VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Ketil S. på august 12, 2008, 15:14:43 pm



Tittel: Senking av T1 -63mod.
Skrevet av: Ketil S.august 12, 2008, 15:14:43 pm
Tenker å senke bilen noe, ca. 5 cm foran og noe bak. Vil ikke senke så mye at jeg skuffer med meg meitemark og annet kryp fra veibanen. Hva er gunstigst å gjøre, bytte spindler eller gå for Puma.
Tenker å bruke org.felgene men muligens bytte til andre felger.
Hva er greiest og gunstigts å gjøre, bytte spindler eller skifte til Puma. FORSLAG/ERFARINGER?? ::) ???


Tittel: Sv: Senking av T1 -63mod.
Skrevet av: Jon Taugust 12, 2008, 15:25:38 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2024.0.html


Tittel: Sv: Senking av T1 -63mod.
Skrevet av: alaskaugust 12, 2008, 17:12:42 pm
skal du bare senke litt og samtidig ønsker å beholde kjøre komforten så ville jeg absolutt anbefalle spindler
da bilen blir bein har så fort du setter på puma!


Tittel: Sv: Senking av T1 -63mod.
Skrevet av: LOBOaugust 12, 2008, 20:43:35 pm
Men så er det litt vanskelig å få montert de spindlene på en link-pin forstilling? Må vel ha presse osv


Tittel: Sv: Senking av T1 -63mod.
Skrevet av: Ketil S.august 13, 2008, 08:32:18 am
Det lar seg vel altids ordne med å få presset deler på plass.


Tittel: Sv: Senking av T1 -63mod.
Skrevet av: Ketil S.august 13, 2008, 08:40:51 am
Takk for linker og svar, men her er det jo mye frem og tilbake av forskjellige erfaringer.
Forstår det slik at spindler er bra på linkpin, men at du risikerer at hjul tar oppi skjermer grunnet mykheten i fjøringen. Må altså gå for dekkdim på 135/145 for å unngå at dekk tar borti ved sving.
Puma senker bra og gir bedre demping, men at den gjerne må kortes, eller at en må gå for smale dekk foran?

Tenker for meg selv da at det beste kan være spindler, litt hardere fjøring og f.eks 145 dekk foran?!


Tittel: Sv: Senking av T1 -63mod.
Skrevet av: LOBOaugust 13, 2008, 10:31:41 am
Puma gjør bilen stiv, mens med spindler opprettholder du fjeringsgeometrien - ergo - like myk fjæring som orginalt... jepp! Fordelen med puma er at man kan senke mer, og at høyden er justerbar. Om du bare har puma trenger du ikke å korte den for å få plass til noen lunde orginale hjul. 5,5" går somregel helt fint. Senkespindler bygger litt utover, og da kan det være greit med en smalna puma.


Tittel: Sv: Senking av T1 -63mod.
Skrevet av: Ketil S.august 13, 2008, 19:35:18 pm
Takker for god info. ;)