VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: jubaluba på august 08, 2016, 21:25:08 pm



Tittel: Big bore sylindere til 1200
Skrevet av: jubalubaaugust 08, 2016, 21:25:08 pm
Hørte noen lovprisende ord om disse her og ble egentlig ganske nysgjerrig:
http://www.vwimporten.se/typ1/motor/cylinderkolvpinnbultsatser/cylindersats-1385cc

Har noen erfaring med disse?
Er det noe å ha, eller kan man raskt møte på de samme problemene som man kan med 1680 sylindrene?


Tittel: Sv: Big bore sylindere til 1200
Skrevet av: Kjell Roaraugust 09, 2016, 02:22:05 am
Det skal være helt greit sylindersett. Er stort sett AA eller Mahle som produserer de nå for tiden, ingen utmerker seg ovenfor det andre settet.

Skal gi ca 25% effektøkning. En jeg kjenner monterte de i en 64 buss, han kunne fortelle at en stigning han før klarte 50 i, nå gikk i 80. Veldig fornøyd.

Dog må klaringa mellom stempler til blokka sjekkes, på noen av settene må nedre skjørtekant bearbeides litt, spesielt gjelder det syl. Nr 3.


Tittel: Sv: Big bore sylindere til 1200
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'august 09, 2016, 13:08:26 pm
Er det 1200 med løs dynamofot eller fast?

Her er settet til løs dynamofot https://www.unneberg-bil.no/product/10099 (https://www.unneberg-bil.no/product/10099)


Tittel: Sv: Big bore sylindere til 1200
Skrevet av: jubalubaaugust 09, 2016, 13:40:01 pm
Er med løsdynamofot. Men det blir nok en stund til et eventuelt bytte. Sylindrene som sitter i bilen vår nå er fortsatt i god form. Kjennes ut som om flesteparten av de 34 hestene er der, men det skal nok bli littegrann flere av dem etterhvert.