VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Benny84 på september 06, 2008, 13:23:03 pm



Tittel: AS og AD????
Skrevet av: Benny84september 06, 2008, 13:23:03 pm
Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på en AS og AD 1600ccm blokk??


Tittel: Sv: AS og AD????
Skrevet av: raaenseptember 06, 2008, 14:43:31 pm
AS og AD er motornr.   hvis du tenker på blokk nr. så er det AS 21 eller 41


Tittel: Sv: AS og AD????
Skrevet av: Tistloseptember 06, 2008, 14:59:16 pm
Har ikkje AS større oljekanalar?


Tittel: Sv: AS og AD????
Skrevet av: raaenseptember 06, 2008, 15:03:17 pm
Har ikkje AS større oljekanalar?
nei


Tittel: Sv: AS og AD????
Skrevet av: wide5september 06, 2008, 21:40:50 pm
Den AS41 eller AS21 koden står ikke bakpå blokka, men på siden nede på oljesumpa.


Tittel: Sv: AS og AD????
Skrevet av: Benny84september 07, 2008, 01:22:18 am
ok. men hvem er best å bygge på a? eller er det ikke noe forskjell?


Tittel: Sv: AS og AD????
Skrevet av: wide5september 07, 2008, 11:19:15 am
AS 41 er vel den mest brukte blokka for bygging, men etter hva jeg har hørt er det ett fett om det er 21 eller 41.
Du ser også om den har to oljereduksjoner under. (de store skruene med flattspor)


Tittel: Sv: AS og AD????
Skrevet av: Endre Dseptember 07, 2008, 11:31:37 am
Seek and you shall find..  ;)

The Letters mean "A" Magnesium/ Aluminum alloy "S" is for silicon. 4 is 4% aluminum and 1 is for 1% silicon.
Both alloys are still available and have working temperature ratings of up to 300F degrees for AS-21 and about 290F for AS-41.
AS-41 is a stronger alloy but AS-21 has more ductility and more heat conductivity. You would have to keep the 300F for at least an hour for any detrimental effect to take place.
Neither alloy is normally heat treated. Both cary F designations to be used as fabricated.

There are many Magnesium alloys with temperature ratings exceeding 600F and up to twice the compressive and tensil strength.



Tittel: Sv: AS og AD????
Skrevet av: Benny84september 08, 2008, 09:29:52 am
Tusen takk for svar:)