Tittel: Retur til tank Skrevet av: MCCCIIIS på februar 03, 2016, 23:59:55 pm Går det greit å ha returen til tanken under der som utgangen vanligvis er?
Tenkte å bruke en an6 nippel.(Bosch 044 pumpe) Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: Erlend / bug66 på februar 04, 2016, 01:40:26 am Hvor skal du ha tur da?
Jeg ville nå brukt orginale utgangen som tur, og sveiset inn en bung til retur. Helst på toppen, men det er det mange som har diskutert før. Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 04, 2016, 02:11:32 am nytt uttak ca 1/2" slange tilførsel pumpe
ville valgt retur i bunn av tank ,for ved retur høyt oppe blir det mye mere "gassing/damp" liksom på en måte. Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: Erlend / bug66 på februar 04, 2016, 02:17:42 am Jeg har på min retur oppe, men med et innvendig rør påsveist på fittingen, som sprer returen i taket på tanken. Sjekket med speil, og det sklir fint langsetter taket og veggen, før det renner ned til resten av fuelen :)
Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: Formula Vee på februar 04, 2016, 09:19:23 am Jeg har og min i retur på toppen, fordi jeg så "alle" andre gjorde det. Har ikke testet enda.
Har en skillevegg rett under som det er mening at bensin skal renne langs. Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: MCCCIIIS på februar 04, 2016, 10:34:49 am Takker for svar guttær 8)Har 13mm tilførsel under tank og tenkte å fjerne
det gamle utrøret og sveise på retur der. Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: LowBug på februar 08, 2016, 13:39:31 pm Vil ikke bensinen 'presse' seg tilbake når du skrur av pumpe/motor, hvis du har retur i bunnen? ???
Hmm,,? Bare lurer?? Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: Formula Vee på februar 10, 2016, 09:09:38 am Vil ikke bensinen 'presse' seg tilbake når du skrur av pumpe/motor, hvis du har retur i bunnen? ??? Tilbake hvor?Hmm,,? Bare lurer?? Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: LowBug på februar 10, 2016, 09:13:05 am Vil ikke bensinen 'presse' seg tilbake når du skrur av pumpe/motor, hvis du har retur i bunnen? ??? Tilbake hvor?Hmm,,? Bare lurer?? Vil ikke bensinen presse seg tilbake til motor,, ;D Altså feil vei i retur slangen, hvis den blir koblet på i bunnen. Blir det ikke mottrykk i retur'n? Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: Formula Vee på februar 10, 2016, 13:26:49 pm Når motor ikke er startet:
Bensinen kommer jo ut og inn på samme nivå, så det burde vel utlikne hverandre? Vanligste grunn til å ha retur er pga innsprøytning. Bensintrykk til motor kommer da ikke lengre enn til dysene, som er stengte. Hele innsprøytningssystemet er beregnet for høyt trykk, så det bør ikke ta skade av det er lite grann trykk tilsvarende 100mm nivåforskjell... Når motor er startet: Trykket fra en 044 pumpe merker ikke forskjell om det kommer litt mottrykk tilsvarende det du snakker om her. Det er mer mottrykk i regulatoren. En annen ting, 13mm tilsvarer AN8 (1/2" rør = 12mm) er redd AN6 kan føre til at din 044 kan få litt lite. Bruk AN8. Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 10, 2016, 17:41:02 pm og dessuten blir det microscopiske trykket fra tanken bare en del av systemet,
som justeres inn med regulatorern Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: MCCCIIIS på februar 10, 2016, 18:16:54 pm Når motor ikke er startet: Bensinen kommer jo ut og inn på samme nivå, så det burde vel utlikne hverandre? Vanligste grunn til å ha retur er pga innsprøytning. Bensintrykk til motor kommer da ikke lengre enn til dysene, som er stengte. Hele innsprøytningssystemet er beregnet for høyt trykk, så det bør ikke ta skade av det er lite grann trykk tilsvarende 100mm nivåforskjell... Når motor er startet: Trykket fra en 044 pumpe merker ikke forskjell om det kommer litt mottrykk tilsvarende det du snakker om her. Det er mer mottrykk i regulatoren. En annen ting, 13mm tilsvarer AN8 (1/2" rør = 12mm) er redd AN6 kan føre til at din 044 kan få litt lite. Bruk AN8. Mener du at jeg skal bruke an8 til returen?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: Erlend / bug66 på februar 10, 2016, 18:35:03 pm AN8 er 1/2" men på utsiden..
Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 10, 2016, 18:40:10 pm ?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm holder i massevis Tittel: Sv: Retur til tank Skrevet av: Formula Vee på februar 11, 2016, 09:10:43 am Når motor ikke er startet: Bensinen kommer jo ut og inn på samme nivå, så det burde vel utlikne hverandre? Vanligste grunn til å ha retur er pga innsprøytning. Bensintrykk til motor kommer da ikke lengre enn til dysene, som er stengte. Hele innsprøytningssystemet er beregnet for høyt trykk, så det bør ikke ta skade av det er lite grann trykk tilsvarende 100mm nivåforskjell... Når motor er startet: Trykket fra en 044 pumpe merker ikke forskjell om det kommer litt mottrykk tilsvarende det du snakker om her. Det er mer mottrykk i regulatoren. En annen ting, 13mm tilsvarer AN8 (1/2" rør = 12mm) er redd AN6 kan føre til at din 044 kan få litt lite. Bruk AN8. Mener du at jeg skal bruke an8 til returen?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm |