VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Svang på september 03, 2008, 20:05:59 pm



Tittel: 3,1 Liter t-4 motor
Skrevet av: Svangseptember 03, 2008, 20:05:59 pm
Hørte at Ola Hustad hadde overgått seg selv på landsfinalen i bilcross for noen uker siden. Han hadde bygget en motor fra t-4 som visstnok var 3,1 liter! Hørte det var 90mm slag på veiva. Bilen gikk perverst bra, og han hadde fått motoren til å fungere veldig bra. Helt fram til 3.omg da det blei en brukbar "dunke-lyd" i motoren. I finalen putra den "bare", hørtes ut som den gikk på 3 sylindre, alikevel dro han fra feltet i starten, og holdt unna mesteparten av rundene.

Så, kan det stemme med 3,1 liters motor? Dunke-lyden kan tyde på at muligens veiva tok inni motorhuset, grunnet for lite gods tatt ut av huset, eller for lite gods til å ta ut og evt skakk veiv.

Noen som har hørt om slike motorbygg, og evt hvor stort volum kan man i teorien bygge på t-4 og t-1 motorer?

Bare lurer, har ikke planlagt ett slikt bygg da jeg tror dette IKKE vil holde stort lengre enn noen dager..


Tittel: Sv: 3,1 Liter t-4 motor
Skrevet av: RødeBaronseptember 03, 2008, 20:11:32 pm
ola er boblas svar på dr.frankenstein. jobber om natta i låst verksted.....


Tittel: Sv: 3,1 Liter t-4 motor
Skrevet av: Jeeseptember 03, 2008, 21:52:27 pm
3,1 liter går og fåes som bolt on deler... Skal du ha større. Må det egne finurligheter til... som f.eks overliggende kammer for lengre slag.