VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Gjermund på juli 31, 2016, 18:34:39 pm



Tittel: 1961 VW 1200 motor
Skrevet av: Gjermundjuli 31, 2016, 18:34:39 pm
Halloisen
Pratet med en kar i dag, og fikk hjelp til forklaring hvordan stille tenning på gamlemåten.
Han nevnte at 1200 motoren fra 1961 var dårligere enn fra 62 og opp.
Snakket om at kamaksel kunne brekke, grunnet dårlig opplagring?
Tror i alle fall hen nevnte kammen.
Noen som har kjennskap til dette, eventuelt noen som har utbedret 1200 motoren for at dette ikke skal skje....
Han ga meg en liten skyllebøtte, sammen med en ny bensinslange til forgasseren, det satt bensinfilter av plast i mellom pumpa og gasseren.
Snille boblemennesker er gode å ha :-)


Tittel: Sv: 1961 VW 1200 motor
Skrevet av: Kjell Roarjuli 31, 2016, 19:54:26 pm
Det var vel dårlig herdig på kammen på 61-modellene. Det var så dårlig at det blei byttet på de fleste motorene de første årene. Er det originalmotoren til bilen?



Tittel: Sv: 1961 VW 1200 motor
Skrevet av: SveinTjuli 31, 2016, 19:59:09 pm
Hei og velkommen på forumet.
Har også hørt at VW hadde problemer med legeringen i noen kamaksler en gang i tiden. Men siden bilen er fra 61 og den sviver fortsatt høres det rart ut at du har dette problemet. Er jo mulig de har skiftet det som trengs en gang i tiden.


Og der ser jeg Kjell Roar kom meg i forkjøpet  :D


Tittel: Sv: 1961 VW 1200 motor
Skrevet av: Gjermundaugust 01, 2016, 11:12:17 am
Ja, det er orginalmotoren som sitter der.
Bilen har rullet rundt 108 tusen, vil jeg tro.
Bilen har ikke rullet veldig mye. Har de orginale dekkene fra rundt 60 tallet. Og aldri vinterkjørt.
Vært eid av en eldre kar i Hamar, aldri vinterkjørt. Så den har nok ikke vært hardt kjørt heller.
Vi får ta sikte på at de er byttet, og kjøre i god tro :-)
Orginal lakk, nesten ikke rust. Kan ikke bli bedre