Tittel: Efi Skrevet av: pWolf på februar 15, 2016, 22:46:50 pm Tips og erfaringer mottas .
Stikkord - Turbo Mouse Cheapo'ish E85 :) Tittel: Sv: Efi Skrevet av: 181 på februar 15, 2016, 22:56:04 pm Megasquirt funker bra og er relativt rimelig. Ta kontakt med Thore Morten Bryhn, han kan levere ferdig løsning til en god pris.
Mange her som bruker megasquirt som kan komme med tips når du sitter fast:) Mvh Alex Tittel: Sv: Efi Skrevet av: pWolf på februar 15, 2016, 23:03:41 pm Megasquirt funker bra og er relativt rimelig. Ta kontakt med Thore Morten Bryhn, han kan levere ferdig løsning til en god pris. Mange her som bruker megasquirt som kan komme med tips når du sitter fast:) Mvh Alex Megasquirt har jeg lest mye om , takk ! :) Tittel: Sv: Efi Skrevet av: Erlend / bug66 på februar 16, 2016, 00:09:15 am Ring Kalle ;D
Tittel: Sv: Efi Skrevet av: pWolf på februar 16, 2016, 00:15:38 am Tittel: Sv: Efi Skrevet av: Erlend / bug66 på februar 16, 2016, 00:21:18 am Hehe.
Hva er du ute etter? Effektmål? Tittel: Sv: Efi Skrevet av: pWolf på februar 16, 2016, 00:40:51 am 250 ++ :)
Tittel: Sv: Efi Skrevet av: Svein. på februar 16, 2016, 00:44:58 am 250 ++ :) Såpass ja ;D 8) 8)Tittel: Sv: Efi Skrevet av: Erlend / bug66 på februar 16, 2016, 01:00:35 am - 69m veiv med motvekter
- smidde stempler - Råder med 3/8" rådebolter - 40/35 topper med litt porting - 8-8,5-1 i komp - kam som gir 13,5mm løft ish og 250-255gr durasjon (112 lobsenter) - vannkjølt IC - turboeksos - turbo - TMBryhn EFI - 900-1000cc injektorer. Girkasse... :D Tittel: Sv: Efi Skrevet av: pWolf på februar 16, 2016, 01:07:18 am - 69m veiv med motvekter - smidde stempler - Råder med 3/8" rådebolter - 40/35 topper med litt porting - 8-8,5-1 i komp - kam som gir 13,5mm løft ish og 250-255gr durasjon (112 lobsenter) - vannkjølt IC - turboeksos - turbo - TMBryhn EFI - 900-1000cc injektorer. Girkasse... :D 👍🏻😇 Tittel: Sv: Efi Skrevet av: BeetleBug på februar 16, 2016, 10:32:16 am Det må være såpass. Ingen vits å bygge turbomaskinist hvis målet er å oppnå NA effekt. Jeg ser på antall PM og mail jeg har mottatt i det siste at det er flere som bygger eller planlegger å bygge små, rimelige motorer med høy effekt. Det syntes jeg er kult! JUST DO IT! Skulle jeg bygget ny, liten turbomotor i dag hadde jeg bygget en 1835ccm på følgende oppskrift; - 69 veiv med motvekter - 92mm AA thick wall sylindre med 94mm øvre diameter - 92mm Mahle stempler da jeg ikke hadde turt å bruke AA - CB Mini Wedgeport topper med 42 x 37 - En snill kam med greit løft . Feks TCS20 i kombinasjon med 1.25 vipper. - Holset HX35 hvis du har plass eller en fysisk langt mindre Precision Mvh BB Tittel: Sv: Efi Skrevet av: Trond Dahl på februar 16, 2016, 12:07:34 pm - 92mm AA thick wall sylindre med 94mm øvre diameter Kan du utdype dette litt? Jeg har blitt fortalt av Jake Raby at disse faktisk er samme produksjon bare ikke merket Mahle. Er det feil?Tittel: Sv: Efi Skrevet av: BeetleBug på februar 16, 2016, 12:13:44 pm - 92mm AA thick wall sylindre med 94mm øvre diameter Kan du utdype dette litt? Jeg har blitt fortalt av Jake Raby at disse faktisk er samme produksjon bare ikke merket Mahle. Er det feil?Jake sier mye rart men jeg kan utdype: Thick = tykk Wall = vegg Med andre ord, sylindre med tykke vegger. Tykkere en vanlige 87mm og langt tykkere en 94mm. For økt styrke. For å unngå at dem så lett sprekker når man feks leaner ut noe på en sylinder fordi screenfilteret er tett. mvh BB Tittel: Sv: Efi Skrevet av: Svein. på februar 16, 2016, 12:14:08 pm Det må være såpass. Ingen vits å bygge turbomaskinist hvis målet er å oppnå NA effekt. Jeg ser på antall PM og mail jeg har mottatt i det siste at det er flere som bygger eller planlegger å bygge små, rimelige motorer med høy effekt. Det syntes jeg er kult! Er ikke lenge siden Pål lurte på om han skulle frisere litt på motoren sin foran denne sesongen ;D Når det nå kommer opp helt nye STORE planer :o :o Skrev jeg Såpass ja :D. "GO for IT" Pål..8) 8) Tittel: Sv: Efi Skrevet av: Trond Dahl på februar 16, 2016, 12:15:38 pm - 92mm AA thick wall sylindre med 94mm øvre diameter Kan du utdype dette litt? Jeg har blitt fortalt av Jake Raby at disse faktisk er samme produksjon bare ikke merket Mahle. Er det feil?Jake sier mye rart men jeg kan utdype: Thick = tykk Wall = vegg Med andre ord, sylindre med tykke vegger. Tykkere en vanlige 87mm og langt tykkere en 94mm. For økt styrke. For å unngå at dem så lett sprekker når man feks leaner ut noe på en sylinder fordi screenfilteret er tett. mvh BB Hehehe sorry, jeg klippet ut feil rad. Jeg forstår såpass engelsk at du ikke trenger å forklare tykkvegget... Det var linja om mahle vs. AA jeg skulle sitere Men, nå har jeg lest den linja om igjen og og ser at du snakker om stempler og ikke sylindre... *bare å hente mer kaffe skjønner jeg* moving along :-) Tittel: Sv: Efi Skrevet av: BeetleBug på februar 16, 2016, 12:23:37 pm AA har to typer. Den ene kaller dem for forged og koster ca 305 USD. Den andre er standard og koster ca 100 USD. Dem sier selv at det rimeligste settet kan brukes i motorer med maks 6500 omdr og dem anbefaler dem absolutt ikke til turbomotor. Nå er det også slik at dem ikke har 1835ccm stemper i forged utgave. Da står man igjen med custom eller Mahle. Jeg velger eldre Mahle fremfor AA any day.
Mvh BB Tittel: Sv: Efi Skrevet av: pWolf på februar 16, 2016, 16:44:40 pm Her kom det mange bra tips og inspirasjonsideer ! For det er der det ligger per idag. Blokka ligger her, men alt anna er fortsatt på planleggingstadiet.Bortsett fra de punktene som nevnt ovenfor. Dette blir et motorbygg for neste vinter. Og som Svein nevner over her så blir 1915 motoren lettere frisert for denne sesongen. I år vil jeg ha mest mulig sete tid for rett å slett bli bedre til å kjøre. Så får hestekrefter komme til neste sesong :)
Uansett, gøy blir det! 1600 , 1641 , eller 1835.. Tja.. Egentlig mest lyst til se hva som kan hentes ut av en 1600 ;D Tittel: Sv: Efi Skrevet av: BeetleBug på februar 16, 2016, 17:39:52 pm Her kom det mange bra tips og inspirasjonsideer ! For det er der det ligger per idag. Blokka ligger her, men alt anna er fortsatt på planleggingstadiet.Bortsett fra de punktene som nevnt ovenfor. Dette blir et motorbygg for neste vinter. Og som Svein nevner over her så blir 1915 motoren lettere frisert for denne sesongen. I år vil jeg ha mest mulig sete tid for rett å slett bli bedre til å kjøre. Så får hestekrefter komme til neste sesong :) Uansett, gøy blir det! 1600 , 1641 , eller 1835.. Tja.. Egentlig mest lyst til se hva som kan hentes ut av en 1600 ;D Med original 1600 så ca 200hk før stemplene ryker. Mange har gjort det forsøket så det er ingen vits å sjekke om dem tok feil. Det samme er også gjort med 1200 og 1300cc. Mvh BB Tittel: Sv: Efi Skrevet av: pWolf på februar 16, 2016, 17:46:29 pm Her kom det mange bra tips og inspirasjonsideer ! For det er der det ligger per idag. Blokka ligger her, men alt anna er fortsatt på planleggingstadiet.Bortsett fra de punktene som nevnt ovenfor. Dette blir et motorbygg for neste vinter. Og som Svein nevner over her så blir 1915 motoren lettere frisert for denne sesongen. I år vil jeg ha mest mulig sete tid for rett å slett bli bedre til å kjøre. Så får hestekrefter komme til neste sesong :) Uansett, gøy blir det! 1600 , 1641 , eller 1835.. Tja.. Egentlig mest lyst til se hva som kan hentes ut av en 1600 ;D Med original 1600 så ca 200hk før stemplene ryker. Mange har gjort det forsøket så det er ingen vits å sjekke om dem tok feil. Det samme er også gjort med 1200 og 1300cc. Mvh BB Du har et veldig godt poeng. Tittel: Sv: Efi Skrevet av: 181 på februar 16, 2016, 18:18:31 pm Her kom det mange bra tips og inspirasjonsideer ! For det er der det ligger per idag. Blokka ligger her, men alt anna er fortsatt på planleggingstadiet.Bortsett fra de punktene som nevnt ovenfor. Dette blir et motorbygg for neste vinter. Og som Svein nevner over her så blir 1915 motoren lettere frisert for denne sesongen. I år vil jeg ha mest mulig sete tid for rett å slett bli bedre til å kjøre. Så får hestekrefter komme til neste sesong :) Uansett, gøy blir det! 1600 , 1641 , eller 1835.. Tja.. Egentlig mest lyst til se hva som kan hentes ut av en 1600 ;D Med original 1600 så ca 200hk før stemplene ryker. Mange har gjort det forsøket så det er ingen vits å sjekke om dem tok feil. Det samme er også gjort med 1200 og 1300cc. Mvh BB Hei Kalle Hva er det som rykker på stemplene. Er det rett og slett på grunn av turtall, sylindertrykk eller tenningsbank? Alex Tittel: Sv: Efi Skrevet av: BeetleBug på februar 16, 2016, 18:47:07 pm Hei Kalle Hva er det som rykker på stemplene. Er det rett og slett på grunn av turtall, sylindertrykk eller tenningsbank? Alex Ringland (i mangel på ett norsk ord) ryker på originale stemper pga sylindertrykket. De er laget for 50hk og holder kanskje en stund på 200. Ikke så verst tenker jeg. Tenningsbank ødelegger hvilke som helst motor uansett hvilke deler man bruker og det samme gjør for mye turtall. Mvh BB |