VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Endre D på september 19, 2008, 13:07:05 pm



Tittel: DRLA Anatomi?
Skrevet av: Endre Dseptember 19, 2008, 13:07:05 pm
Noen som er kjent med Dell'Orto DRLA?

Det jeg lurer på er;

1. Det er kun 2 pinnebolter på hver gasser, mens det i stedet kun er en fordypning på den ene siden av hvert hull (se bilde). Man trenger nødvendigvis en bolt på hver side for å holde på plass trakter.. Bytter man hele toppen eller borrer man "fordypningene" og gjenger opp?

2. Airbox fixingen på toppen av gasseren (se bilde), kan den bare fjernes, eller må det blendes av med noe her?

(http://i121.photobucket.com/albums/o222/endredambo/drlapicture.jpg)


Tittel: Sv: DRLA Anatomi?
Skrevet av: Syncronautseptember 22, 2008, 12:10:58 pm
1. Bruk fordypningene som styring og bor og gjeng opp hull i toppen(e) du har.

2. Det kommer litt an på hva du gjør med chokestempelet som sitter under. Dersom du lar hele chokemekanismen være på plass, bør du vel erstatte det med et eller annet som kan være mothold for fjæra som ligger mellom chokestempelet og mutterstykket du har ringet rundt på bildet. Jeg tror jeg boret hull i mine CB filter-/stagfesteplater og lot mutterstykket være i fred...