VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: RobInThaHood på oktober 25, 2008, 23:28:00 pm



Tittel: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: RobInThaHoodoktober 25, 2008, 23:28:00 pm
Har planer om å bygge om -64en med CB skivebremsesett med droppa spindler foran (linkpin), men lurer på hvordan dette går mtp ekstra sporvidde. Er veldig glad i senking... :)
Hvordan samsvarer dette med vanlig Puma for hvor lavt jeg kan gå?

Hører at jeg bør ha 2" innkorta forstilling for å "utligne" differansen, men kunne tenkt meg å fått hjula GODT innforbi slik at jeg kan senke maksimalt. Skulle gjerne hatt forstilling som var korta inn enda mer?? 4"??? Er det plass til dette, eller må kapping/ tilpassing til i karosseri for å få plass til støtdempertårna?

Er det noen som har peil på dette/ prøvd før?


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Filip/purityoktober 25, 2008, 23:43:25 pm
Jeg anbefaler deg å lese gjennom tråden "Empiboy's korta forstilling", der får du mange tips om hva/hvordan/hvorfor med kortet forstilling. Han korter forstillinga si 5", og får dette til å passe uten å modifisere karosseriet.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6615.0.html


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Påloktober 26, 2008, 00:47:08 am
De skivebremsene CB selger bygger utover og sammen med droppa spindler bygger det så mye at selv 2" korta forstilling ikke vil få hjula skikkelig innenfor. Du må ha 4" smala forstilling om du skal godt inn. Eller du kan brukt standard spindler og 2" smala forstilling. Eller kjøpe CSP bremsene som er zero offset.


Jeg har en 4" smala forstilling jeg vurderer å selge.


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: RobInThaHoodoktober 26, 2008, 10:02:58 am
OK! Hvor mye skal du ha for forstillinga da? (fjærpakken inkl).


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: RobInThaHoodoktober 26, 2008, 10:25:43 am
Takk til Filip/Purity for bra link ;D ;D ;D


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Påloktober 27, 2008, 01:36:02 am
Skal ha 2700 uten fjærpakke. Fjærpakken tar du fra den orginaleforsillingen din og korter inn denne. En enkel sak å gjøre selv.


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Knechtenoktober 27, 2008, 11:13:17 am
Hvis ingen av de ovennevnte alternativene er aktuelle finnes også noen svensker som lager "custom" forstillinger:
http://grubenwerks.typepad.com/

Ut fra bildene på sida er det det i allefall en på forumet her som har en slik forstilling.


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: LOBOoktober 28, 2008, 11:59:46 am
Bra forslag over her! :)
ellers så er det jo mange i usa.. KCW for eksempel.


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Martinoktober 28, 2008, 15:12:53 pm
skal i gang med min på bussen nå snart :) gleder meg ja. 4" blie akkurat får mye har de sagt tilmeg de meanbugs gutta, så ca 80mm til sammen (40mm på hver side) tenkerdet blir bra jeg å få hjula 4 cm inn på hver side  ::)


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: empiboy (Mr. Eikstad)oktober 28, 2008, 15:41:37 pm
Obs obs. Ikke se deg blind på hvor kort det teoretisk kan bli, for du vil vel også ha dempere. Har sett 6" innkorta på the samba både med og uten og det er vel bare ukyndige kløner som kjører uten ??? ???
6" mener jeg krever litt karoseriarbeide for å få plass til tårna. 5" som jeg bygger er vel drøyt i grenseland men med custom dempere og litt oppfinsomhet går dette greit. Har prøvemontert min på en annen bil nå og den blir like enkel å få montert som en orginal. Men jeg er mere bekymret for svingradiusen ;)


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Påloktober 28, 2008, 16:00:54 pm
Obs obs. Ikke se deg blind på hvor kort det teoretisk kan bli, for du vil vel også ha dempere. Har sett 6" innkorta på the samba både med og uten og det er vel bare ukyndige kløner som kjører uten ??? ???
6" mener jeg krever litt karoseriarbeide for å få plass til tårna. 5" som jeg bygger er vel drøyt i grenseland men med custom dempere og litt oppfinsomhet går dette greit. Har prøvemontert min på en annen bil nå og den blir like enkel å få montert som en orginal. Men jeg er mere bekymret for svingradiusen ;)


Hehe, kanskje den blir så smal at du må bruke spacere for å få svinget :D


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Martinoktober 28, 2008, 16:39:56 pm
hvordan blir svingradiusen med 4"


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: JSoktober 28, 2008, 18:26:12 pm
Jeg synes den grenser til elendig med 2" korting.


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Martinoktober 28, 2008, 19:04:35 pm
åja hehe kult..  ;D skal korte min litt over 3" (80mm)


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Martinoktober 28, 2008, 19:08:46 pm
http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=5408

http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=1991

http://www.btinternet.com/~aircooled/wolfsburgeast/beamnarrow.html



Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: RobInThaHoodoktober 29, 2008, 15:05:48 pm
Bra linking her!!
Er det noen på Vestlandet som kunne tenke seg en "innkortingsjobb"?
Har Puma til -64 liggende.

PS! Hvordan gjør man med styrestaga for å forkorte dem??
Andre ting jeg bør tenke på?


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: magsoktober 29, 2008, 15:26:36 pm
Hei,Jeg har en innkorta 52mm klar neste uke,med Styrestag.

Mags
90508914


Tittel: Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
Skrevet av: Martinoktober 29, 2008, 18:13:58 pm
PS! Hvordan gjør man med styrestaga for å forkorte dem??
Andre ting jeg bør tenke på?
værsågod ;)  http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=2077