VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: ozzi 45098072 på november 05, 2008, 00:53:37 am



Tittel: Motorbytte
Skrevet av: ozzi 45098072november 05, 2008, 00:53:37 am
Hei jeg lurer på en ting,det er blitt byttet motor i min 411 LE,i fra 1700 innsprøytning til en 2 liters T4 motor....med en forgasser(ukjent forgasser) kan dette by på problemer på eu kontroll? denne skal yte ca 80-90hk... :-\


Tittel: Sv: Motorbytte
Skrevet av: Squarebacknovember 05, 2008, 03:28:34 am
Skulle ikke by på problemer. Er ikke mer enn 70 Hk i en 2 liter T4 luft std forgassermotor.

Kan jo bli litt surr om CO'en er for høy...

Sikkert noen som vet fra hvilke årsmodeller en begynte må måle dette...


Tittel: Sv: Motorbytte
Skrevet av: Reielnovember 05, 2008, 07:41:06 am
Fra 1974 til 1980 en plass skal ikke CO over 4,5.... Før 1974 er det skjelden eller aldri at
CO måles, veteranbil vet du. Men man vet jo aldri...


Tittel: Sv: Motorbytte
Skrevet av: Filip/puritynovember 05, 2008, 09:11:43 am
Aldri noen som har målt utslipp når jeg har hatt bilene inne til PKK/EU-kontroll ihvertfall, de rutene merkes med en strek (-) i skjemaet, noe som betyr at det ikke gjelder den bilen. En '67 og en '71.


Tittel: Sv: Motorbytte
Skrevet av: Einicnovember 05, 2008, 09:16:06 am
Ville prøvd å få tak i innsprutdetaljer. Eneste store forskjell på 1,7 og 2 liter er vakumføleren og dysene.
Har dette systemet på min 914. Hadde 1,7 liter hvor eksosventilen knakk, satte inn en 2 liter. D-jetronic på begge. Fungerte helt topp på begge motorene.


Tittel: Sv: Motorbytte
Skrevet av: Martinnovember 05, 2008, 09:30:25 am
kunne du tatt et par bilder av den forgasseren med innsug.


Tittel: Sv: Motorbytte
Skrevet av: ozzi 45098072november 05, 2008, 10:11:52 am
Jeg tror ikke di måler CO på bilen min,det er en 72mod å jeg trodde og det først var i 74 di begynte å måle.....i fjord sommer fikk jeg en bilmekaniker til å justrere gasseren,å tenning ,skiftet stift å justert,byttet coil ledningen.(en som tilfeldighvis har hatt en 411 selv)
Jeg skal ta noen bilder av gasseren,har ikke bilen hjemme hos meg.....den står lagra på landet,for å slippe å den blir herpa med her i byen...
Men det jeg syns er litt merkverdig er at det er bare en forgasser på denne motoren.......kunne tenkt meg å hatt dobble,fått litt futt i maskinen.
Kunne jeg brukt 40mm,eller blir dette for lite? forrige eiger sier at motor har kvass kam,porta topper,snillt trimma mente han.......




Tittel: Sv: Motorbytte
Skrevet av: Eddinovember 05, 2008, 11:09:22 am
De har målt CO på min 73mod 412 begge gangene denne har vert på eu.