Tittel: Clutch Late Bay Skrevet av: Ivar på oktober 15, 2019, 14:04:07 pm Har ein 200mm clutch, som sat på ein -69 Early.
No tenkte eg å ta gjenbruk på den, til den nye maskinisten i Plokkopp'en. Det viser seg at det ikkje er plass til støttehylsa inni den 'glideskiva'. Manglar 3mm. Er det OK å ta ut dette i dreiebenken, eller er clutchen crap? [attachment=1] Tittel: Sv: Clutch Late Bay Skrevet av: Bug_Man på oktober 18, 2019, 08:57:12 am Hvis girkassen har en hylse så skal du ikke ha den «ringen» på trykkplaten
Tittel: Sv: Clutch Late Bay Skrevet av: Ivar på oktober 18, 2019, 22:18:06 pm Neivel ???
Men den ringen er jo fast på trykkplata, og kva skulle då lagerbanen på utløysarlageret gå mot? Dette er jo ein -68 til -72? 1600 T2 clutch, etter det kloke hoder har fortalt meg.... Tittel: Sv: Clutch Late Bay Skrevet av: TrettenNullTo på oktober 19, 2019, 14:54:32 pm Vet ikke med T2, men på Bobla bruker du ikke ringen når kassa har støttehylse.
Hylsen støtter lageret og armene på trykkplata ligger ann mot lageret uten bruk av ring. Tittel: Sv: Clutch Late Bay Skrevet av: SveinT på oktober 19, 2019, 16:58:09 pm Med ring, uten støttehylse.
Uten ring, med støttehylse, ja. Tittel: Sv: Clutch Late Bay Skrevet av: Ivar på oktober 21, 2019, 06:04:35 am Takker for innspel og bilde.
Gjekk i dreiebenken, og tok ut ein spon i ringen. Var lite som skulle til. Så då blei det både støttehylse og ring, så får me sjå kor det går..... Er no satt saman, og funksjonen virkar tilsynelatande fint. Håper drivlinja kommer i bilen ila vinteren ;) Tittel: Sv: Clutch Late Bay Skrevet av: SveinT på oktober 23, 2019, 19:25:20 pm Problemet kan muligens komme når lamell blir litt slitt og ringen vil komme nærmere lageret. Ringen bygger jo litt ut, og det vil kanskje bli for lite klaring mot utløserlageret.
Men det kan jo gå helt greit også. Kjekt at du vil prøve :) |