå startklar til 12sekunder på SCC2016!! Skrevet av: Erlend / bug66 på august 21, 2015, 19:09:57 pm BUMP
Motor står fortsatt i bil. Blir tatt ut til uken. Kan legge ut litt nyere bilder da. Kan vurdere bytte, om du har noe kult.. Tittel: Sv: Turnkey 2110cc IDA motor! Stå startklar til 12sekunder på SCC2016!! Skrevet av: Erlend / bug66 på august 24, 2015, 18:42:12 pm *Avventer avgjørelse/salg
Tittel: Sv: Turnkey 2110cc IDA motor! Stå startklar til 12sekunder på SCC2016!! Skrevet av: Erlend / bug66 på august 25, 2015, 17:49:15 pm Solgt!
[attachment=1] |