VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Elgen på mars 24, 2016, 16:29:22 pm



Tittel: Brannpumpemotor
Skrevet av: Elgenmars 24, 2016, 16:29:22 pm
Har skaffa meg en pumpemotor, motorkode 126-090251. Den er gått 130 timer, starter og virker bra. Hva må til for at jeg skal kunne bruke den i bil? Noen som har erfaring?


Tittel: Sv: Brannpumpemotor
Skrevet av: Kjell Roarmars 24, 2016, 16:37:02 pm
Noen kjøleblikk, forgasser med tilhørende fordeler og eksos er vel det vanligste. Mulig dynamoen også, samme med svinghjul. Greit å ha en havarert motor 😊


Tittel: Sv: Brannpumpemotor
Skrevet av: SveinTmars 24, 2016, 19:54:53 pm
Har testet et par slike dynamoer som er 12V, men bare 90mm diameter. De har trengt mer turtall enn normalt før de begynner å lade. Så er det en slik dynamo du har, er sjangsen stor for at den også bør byttes.


Tittel: Sv: Brannpumpemotor
Skrevet av: Elgenmars 24, 2016, 20:31:19 pm
Dette er en 1600-motor, hvilken forgasser vi egne seg best? Hvilken fordeler bør jeg velge? Ønsker meg et enkelt bilhold...som funker.. har vært litt plaget med å få stillt tenninga..


Tittel: Sv: Brannpumpemotor
Skrevet av: Kjell Roarmars 24, 2016, 22:15:21 pm
Solex 30 Pict-1 er brukt. Originalt på 1500. Pict-2 kan også brukes, og Pict-3. Sistnevnte er ikke så enkel å justere inn som de 2 førstnevnte.



Tittel: Sv: Brannpumpemotor
Skrevet av: Elgenmars 27, 2016, 09:33:00 am
Takk for gode tips. Nå er det bare å begynne å skru..