Tittel: 1835ccm Skrevet av: Morten.E på september 19, 2008, 05:57:40 am Hei!! har en 1835 motor fra kvikk service som jeg kjøpte på slutten av 80 tallet(brukt)har nå tenkt og ta den i bruk.den starter for så og stoppe etter en liten stund og står da bom fast, noen som har forslag hva det kan være? det sitter 2 doble dellorto gassere på, er det noen som vet ca hk på denne? er det mye og hente med turbo på denne motoren ? og tåler gear kassa til en 1974mod 1200 jeans dette.
Jeg kjøpte bilen i 1987 da hadde den hatt bare 1 eier og jeg brukte den i ca 3-4 år før jeg satte den i garasjen men har nå bestemt meg for å få den på veien, så det blir vel mye og sette seg inn i etter å ha kjørt MGA noen år ??? Mvh Morten.E Tittel: Sv: 1835ccm Skrevet av: JS på september 19, 2008, 08:32:46 am Om det er sånn å forstå at du har startet den og at den etter en stund stoppet og ikke går å rikke på etterpå kan det jo være et veivlager som har skjært seg. Noen rare lyder da det stoppet?
Antall hk er vanskelig å si. Kanskje i området 100hk? Turbo kan jeg ingenting om, men spørs om ikke motoren din har litt høy komp for å bolte på en turbo slik den er i dag. Gearkassa tåler fint mer hester, det har mer å si hvordan du behandler greiene. Kjører du som en idiot hele tiden tar du fint livet av en gearkasse med org. motor også. ;) Tittel: Sv: 1835ccm Skrevet av: svenole på september 19, 2008, 09:44:17 am Du sier du har kjørt MGA noen år. Når det gjelder å tenke motor så kan du bruke denne kunskapen. Også MGB for den saks skyld.
Tittel: Sv: 1835ccm Skrevet av: Morten.E på september 25, 2008, 17:39:00 pm takk for svar. det som slo meg var også at det kunne være veiva som var problemet, håpet det kunne være noe annet :o
Tittel: Sv: 1835ccm Skrevet av: SilverPig på september 29, 2008, 15:35:25 pm Etter 20 år i garasjen ville jeg ihvertfall begynt med å sjekke at alt er honky dory, spesielt etter symptomene du nevner om at den stopper og sitter bom fast. Med de gasserne bør denne motoren kunne levere opp mot 100 hester.
|