Tittel: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: Svensson på april 21, 2017, 22:29:28 pm Hei,
Et dumt spørsmål sikkert for de som vett, men jeg lurer på hva er forskjell på de 2L motorene som har en sentrert forgasser vs de som har 2 splitte/sidemonterte classic forgasser? Er dette kun årsmodell eller type motor eller hva? Mvh Svensson 68 Bug , 2L engine , yellow koni, slotmags Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: Squareback på april 21, 2017, 23:13:58 pm Du prater kanskje om Type 4 motor fra Transporter i og med at det prates om "2 liter"? Da er det nærmest alltid 2 enkle forgassere på slike motorer originalt. Ble vel kanskje injection på noen ytterst få modeller levert til noen markeder. Lite midtmonterte "enkeltforgasser" i alle fall - Om det ikke er konvertert i etterkant.
Litt usikker på hva du egentlig lurer på... Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: OTO på april 21, 2017, 23:26:46 pm Wbx 1,9 liter har en gasser midt på. Luftkjølte har på hver side.
Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: Svensson på april 22, 2017, 07:11:33 am Ja jeg trur det er en typ 4 eller buss eller noe men historie ukjent se bilde av motoren
Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: Fast Freddy på april 22, 2017, 12:32:18 pm Bygg om til innsprøytning. Ble gjordt på den gamle campingbilen min.
Da gikk den som en klokke. Aldri mere tull med justering av gassere. Ble brukt komplett innsprøytning fra Porsche 912. Ble litt modifisert Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: Svensson på april 22, 2017, 18:36:45 pm Er dette en typ 4 motor eller 912/914 motor eller buss eller hva?
Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: Team Antonsen på april 22, 2017, 19:19:07 pm Om du legger inn motorkoden/motornr så kan en lettere si hva det er du har.
Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: Svensson på april 22, 2017, 19:25:50 pm Ok, kommer tilbake i sak.
Takk ☺️ Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: TrettenNullTo på april 22, 2017, 20:09:00 pm Synes det ser ut som en CV 2 liter, bygget om til sentermontert forgasser.
Klipp og lim fra CSP : https://www.csp-shop.com/shop/system/en/?func=htmlserv&tmpl=shop_text_win.html&content=my_motortechnik12& Type 4 engine The Type 4 engine found application in the 411/412, Bus '72-'83, Porsche 914/4 and the Porsche 912E and also as an industrial engine. It was supplied with twin carburettors and also an injection system - in the industrial version there were also models with a single carburettor. The fan lies flat behind the engine. The engine number is stamped under the mounting boss for the breather. Type 4 engine Identification letters V 1700cc 50kW/68HP Z 1700cc 50kW/68HP EB 1700cc 53kW/72HP EA 1700cc 59kW/80HP W 1700cc 59kW/80HP CA 1700cc 49kW/66HP AT 1800cc 55kW/75HP EC 1800cc 56kW/76HP AN 1800cc 63kW/86HP AP 1800cc 50kW/68HP GB 2000cc 74kW/100HP CU 2000cc 51kW/70HP CV 2000cc 51kW/70HP GD 2000cc 51kW/70HP GE 2000cc 51kW/70HP CJ 2000cc 53kW/70HP Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: Svensson på april 22, 2017, 20:37:34 pm Takk for innlegg, kanskje en sånn AN 1800 da for det står 63KW i vognkortet.
Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: TrettenNullTo på april 22, 2017, 20:41:37 pm Høres meget sannsynlig ut
Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: Svensson på april 22, 2017, 21:36:13 pm Takk 😀
Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta? Skrevet av: SveinT på april 23, 2017, 08:56:25 am Og AN motoren hadde vel originalt 2stk 40PDSIT forgassere. I så fall er nok denne bygd om til en senerforgasser.
|