Tittel: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: Frid på oktober 15, 2008, 18:16:48 pm Skal bygge motor i vinter til Notchen Blir en 2276 så det jeg lurer på er om jeg skal bruke org type3 vifte eller bygge motoren som i en t1
Noen som har erfaring av bigblokk motor med type3 kjøling. Har jo hatt en 2165 før i type 3 men den var med org kam og org innsprut så det var ikke tatt ut mye effekt. Mvh tor Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: mags på oktober 16, 2008, 14:58:39 pm Hei,Hva skal du bruke den til??
Å bruke T1 kjøing i en Type 3 er jo ikke bra,så lenge det ikke blir tett mellom motor og Karroseriet. Da ville jeg brukt TYPE 3,men husk de har litt plynder på 3 sylinder pårunn av kjøling,men hvis alt er OK orden skal det ikke være noe problemer ser jeg. Magne Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: Frid på oktober 16, 2008, 15:09:59 pm Hadde tenkt å bruke den på gata i tilleg til litt rattlås racing
Vet det blir problem med tetting rundt motor med T1 Evt ta bort org type3 oljekjøleren og kjøre ekstern da vil jo problemet med sylinder nr 3 være løst Kommer til å lage eget friskluftsystem til forgassere/innsprut Finnes det no bra eksos som er laget for type3? Tor Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: mags på oktober 16, 2008, 15:45:36 pm Ja,det er lurt å se inn Exstra Oljekjøler
Montere med vifte oppunder gearkassen. Ja A1 lager exsos til TYPE 3. For jeg har et sådan på min Motor/bil etter vært. Magne Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: Kormi på oktober 16, 2008, 16:05:55 pm Kan ikke garantere fakta, men har lest en plass at vifta på Type3 motorene ikke er spesiellt glad i høye turtall og kan lett eksplodere over 5500-6000 rpm.
Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: dynne på oktober 16, 2008, 23:03:23 pm ISPwest selger vifter de påstår tåler 7k rpm...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-TYPE-3-INNER-COOLING-FAN-RECONDITIONED_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c39Q3a1Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem160287079086QQitemZ160287079086 Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: dynne på oktober 16, 2008, 23:12:34 pm A1 eksos i notch:
Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: dynne på oktober 16, 2008, 23:13:23 pm Eksternt filter plassert i venstre innerskjerm:
Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: dynne på oktober 16, 2008, 23:25:53 pm Kommer til å lage eget friskluftsystem til forgassere/innsprut Tor -- kY Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: Frid på oktober 16, 2008, 23:29:57 pm Ser fin ut den A1 eksosen,men koster fort 7 -8 lapper hjem på døra
Ser det er noen som sveiser type3 viftene på samme måte som t1 så det er nok ikke no problem Skal jo ikke over 3000 omdr jeg :P Fins det no forskning på om sylinder nr1 og nr3 blir varmere pga av att de sitter lengst unna vifta? Har ikke type3 blekket foran meg nå men tror att lufta vil passere over nr2 og 4 før 1 og 3 eller tar jg feil Tor Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: Frid på oktober 16, 2008, 23:38:23 pm Kommer til å lage eget friskluftsystem til forgassere/innsprut Tor -- kY Kommer til å kappe noe i motor rommet >:( og lede frisklufta som kommer ned ved bakruta i slanger til bokser på gassera .Blir nok ikke vakkert, men så er ikke dette en urørt org bil heller. Evt så kan en jo bruke org friskluft uttaket i bakplata og slanger derifra til forgassere ,men vansklig å få det pent. Er å litt usikker på kapasiteten på org uttaket. Er fortsatt på planlegingsstadiet så ingenting er prøvd ut enda, men har funnet ut oppigjennom tia att varmluft er fyfy tor Tittel: Sv: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch Skrevet av: Unneberg Bil på oktober 18, 2008, 15:17:43 pm hvordan passer T3 kjøle blikk på en langslag motor ?? en T1 motor blir jo litt bred !! ikke att det er et problem på T1 der setter man jo bare et ''shims'' i mellom vifte hus og kjøle blikk, T3 har jo et alu viftehus som skal sitte mot sylinder kjøle kappene , viktig att det tetter skikkelig
|