Tittel: dekk til 68 T1? Skrevet av: bjørn m på oktober 07, 2008, 16:51:25 pm hei
jeg har hatt bilen min på eukontroll. fikk blant annet mangel på at jeg hadde for store dekk(185/65r15). dekka tar borti traversen (eller noe sånt, er ltt grønn) jeg lurer derfor på hvilke dekk jeg må kjøpe, har originale stålfelger, 15" altså mvh bjørn Tittel: Sv: dekk til 68 T1? Skrevet av: JS på oktober 07, 2008, 17:17:34 pm 165/15 (165/80-15) kan du fint bruke. Er felgene dine org. bredde? Hadde vært morro å sett et bilde av hvor de tar borti bilen.
Tittel: Sv: dekk til 68 T1? Skrevet av: bjørn m på oktober 07, 2008, 18:20:00 pm tja, forrige eier sa verfall at det var original felgene. kan gjerne få tatt ett bilde i løpet av uken også...
Tittel: Sv: dekk til 68 T1? Skrevet av: Pan på oktober 07, 2008, 18:50:19 pm Drei rattet til anslag og se etter selv om det tar i noe sted. Selv en originalfelg kan faktisk ta borti festebrakettene for stabilisatorstaget foran (sitter på nedre bærearmen på forstillinga).
155 SR 15 er originaldimensjon for radialdekk til en 68-Boble, men 165 funker nok det også, med mindre kontrolløren er veldig veldig veldig pirkete. Kan være en litt vrien dimensjon å få tak i, men Vredestein er blant annet en produsent som lager dette. Tittel: Sv: dekk til 68 T1? Skrevet av: schouw på oktober 08, 2008, 18:48:29 pm 165/60 fra Vredestein fungerer bra, men det er ikke de billigste dekkene i byen. ;)
Tittel: Sv: dekk til 68 T1? Skrevet av: Pan på oktober 08, 2008, 19:01:14 pm Sikker på at du mener 165/60 og ikke bare 165, dvs 80-profil? 60 blir altfor liten rulleomkrets, ihvertfall på en originalbil (har sett en original 1302 med ca original bredde på dekka, men 60-profil, og det var ikke bra).
Tittel: Sv: dekk til 68 T1? Skrevet av: JS på oktober 08, 2008, 23:18:43 pm 155 er som Pan sier org. dim. Jeg anbefalte 165 for at de etter min erfaring er mye lettere å få tak i på en vanlig dekksjappe.
165/60 har jeg aldri sett på bil, men de blir uansett milevis for små med sine 8% mindre rulleomkrets enn org. Maks avvik er 5%. |