VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Jon T på september 07, 2008, 14:48:41 pm



Tittel: 1680 vs. 1641?
Skrevet av: Jon Tseptember 07, 2008, 14:48:41 pm
1680 sylindersett er på folkemunne kjent for å være dårligere en 1641 pga tynnere sylinder vegger, er det noen som har klart å ødelegge ett 1680 sett her, eller er dette bare en myte?

skal gå til innkjøp av ett sett og vil høre deres meninger..


Tittel: Sv: 1680 vs. 1641?
Skrevet av: Lasse `65september 08, 2008, 08:34:12 am
Tror du trygt kan kjøpe en 1680 slip-in. Husk at det finnes 2 typer av denne også. En for borring av blokk(tykkere vegger i den) og slip-in(passer i 1300-1600 blokker)

Race-Buggy tror jeg har bygget mange sånne med over 100 hk


Tittel: Sv: 1680 vs. 1641?
Skrevet av: Boblundseptember 08, 2008, 08:47:00 am
Har kjørt i 5 sesonger med 1680 slip in sylindere og ikke hatt noen problemer med varme. Disse settene er like gode som noe annet så lenge det er snakk om vanlig veikjøring og normal kjøling. Skal bygge min neste motor med slike sylindere også.


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggyseptember 08, 2008, 17:05:00 pm
.


Tittel: Sv: 1680 vs. 1641?
Skrevet av: Jon Tseptember 09, 2008, 10:17:07 am
hvilken utveksling anbefales på vippestellet ved 1680/1641 slip in sett og standard kam?
1,4:1 eller 1,25:1


Tittel: Sv: 1680 vs. 1641?
Skrevet av: Lasse `65september 09, 2008, 12:03:29 pm
hvilken utveksling anbefales på vippestellet ved 1680/1641 slip in sett og standard kam?
1,4:1 eller 1,25:1

Kommer vel litt an på komp også, men 1.25:1 holder tenker jeg. Får du for høyt løft på høy komp kan vel ventiler gå i stempel


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggyseptember 09, 2008, 12:36:35 pm
.