Tittel: Trykk i oljesystem Skrevet av: Erik R på juni 08, 2017, 12:51:36 pm Hei.
1600 AD motor. Har "trykk" i oljepåfyllingslokket, det pulserer inn/ut i takt med turtall. Motoren bruker ikke olje, men det er dråper under påfyllingstuten etter kjøring. Er også noe olje lenger nedover. Er dette normalt eller er det tegn på slitte sylindre/stempel? Takk for svar. Tittel: Sv: Trykk i oljesystem Skrevet av: Kjell Roar på juni 08, 2017, 13:16:34 pm Litt trykk er normalt, blåser det godt, er det tegn på slitne sylindere/gjennomslag.
Beste måten er å ta en sylinderlekkasjetest, evt komptest. Tittel: Sv: Trykk i oljesystem Skrevet av: TrettenNullTo på juni 08, 2017, 21:11:02 pm Sjekk at røret som går ned fra olje påfyllinga og under motoren ikke et tett. Det skal sitte en gummihette, med en spalte der. Kan ha tetta seg.
Tittel: Sv: Trykk i oljesystem Skrevet av: Bug_Man på juni 10, 2017, 14:34:03 pm Farlig om man mangler hetta?
Tittel: Sv: Trykk i oljesystem Skrevet av: TrettenNullTo på juni 10, 2017, 15:03:45 pm Er vel en beskyttelse mot støv og drit oppover i røret, men er vel ikke noe krise å kjøre uten. mangler sikkert på 80% av Boblene.
Tittel: Sv: Trykk i oljesystem Skrevet av: Bug_Man på juni 10, 2017, 15:11:34 pm Ok takk :)
Tittel: Sv: Trykk i oljesystem Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 12, 2017, 09:42:46 am Er vel en beskyttelse mot støv og drit oppover i røret, men er vel ikke noe krise å kjøre uten. mangler sikkert på 80% av Boblene. Den er vel for å hjelpe til med åndingen og? Skaper trykkforskjell og suger ut trykket. Tittel: Sv: Trykk i oljesystem Skrevet av: TrettenNullTo på juni 12, 2017, 22:26:51 pm Er vel en beskyttelse mot støv og drit oppover i røret, men er vel ikke noe krise å kjøre uten. mangler sikkert på 80% av Boblene. Den er vel for å hjelpe til med åndingen og? Skaper trykkforskjell og suger ut trykket. Tittel: Sv: Trykk i oljesystem Skrevet av: Erik R på juni 22, 2017, 22:01:15 pm 1.Har fått målt nå.
6,5 bar i de to bakre sylinderene og 5,5 i de to fremre. Dette er jo for lavt, men jeg lurer på hvorfor det er forskjell på fremre og bakre? Motoren må ut uansett så jeg tenker å sjekke flere ting før jeg bestiller deler. 2. Kan det være slitte ventilseter/ventiler? Den har vært kjørt med 98 blyfri siste 20 årene. |