VWNorge

Bruktbørsen => Biler selges => Emne startet av: BABOON på oktober 02, 2015, 20:19:38 pm



Tittel: Type 1 1961 modell (Rifla) SOLGT....
Skrevet av: BABOONoktober 02, 2015, 20:19:38 pm
Dårlig tidspunkt å selge bil, men jeg lufter den allikevel. Jeg snuser litt på en annen bil og kan med fordel kvitte meg med en av mine.

1961 modell Gulf blue som har hatt en utvendig omlakkering i en litt mer "blå" farge enn originalen. Bilen er helt grei, men absolutt ikke strøken. Jeg hadde selv tenkt å ta litt og litt underveis mens den var kjørbar og i bruk.

- Senkeforstilling Sway Away
- Nye bremsepumper, inkludert masterpumpe
- Nye bremserør
- Nye hjullager foran
- Nye endeledd
- Nye bremseslanger
- Nye cal-look vinduspakninger
- Nye lister i motorrom og bagasjerom

- Et lite rusthull mot kanal venstre bakhjul
- Taktrekket er ganske tynt og mangler litt ved døråpning
- Dørlukkemekanismen på førerdør er litt vrang

Felger og dekk:

- 1. Generasjon Empi 5 spoke felger. Disse er todelte og har også de originale og korrekte senterkoppene.
- 145 dekk foran med utrolig kult mønster
- Vredestein Sprint Classic 185/70 bakhjul (nye)

Motor:

- 1776
- Original veiv og råder
- AA 90,5 sylindersats
- Engle W-120 kam
- Rette kamdrev
- Mofoco topper med 40/35,5 ventiler
- Lettet svinghjul med Kennedy stage 1 clutch
- Berg 42 DCNF specials med 1 generasjons Berg forgasserstag
- 019 eller 010 fordeler (husker ikke helt hvilken)
- Santana reimhjul
- 15.4 som bestetid på SCC

Bilen er fremdeles 6 volt og det meste virker tilfredstillende. Derimot er det en sprekk i blokka som burde utbedres. Det er ikke værre enn at jeg fikk kjøre på SCC med bleie. Akspumpemembranene på forgasserene må også utbedres. De gjør at forgasserne drypper på tomgang og under kjøring. Jeg byttet til nye membraner, men det ble faktisk verre enne før. Tanken og teorien er at "rampen" på akspumpen er aktivert allerede ved tomgang og dette får suget i motoren til å dra bensin ut. Felgene har også noen sprekker som dessverre er helt vanlig på disse gamle originale Empi felgene.

Jeg selger gjerne bilen uten felger, dekk og motor hvis kjøper ikke vil ha dette. Eu godkjent til 2017.

- Pris for Eu-godkjent bil uten de avbildede felgene, dekk og motor er kr 25 000,- Originale felger og dårlige dekk og originalmotoren kan følge med. Tilstand ukjent.
- Pris for avbildet bil uten motor (original medfølger), men med Empi felgene og dekk er kr 32 000,-
- Pris for avbildet bil med felger, dekk og 1776 motor er kr 50 000

Ring meg gjerne på 45020560. Bilen settes forøvrig til vinterlagring i løpet av oktober, men er fremdeles tilgjengelig til å vise tilstand og slikt.

Vegard


Tittel: Sv: Type 1 1961 modell (Rifla)
Skrevet av: BABOONoktober 02, 2015, 20:21:04 pm
.


Tittel: Sv: Type 1 1961 modell (Rifla)
Skrevet av: BABOONoktober 02, 2015, 20:22:18 pm
.


Tittel: Sv: Type 1 1961 modell (Rifla)
Skrevet av: BABOONoktober 02, 2015, 20:25:31 pm
Motoren har også DDS dypsump og Race Trim skrudde ventildeksler. Motor har gått maks 10 000 etter bygging.


Tittel: Sv: Type 1 1961 modell (Rifla)
Skrevet av: Tommy og tigeroktober 02, 2015, 23:12:45 pm
Mye hester er i motoren pris for bil og motor uten hjula :)


Tittel: Sv: Type 1 1961 modell (Rifla)
Skrevet av: BABOONoktober 02, 2015, 23:24:34 pm
Mye hester er i motoren pris for bil og motor uten hjula :)

Da er regnestykket 25 + 18 - 43 000
Motoren vil mest sannsynlig ha et sted mellom 95 og 115 hester.