Tittel: Hva med fjæring bak når du slipper løs 700nm på gateslicks? Skrevet av: Formula Vee på november 20, 2015, 11:01:38 am Kom plutselig på om det kan bli et problem med torsjonsstaver som ryker, fjærplater som knekker, eller bunnpanna slår nedi ved launch?
Hva gjør dere andre? Har kun nye gule Koni som er justerbare i dag. Mangler bumpegummi begge sider.. Tittel: Sv: Hva med fjæring bak når du slipper løs 700nm på gateslicks? Skrevet av: Trond Dahl på november 20, 2015, 11:27:21 am Du har justerbar clutch av en grunn :-)
Jeg kjenner ikke til hvor stiv din bil er nå, men du må kanskje oppgradere stivheten i bakstillinga de. Original oval var hvertfall for slapp så jeg måtte oppgradere torsjonene til stivere. Skal du kjøre gateslicks altså? Blir kanskje bare første sesongen det :-D Tittel: Sv: Hva med fjæring bak når du slipper løs 700nm på gateslicks? Skrevet av: Erlend / bug66 på november 20, 2015, 11:27:38 am 30mm torsjonsstaver + tykkere torsjonsplater.
Bra dempere og drit i gummi :) Du må uansett slure ut launchen.. Tittel: Sv: Hva med fjæring bak når du slipper løs 700nm på gateslicks? Skrevet av: BeetleBug på november 20, 2015, 12:07:33 pm Jeg prøvde en launch med min 2.3 liter i kombinasjon med 3 bar trykk (loggen visste 4.1 bar hvor 1 bar er atmosfære), DOT gateslicks, 30mm torsjoner, stive Koni`s, 0 slur på clutch og ekstremt bra grep på Kjula. Det gikk dårlig!
1) Jeg komprimerte bakstillingen så mye at sumpen på motoren slo ned i asfalten 2) Fronten løftet seg og hjula var på vei opp når trykkrøret fant ut at nok var nok og blåste av, tok med seg en fuel rail og sprutet E85 overalt. At trykkrøret blåste av var muligens en fordel da motoren neppe hadde overlevd hele stripa på det trykket. Du MÅ balansere trykk, grep og slur. Først når du gjør det begynner startene å sitte og først da begynner du å kjøre dragrace. Det er dette som gjør dragracing morro og interessant.. samt såklart det å ha en timeslip som viser en bedre tid enn hva de andre har i garasjen. Med din bil hadde JEG satset på rolige starter for så å lade på utover. Etterhvert som kunnskapen overgår horna i panna så kan du begynne å launche gradvis hardere. Mvh BB Tittel: Sv: Hva med fjæring bak når du slipper løs 700nm på gateslicks? Skrevet av: Formula Vee på november 20, 2015, 17:04:41 pm Hmm.. Bør gjerne tenke mer på clutch management igjen også da.. Hadde egentlig hele planen spikra, med strupeventilen "vår" konstant på sluring da jeg har planlagt å bruke clutchen kun ved launch og gire uten på resten..
Og ved gatekjøring gjør det ingenting om det slurer ca et sekund om jeg bruker clutch.. Men det blir vel og på første giret den senker seg mest.. Planen er å ta det litt rolig ja og få litt kompetanse underveis. Raskeste VW jeg har prøvd var 500kg buggy med ca 250hk på kort gokartbane. Det gikk dritfort. |