Tittel: 5 trinns kasse i T1/Kg Skrevet av: Paasan på september 12, 2008, 10:04:33 am Er det noen 5 trinns girkasser som "går rett inn" i en t1/Kg? Hva med 5 trinns t25 kasse?
Tittel: Sv: 5 trinns kasse i T1/Kg Skrevet av: TomR på september 12, 2008, 10:25:42 am Berg 5 er vel det nærmeste som går "rett inn" :)
Tittel: Sv: 5 trinns kasse i T1/Kg Skrevet av: Paasan på september 12, 2008, 15:37:19 pm Tenkte da også på muligheter for litt modding og om noen har erfaringer å dele med å få satt inn 5 trinns kasse?
Tittel: Sv: 5 trinns kasse i T1/Kg Skrevet av: RZR-Andy på september 12, 2008, 16:13:31 pm Eller Porsche 901 (etc.) med kit fra Herr Bott in Deutschland! Diskusjonen om hva som holder og ikke holder finner du sikkert ved å søke litt i forumet her. http://www.bugat5speed.de/cms/content/blogsection/5/52/lang,en/
Tittel: Sv: 5 trinns kasse i T1/Kg Skrevet av: Pål på september 12, 2008, 23:42:49 pm Jeg har selv hatt 901' kasse i en 55' T1 med IRS bakstilling. Det fungerte svært dårlig med modding av orginal giroverføring og spak. Så jeg kjøpte utkapp av tunellen i en 911 og sveiset inn og brukte org 911 spak. Fikk testet det litt før bilen ble solgt og det fungerte veldig bra. Jeg laget alle fester selv og brukte stål bærearmer fra 944 og bremser fra 944 Turbo.
Hører det er mange som sier 901 kassa er for svak osv. Ikke vet jeg, men kan skrive under på at det var dyrt å få overhalt den. For ikke å snakke om hvis du skal prøve å få tak i en sperre til den :D Tittel: Sv: 5 trinns kasse i T1/Kg Skrevet av: TomR på september 12, 2008, 23:50:29 pm Svakeste ledd på 901 er 1. gear - men jeg skal ikke fortelle hva jeg har brukt på min Berg 5 som ikke er no spess sterkere kasse.... 901 er et bra alternativ ja - om du slipper overhaling....
Jeg har selv hatt 901' kasse i en 55' T1 med IRS bakstilling. Det fungerte svært dårlig med modding av orginal giroverføring og spak. Så jeg kjøpte utkapp av tunellen i en 911 og sveiset inn og brukte org 911 spak. Fikk testet det litt før bilen ble solgt og det fungerte veldig bra. Jeg laget alle fester selv og brukte stål bærearmer fra 944 og bremser fra 944 Turbo. Hører det er mange som sier 901 kassa er for svak osv. Ikke vet jeg, men kan skrive under på at det var dyrt å få overhalt den. For ikke å snakke om hvis du skal prøve å få tak i en sperre til den :D Tittel: Sv: 5 trinns kasse i T1/Kg Skrevet av: Pål på september 13, 2008, 00:28:41 am Det er hvertfall en fin kasse for landevei. Om man ikke skal kjøre på stripa så holder den nok plenty vil jeg tro
|