Tittel: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Boblund på november 06, 2008, 21:57:24 pm Har fått tak i ei dønn strøken as blokk. Denne har 8 mm pinnebolter til sylindrene istedenfor 10 mm. Er dette brukbart til å bygge noe på? Syntes de boltene så veldig pinglete ut. Er snakk om 1680 prosjekt med relativt høy komp og høyt turtall.
Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Pitt på november 07, 2008, 00:09:04 am Ja da står no boltan i stil mæ eiarn da ! Pinglete !
No æ d leeng sia du ha værre her ! Du må da besøk mor di eller så må no e bynn å gjørrå d :) Pitt Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Filip/purity på november 07, 2008, 01:47:51 am Om du skal ha høy komp anbefales det ofte å borre opp til 10mm og installere "case-savers". Dette er såvidt jeg forstår en form for løsgjenger som skal ta støtet istedenfor at gjengene i blokka ryker. Hør med nærmeste motor-guru, han kan helt sikkert ordne dette for deg :)
Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Einic på november 07, 2008, 09:45:57 am 8 mm er vel de beste boltene?
Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Boblund på november 07, 2008, 10:32:25 am Denne blokka har case savers originalt. Tenkte det var noen guruer her som hadde erfaring med denne typen blokk da vettu.
Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: ahelgemo på november 07, 2008, 11:40:39 am strammebånd rundt motoren?
Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Boblund på november 07, 2008, 13:27:46 pm Blir omtrent som å binde hestene så de ikke skal stikke av det da ::)
Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Boblund på november 09, 2008, 23:14:32 pm Trodde det var mange motorguruer her inne som visste noe om blokker som denne her.
Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 09, 2008, 23:20:08 pm bygg i vei.
Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: erikaa på november 10, 2008, 01:47:38 am Har ikke noe erfaring her, men kun lest om emnet. Har selv valgt å kjøpe en maskinert blokk - med "alle" options (klargjort for langslag, 94mm, full flow, bronseforinger for løftere osv..) med 8mm bolter og case savers. Jeg sover godt om natten uten bekymringer for dette :)
Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Eskild på november 10, 2008, 15:20:00 pm Jeg er i gang med mitt første motorprosjekt - 1915 på en blokk med 10mm pinnebolter. Jeg ble egentlig anbefalt å holde meg til 1776 (90,5mm) med slike pinnebolter, men i og med at jeg allerede hadde 94mm sylindre og topper så ble det 1915. Betingelsen var en fornuftig komp, så den blir satt opp med 9,5:1 i statisk komp. Dette skulle ikke være noe problem.
Den som lever får se. Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Hot Owl på november 10, 2008, 16:00:34 pm Min motor gikk 10-15 år med 13,9: 1 i komp og 10 mm bolter, men den leverte nok ikke over 210 hester.
8mm bolter og casesavers er nok en bedre løsning... men begge deler funker. Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 10, 2008, 17:44:26 pm nå har ikke jeg noen erfaringer med hi-po type 1 motorer..men sammenlignet med WBX bygg som har tilsvarende samme design på lengder etc og 7mm diameter bolter tipper jeg det holder i LAAAAAaaange baner.
Jeg bruker jo turbo og har nok relativt høyt sylinder trykk da den dyttet ut over 500NM i moment , da det kan gi en indikasjon på Volumetrisk Effektivitet og sylinder trykk. Tittel: Sv: Blokk med 8 mm pinnebolter Skrevet av: Boblund på november 11, 2008, 10:32:46 am Høres ut som dette er solid nok selv om det ser ut som det er stjelt fra en lett motorsykkel. Så da blir til at jeg prøver meg på å bryte 100 hk grensen med denne. Min forrige 1680 hadde bare 84,1 hester og den var bare satt sammen ikke målt og bygget på skikkelig vis. Blir spennende å se hva en kan få ut av 1680 kubikk denne gangen når en legger litt mer arbeid og penger i det.
|