Tittel: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 28, 2008, 00:43:57 am Er i gang med ett motorprosjekt til min ny innkjøpte Notchback.
Kjøpte denne uten motor , så må stå på for å få testet den litt før snøen kommer Sparekniven jeg er , så kommer jeg til lage ett Cheap'O motorprosjekt av en HELT std 2,1 WBX med turbo og IC++ maks realistisk byggekostnad 10-15.000.- maks realistisk effektuttak 220-250hk./300-350nm moment + kjørbar motor, noe som bør forsvare overskriften Relativt miljøvennlig blir den også da jeg kommer til å bruke E-85 :D Begynner med en 2,1 WBX kjøpt hos høggern for 1000.- Fulgte med benzinopumpe og lednningsnett. bruker det originale eksos anlegget så langt det går... 2 fluer i en smekk da litt av tanken er å "ytnytte" eksos/innsug mest mulig ala std oppsett , for å opprettholde det gode bunndraget det er i en std WBX , for så få litt mere på toppen via turbo Har en Garret T3 turbo , kjøpt på mantorp for 800Sek sammen med noen flenser etc. Denne vet eg fungerer da den er brukt på min turbo oval tidligere. Har begynnt på eskso anlegget, nesten ferdig. Glemte kameraet , så bilder kommer senere. Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: patrick på august 28, 2008, 00:57:25 am spennende. har flere wbx`er 112i liggende. kunne tenke meg å bygge noe tilsvarende. hvor mye plass tar dette i motorrommet? kan man bygge dette i en caravelle som den originalt sitter i? evt en bay?
10-15lapper er innefor rimelighetens grenser. hva må kjøpes inn utenom turbo og sikkert ny kam? Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 28, 2008, 01:00:51 am jeg har faktisk hattdet i bakhodet for også ha mulighet for å bruke denne i T3...
mulig denne motoren blir laght ut for salg til våren. du får følge med videre i tråden , :P men ett form for innsprut med tilbehør , intercooler + en del dingser trengs Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 28, 2008, 01:09:44 am her sjekkes lagerslark på turbo , så langt det lar seg gjøre
(http://tangen.nu/linked/slark.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Lasse `65 på august 28, 2008, 09:25:49 am Sikkert dumt spørsmål Jørn, men hvorfor vil du holde på WBX-toppene? Jeg jobber med en wbx selv, men da omgjøring til bruk av T1 syl, 044 topper.
Bare nysgjerrig på for og mot... Lasse Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 28, 2008, 13:33:06 pm Jeg skal ha motoren vannkjølt. da det gir store fordeler med å holde temperaturer i sjakk.
Spesielt når man kjører turbo og høykompresjon i tillegg. Skal bruke denne til banekjøring etterhvert så all kjøling man kan få er velkommen dessuten er det fine og store kanaler på WBX toppene . selvom ventiler ikke er av største sorten 34/40 Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: BeetleBug på august 28, 2008, 13:40:13 pm Se på Skinne... han klarer å få 850hk ut av AMC sine originaltopper..
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Lasse `65 på august 28, 2008, 13:56:51 pm Jeg skal ha motoren vannkjølt. da det gir store fordeler med å holde temperaturer i sjakk. Spesielt når man kjører turbo og høykompresjon i tillegg. Skal bruke denne til banekjøring etterhvert så all kjøling man kan få er velkommen dessuten er det fine og store kanaler på WBX toppene . selvom ventiler ikke er av største sorten 34/40 Skjønner. Takk Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Der_Butzelmann på august 28, 2008, 14:08:09 pm Se på Skinne... han klarer å få 850hk ut av AMC sine originaltopper.. Med flytta ventilstyringer og 48X38 ventiler vel å merke, dersom det er samme oppsett som tidligere. WBX toppene har stort potensiale, det er det ingen tvil om. Hatten av for Skinne, og gudd løkk tu Tangen med nok ett spennende cheap`o prosjekt. Hvilke stempler tenker du å bruke forresten, og hvilket ladetrykk satser du på? Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 28, 2008, 16:46:31 pm motoren skal ikke åpnes(så fremt det ikke er noe galt)
dvs bone stock, 10,5:1 i komp. 1 bar i første omgang Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Vw1302s på august 28, 2008, 17:26:01 pm Dette er spennede! og bedre blir det nok ;)
Jeg skal følge med her, for jeg har selv tenkt på en wbx 112i i bobla. Her kan en da få mye inspirasjon. Lykke til videre, og håper på jevnlige oppdateringer. :) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: BeetleBug på august 28, 2008, 17:27:26 pm motoren skal ikke åpnes(så fremt det ikke er noe galt) dvs bone stock, 10,5:1 i komp. 1 bar i første omgang Er det E85 som tillater deg å "turborisere" med en såpass høy komp? Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 28, 2008, 17:29:24 pm håper på det .
og ha kontroll på tenning Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 29, 2008, 19:52:16 pm noen pic's
startet med å ha turbo helt til venstre i motor rom..... (http://tangen.nu/linked/dsc05761.jpg) (http://tangen.nu/linked/dsc05758.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 29, 2008, 19:53:54 pm så ombestemte jeg meg og flyttet det helt til høyre....
for deretter å flytte det litt til venstre igjen. så der blir den nå DEtte fordi denne motoren skal kunne passe inn i f.eks en T3 eller bay senere. (http://tangen.nu/linked/dsc05763.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 29, 2008, 19:55:21 pm noen bil der av grenrør under ifra.
skal sandblæses så fort det er ferdig sveist. (http://tangen.nu/linked/dsc05759.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 29, 2008, 19:57:07 pm så blei det lyddemper på plass, med rustfrie bend/rør fra containeren hos en rekesalatfabrikk (takk fetter)
(http://tangen.nu/linked/dsc05767.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 29, 2008, 20:00:18 pm for å lage adapter til tuboen , brukte jeg støpejærnsklumpen som sitter på 2,1 exosen og sveiste fastt en flens på den.
målet er å ha dette delbart/letter demonterbart , derfor noen skjøter her og der. (http://tangen.nu/linked/dsc05762.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Tistlo på august 29, 2008, 20:46:07 pm Du får ting til å sjå so enkelt ut ::)
Stå På 8) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Syncronaut på august 29, 2008, 21:44:33 pm Som alltid morsomt å se hva du holder på med Jørn, men si meg, hvor mange timer har døgnet ditt ??? ;D
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 29, 2008, 21:54:02 pm 24 timer...sover ca 8 av de.har ikke kjerring eller unger :P
tistlo---har kun brukt vinkelsliper , meterstokk(øyemål) og sveiseapparat sålangt :) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 01, 2008, 22:51:38 pm begynnt på rørlegging til intercooler.
Skjøtet røra med maskeringstape. Oppgraderer til Racingtape hvis budsjettet holder. (http://tangen.nu/linked/dsc05780.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 01, 2008, 22:54:19 pm kjøpte ett feilprodusert halvfabrikat av en alutank fra magsracework for 150.-
Skal bli tank til den intercoolerene som er vannkjølt. fikk prøvd litt Alu tig også. blei ikke så halvgæærnt (http://tangen.nu/linked/dsc05781.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: FUSENTAST på september 01, 2008, 22:55:53 pm begynnt på rørlegging til intercooler. Skjøtet røra med maskeringstape. Oppgraderer til Racingtape hvis budsjettet holder. Bruker du frysetape på kjølinga...? Selv har jeg teipet forstillinga mi med noe gjengetape som jeg har smurt tapetklister på... billig tape...men man må smøre tykt på.... Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: mags på september 01, 2008, 22:57:36 pm T3 Kompis,Hvem blir først ditt :D
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 01, 2008, 22:58:58 pm har noen etiketter beregnet for fryseprodukter, vurdere de sterkt , men litt mere tidkrevende å legge på da de må overlappes 50% , for å få 100% tetting, minst.
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 01, 2008, 23:01:01 pm "det blir meg det" :P
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Race-buggy på september 01, 2008, 23:02:53 pm meget interesang tråd detta, er det gamle bilen til Tekken du monterer detta i
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: RZR-Andy på september 02, 2008, 10:51:32 am Absolutt, og mange lure knep til å spare noen slanter der man kan ;D
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Hot Owl på september 02, 2008, 10:54:14 am "det blir meg det" :P Eier du en turbomatet t1? Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 02, 2008, 16:04:44 pm gamle tekkens' bil ja
JHU Nei, heldigvis ikke. dte er HK vi snakker om . Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: fetter på september 08, 2008, 22:41:58 pm Hei Jørn...
Godt du fikk brukt de gamle bendene og rørene fra rekesalatfabrikken vår. :D Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Jalle på september 08, 2008, 22:46:25 pm Hei Jørn... Godt du fikk brukt de gamle bendene og rørene fra rekesalatfabrikken vår. :D Håper du tok blodpris, så vi andre snart kan oppdage en reke i salaten :P :D Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: wide5 på september 08, 2008, 22:54:10 pm Skal man ha reker er det nok best å stille seg opp bak bilen på stripa..
Ta med nett... Jeg vaska ikke de røra iallefall.. Kult med bil som lukter tråler da.. :D Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 11, 2008, 00:58:12 am mmm Ræker.
Holdt på litt med Notchen Ikke direkte relatert til motoren , men slenger ut ett par bilder siden det er indirekte :) Laget kjølerør til radiator og laget fester for kjølesystem til vannkjølt intercooler og benzinpumper/filter foran radiator. (http://tangen.nu/linked/dsc05789.jpg) (http://tangen.nu/linked/dsc05790.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: fetter på september 11, 2008, 14:05:42 pm hallå...
Du får hoie ut hvis du trenger mer deler.. ;) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Daniel L på september 11, 2008, 16:05:31 pm Dette blir gromme saker!!! :o
Pøs på med bilder og detaljer!!! Gleder meg til å se denna ferdig ;D "Keep Up The GOOD Work" Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 11, 2008, 17:26:38 pm hallå... Du får hoie ut hvis du trenger mer deler.. ;) sjekk PM fettpetter Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Pål A.F. på september 11, 2008, 18:13:03 pm Laget kjølerør til radiator
og laget fester for kjølesystem til vannkjølt intercooler og benzinpumper/filter foran radiator. Skal du ikke bruke rettholt til vann?? Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 11, 2008, 22:38:51 pm nei . det blei ikke vellykket. :(
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: RZR-Andy på september 12, 2008, 18:19:57 pm Artig prosjekt dette her! Noen andre som leker med wasserboxer er Limflug, og siden vi da snakker om flybransjen så er det vel her ikke mye pølsepris, snarere edelgris;) Men artig å se litt ulike løsninger på ting:
http://www.limflug.de/files/pdf/DS-L2400DTX.pdf Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Hot Owl på september 12, 2008, 22:22:12 pm De kjøler bare toppene med vann da...
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Der_Butzelmann på september 13, 2008, 00:07:58 am Woxyboxer ;)
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Turbo Haraune på september 13, 2008, 10:21:58 am fin IC! blir det mye tyngre enn en tilsvarende luftkjølt når du legger til vann,slanger,pumpe, ekstr rad etc.?
Kjølerør gjennom kupeen er vel egentli ikke lov i henhold til bilsport reglemanget? Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 13, 2008, 14:37:58 pm Vektforskjellen vet jeg ikke. men blir vel litt tyngre. . ikke mye.
men en sånn vann/luft kjøler er mere effektiv enn enn lulft/luft som tillater lit mere luft=mere efekt :) Bilen er jo en registrert gatebil. på stevner blir det da "street legal" reglement. vanlige biler har jo kjølevann i kupeen via varmeapparat , så skjønner ikke hvorfor det skulle være ulovlig? Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: tmatre på september 13, 2008, 15:53:49 pm fin IC! blir det mye tyngre enn en tilsvarende luftkjølt når du legger til vann,slanger,pumpe, ekstr rad etc.? Kjølerør gjennom kupeen er vel egentli ikke lov i henhold til bilsport reglemanget? Tror ikke det er problem med kjølerør gjennom kupe'en, mener jeg har sett flere bobler med det... Men reglene tror jeg sier at det ikke skal være skjøt (gummi skjøt) på rør inne i kupe Har du sveiset rør er det også godkjent i motorsport sammenheng Det er nok flere motorsport utøvere her som kan bekrefte/avkrefte dette Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 14, 2008, 23:21:31 pm ja vi får se.
Men i helga har jeg lagt opp opplegg for benzin,tur retur innsprut, kjølerør til intercooler ++ koplet opp det originale WBX innsprutet og startet opp motor. :) Etter å fått koplet til hallgiver på fordeler, byttet fordelerlokk og plugget igjen slange til bremsekraftforsterker så startet den og gikk overaskende fint . ;D Nesten ikke tikke lyd i de hydraulsike løfteren i det hele tatt. det sforsvinner ved varm motor/olje uansett. gikk fint på tomgang , tross alt minimum 2 år siden denne motoren har gått Må vente noen dager med testtur den da det står igjen noe på kjølesystemet + gass/clutchwire ++. og har ikke modifisert den for e-85 enda. Liten eksos lekkasje i en skjøt som må tettes. Trenger også en ny luftmengde måler¨når jeg skal "kople inn" turboen, så vet du/dere om en luftmengdemåler fra f.eks porsche 944Turbo S /BMW m3 (eldre type) etc (motor med ca 250hk) hyl ut :P Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Der_Butzelmann på september 15, 2008, 00:02:40 am ja vi får se. Men i helga har jeg lagt opp opplegg for benzin,tur retur innsprut, kjølerør til intercooler ++ koplet opp det originale WBX innsprutet og startet opp motor. :) Etter å fått koplet til hallgiver på fordeler, byttet fordelerlokk og plugget igjen slange til bremsekraftforsterker så startet den og gikk overaskende fint . ;D Nesten ikke tikke lyd i de hydraulsike løfteren i det hele tatt. det sforsvinner ved varm motor/olje uansett. gikk fint på tomgang , tross alt minimum 2 år siden denne motoren har gått Må vente noen dager med testtur den da det står igjen noe på kjølesystemet + gass/clutchwire ++. og har ikke modifisert den for e-85 enda. Liten eksos lekkasje i en skjøt som må tettes. Trenger også en ny luftmengde måler¨når jeg skal "kople inn" turboen, så vet du/dere om en luftmengdemåler fra f.eks porsche 944Turbo S /BMW m3 (eldre type) etc (motor med ca 250hk) hyl ut :P Kult prosjekt Jørn. Hva består modifiseringen du gjør / skal gjøre for bruk av E-85 av? Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 15, 2008, 00:05:09 am Butzel : det er for det meste endring av dyse størrelse. og så skal jeg modifisere fordeleren litt
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Der_Butzelmann på september 15, 2008, 00:09:45 am Butzel : det er for det meste endring av dyse størrelse. og så skal jeg modifisere fordeleren litt ok. Tenkte på om det må benyttes andre typer dyser ( annen kvalitet / av annet material )og evt. andre deler som kommer i kontakt med drivstoffet enn det som er std på wbx`n? Har jo lest flere av disse "å nei, E-85 tærer jo bort alt" - uttalelsene over nettet. Stasjonsvogna går vel også på E-85 nå? Hvilke erfaringer har du gjort deg rundt dette drivstoffet med tanke på "tæringer med garanterte motorhavari som resultat" -propagandaen som florerer? EDIT i første setning Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 15, 2008, 00:11:11 am ett lite stemningsbilde av oppstart.
sandblåste exsosrøra og lakket de med Ovnslakk.... får se hvordan det holder seg. skal jo ha exosbandasje over røra, men etter å ha sett hordan nye ubehandla vanlige stålrør blir etter å ha ligget under exsosbandasje ett par år, håper jeg detta hjelper. (http://tangen.nu/linked/dsc05792.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 15, 2008, 00:15:04 am har bare kjørt E.-85 siden i våres. og ikke merket noe problemet(enda...?)
plukket opp en motor jeg brukte ca 2 mnd. og så ingen antydning til noe tæring. heldigvis stemmer mesteparten av et man leser på nettet ikke. skal vel være mere aggresivt på enkelte gummityper, men jeg bytter gjerne slanger hvert 4. år , med de fordelene E85gir .hvis et blir problemer Han jeg kjøper dyser av sier det ike er spesifike E-85 dyser/pumper. Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Der_Butzelmann på september 15, 2008, 00:23:07 am har bare kjørt E.-85 siden i våres. og ikke merket noe problemet(enda...?) plukket opp en motor jeg brukte ca 2 mnd. og så ingen antydning til noe tæring. heldigvis stemmer mesteparten av et man leser på nettet ikke. skal vel være mere aggresivt på enkelte gummityper, men jeg bytter gjerne slanger hvert 4. år , med de fordelene E85gir .hvis et blir problemer Han jeg kjøper dyser av sier det ike er spesifike E-85 dyser/pumper. ok. Det var bra å få greie på. Hadde egentlig lagt E-85 planene bort inntil videre etter så mange påståtte dårlige erfaringer fra folk som kjente noen som hadde en kjenning som visste om en som hadde prøvd, og alt gikk til hælv... osv. Har derimot ikke fått høre om folks reelle erfaringer i den hekkmonterte VW verden, før nå ;) Så dette er positiv lesning. Good shait, som skotten sa. Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: solrikioo på september 15, 2008, 10:46:38 am Så du fikk start på den ja Jørn! Kult da. Ble mektig imponert over alt du holder på med. :D Sett motoren inn i en buss du.. Liker seg nok best der.
:D Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Low67 på september 15, 2008, 13:24:08 pm Morn du.
Hvordan kommer du frem til riktig str. på dysende? Vet du om man kan bruke standar lamda, hvilke verdier man skal få? Er vel 10-1 forhold det er på luft-E85. Moro tråd.. Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 15, 2008, 18:06:32 pm dyse str. regner jeg ut sånn grovt. så er det bare å prøve litt . bredbåndlambda er veldig nyttig til dette.
E-85 er ikke sååå kresen på blandinga. funker bra selvom den er "for feit" ca 10:1 i blanding. og rundt 8-9:1 under boost. :P Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: 1302 på september 18, 2008, 12:22:16 pm Om mulig kan denne tabellen benyttes for forskjellige drivstoff!
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Lasse `65 på september 18, 2008, 12:40:12 pm Nysgjerrig på total faktisk kostnad her jeg nå.. :)
Om det er biff til pølsepris eller om pølsa ble med mye ekstra tilbehør ;) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 23, 2008, 19:40:52 pm Dette blir ikke indrefilet , men smaken av marinert Entrecotè nærmer seg. :P
Var ute og prøvekjørte 500m nå, men girkassa jeg har satt inn gnålte like mye som en sliten kazakstansk steinknuser. urk. visste ikke tilstand på denne kassa, vet det nå. så må bytte kasse før jeg får kjørt noe mere. håper jeg rekker før frost og snø kommer... :-\ priser er jo alltid relativt, men motoren isolert sett blir BIILLIG hvis man regner HK pr NOK Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Lasse `65 på september 24, 2008, 11:07:58 am Dette blir ikke indrefilet , men smaken av marinert Entrecotè nærmer seg. :P Var ute og prøvekjørte 500m nå, men girkassa jeg har satt inn gnålte like mye som en sliten kazakstansk steinknuser. urk. visste ikke tilstand på denne kassa, vet det nå. så må bytte kasse før jeg får kjørt noe mere. håper jeg rekker før frost og snø kommer... :-\ priser er jo alltid relativt, men motoren isolert sett blir BIILLIG hvis man regner HK pr NOK Ser den Jørn. Det kan virke som det er en trend blitt, dette med å gjenbruke og skape det selv istedenfor å kjøpe alt nytt. For det kan jo alle med pengene i lommeboka klare. Dette er håndverk det! Lykke til Lasse Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: cato® på september 24, 2008, 21:01:20 pm Kan bekreft at det er lov med kjølerør i kupeen, også sveise skjøt, i hvertfall i bilcross, rallycross nasjonal og super nasjonal. Det er heller ingen ulempe at rør og sveiser ser så bra ut som disse gjør..
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på oktober 18, 2008, 23:45:43 pm håpet lever fortsatt for noen test turer før snøen kommer(fysjom)
Har satt sammen en annen 091 kasse nå i helga.. som var kassert pga def revers. Sjekket lagerene så godt jeg kunne og de +>resten av innmaten så bra ut. Monterte ett brukt ok reversdrev Fjærnet syncro ringer for kjappere girvekslinger(håpe-håpe) monterte også en ZF diffbrems :P kan jo bli glatt utover :) (http://tangen.nu/linked/dsc05948.JPG) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på oktober 19, 2008, 21:18:58 pm i alt virrvarret holdte jeg på og glemme og sette på den kombinertere drev/skjøtesktykket på inngående aksel.
Heldigvis sjekket jeg alle gir'a før jeg skrudde på clutch huset. Jeg har brukt Chromoly pinion mutter i denne og med denne trenger man ikke den kraftige skiva som ligger bak pinion mutteren originalt. i enda mere virrvar klarte jeg å putte på den skiva..i tillegg til Cro-mo mutteren som gjør att drev/skjøtestykke subber såvidt borti pinion muttern. Pinion muttern er satt fast med locktite + , så jeg dreide ned litt på skjøtestykkedrevet i bak kant, i stedet. Helsveiste også armene på utløser armen da det skal kraftgere trykkplate inn etterhvert. Pusset ned huset og lakkert kassa rakk jeg også nå gjelder det bare å huske å fylle girolje ............ (http://tangen.nu/linked/dsc05949.jpg) (http://tangen.nu/linked/dsc05950.jpg) (http://tangen.nu/linked/dsc05955.jpg) (http://tangen.nu/linked/dsc05956.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: mags på oktober 20, 2008, 08:58:07 am Hehe, Re: Jörn Tangen, Guld gut ! 10/15/2008 4:11: (KåKå)
Jörn Tangen var även min riktiga hjälte på SCC. Det var han som hade ordnat spons på den avancerade Kaffemaskinen som stod för självservering under hela träffen. Det var även han som åkte hem X antal mil för att hämta specialverktyg till T2 låda för att tillsammans med Patte och Michael Karlsson laga den nybyggda Dave Folts lådan som satt i Belgarnas metallicblåa -67 Superstreet bil, som 2:an växel fastnat i(eller inte gick i, kommer inte ihåg) under provkörningar på fredagen i depån. Dessa 3 var uppe halva natten och kämpade för att hjälpa dessa långväga gäster. Nästa dag drämde dom till med 10,80 andra repan ut. Sånt impar på mej! //KK Ps. Actionbilder med detta kommer självklart på SCC filmen i nov. Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Tistlo på oktober 21, 2008, 17:12:43 pm Den kassa gjer nok biffen ;) Liker fargen og!
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 07, 2008, 21:07:38 pm Golden Shower gut.. tenker jeg vi heller sier. :-X
(hadde ingenting medsammensetting av kassa til han Flamske gutten. bare kikket jeg :) ) Da er 1 prøveturutført.Fjerning av syncro ringer ser ikke tilå være så lurt...mulig det bare er uvant..men får giret iallefall. :) Tipper påsikt att de må inn igjen. I forbindelse med turbo opplegget må jeg få dratt ned tenninga under ladetrykk og bruker den org dobbeltvirkende vakumklokka fra WBX'er til dette . for å begrense nedtrekket av tenningen har jeg mod'et fordeleren litt. TIg'et på en kladd Alu og gjenget opp hull til justerskrue. (http://tangen.nu/linked/dsc06002.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 01, 2009, 21:29:45 pm Fikk endelig litt lyst å holde på meg denne motoren/bilen i helga og fikk ferdig stilt motor
Tunet den med bredbåndslamda på E-85 var og bremset motoren hus Ruud'O på Darbu i dag Bremset til 288hk/ 385nM ved 1,15bar ladetrykk ikke ille for en std 112hk med turbo. Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Race-buggy på april 01, 2009, 21:39:51 pm Fikk endelig litt lyst å holde på meg denne motoren/bilen i helga og fikk ferdig stilt motor Tunet den med bredbåndslamda på E-85 var og bremset motoren hus RUUD på Darbu i dag Bremset til 288hk/ 385nM ved 1,15bar ladetrykk ikke ille for en std 112hk med turbo. vis oss bremsepapiret ;D ;D Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 01, 2009, 21:41:05 pm ok ....skal bare få skannet det...
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 01, 2009, 22:01:44 pm bremsepapirene var såååå store att jeg måtte ned på trykkerisjappa og få scannet det
heldigvis går bilen til 0-100 på ca 4.8 sek så det gikk fort!! imens så er dett bilde fra bremsingen. beklager sort,hvitt..men pop-off ventilenblåste fargene av bildet!!! (http://tangen.nu/linked/bramsingos.jpg) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: 52split på april 01, 2009, 22:06:16 pm Hehe. Du har det moro nå.....
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Superbeetle på april 01, 2009, 22:06:35 pm hehe....Hvilken dag var det idag?
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 01, 2009, 22:08:52 pm :o
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 01, 2009, 22:10:24 pm tror dere det ikke er mulig eller??
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Race-buggy på april 01, 2009, 22:30:01 pm tror dere det ikke er mulig eller?? nei, detta er en april spøk knasten, for det bilde er fra bremsingen av motoren til rallybugs sin 2332 og da var jeg der.................... you are busted........................ Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Race-buggy på april 01, 2009, 22:30:48 pm bremsepapirene var såååå store att jeg måtte ned på trykkerisjappa og få scannet det heldigvis går bilen til 0-100 på ca 4.8 sek så det gikk fort!! imens så er dett bilde fra bremsingen. beklager sort,hvitt..men pop-off ventilenblåste fargene av bildet!!! (http://tangen.nu/linked/bramsingos.jpg) http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1126.120 Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Race-buggy på april 01, 2009, 22:37:22 pm men det er snart påske, å du kan lage en påske quis i steden....................
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Superbeetle på april 01, 2009, 22:38:41 pm Populær fyr som har mappet den tydeligvis :) Da er han sikkert flink!
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Race-buggy på april 01, 2009, 22:43:08 pm Populær fyr som har mappet den tydeligvis :) Da er han sikkert flink! det er sønnen til Rallybugs,han på bilde Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 01, 2009, 22:44:08 pm her er bremsepaipret.
(http://tangen.nu/linked/bramsing.bmp) Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Superbeetle på april 01, 2009, 22:47:06 pm Ser at kurvene er litt ujevne, kan dette skyldes problemer med tenningen?
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 01, 2009, 22:49:06 pm det trakk litt kraftig i det skuret den blei bremset.
induceren på turboen er følsom for trekk/sidevind. også var det litt rusk i dysa Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Superbeetle på april 01, 2009, 22:57:01 pm Med så mange krefter i sving så vil det nok være på sin plass med dette kit'et..
http://kalecoauto.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=8 Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 01, 2009, 23:01:05 pm hmm der var det mye snaxk's
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: Jee på april 02, 2009, 00:01:52 am Ohh.. denne tråden nådde plutselig uante høyder. ;D
Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på april 02, 2009, 00:05:46 am men det er snart påske, å du kan lage en påske quis i steden.................... uuu.. men sidn det snart er vår ..og påske så får jeg vel prøve å squize disse talla ut av motoren på ordntl'i. 2 april nå. Tittel: Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris Skrevet av: holmsen på april 02, 2009, 00:18:52 am men det er snart påske, å du kan lage en påske quis i steden.................... uuu.. men sidn det snart er vår ..og påske så får jeg vel prøve å squize disse talla ut av motoren på ordntl'i. 2 april nå. på vei inn i undrenes tid er alt mulig :D |