Tittel: Sika med spesiell motor Skrevet av: Jærva på november 11, 2008, 21:34:16 pm Hvem lager adapterkit til denne motoren.... ? :D
http://carsworld.northglow.com/technology/a-vw-transporter-that-has-steam/ Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Squareback på november 11, 2008, 21:56:32 pm Disse er er det nok langt i mellom hver...
Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Bj?rn på november 11, 2008, 22:56:39 pm Er dette et eksemplar av prøvemodellene til VW? Eller er dette noe private folk har gjort ?
Husker jeg leste om at når det var drivstoffkrise under krigen (?) utstyrte VW både Kübler og andre modeller med dampmotorer drevet på med kull... Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Tistlo på november 12, 2008, 00:12:26 am Men den bussen er ikkje ifrå krigen...
Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Atmobil på november 12, 2008, 05:09:17 am Heftig konvertering det der, damp kunne jo faktisk vært et alternativ i dagens verden det :)
Så lenge en kan koke vann på en "miljøvennlig" måte så kan jo dette funke bra. Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Paasan på november 12, 2008, 15:55:32 pm Og rett inn i bobla ;D
Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Squareback på november 12, 2008, 23:27:44 pm Men hva synes dere om de "uoriginale baklyktene?"
Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: SveinT på november 13, 2008, 21:46:28 pm Er dette et eksemplar av prøvemodellene til VW? Eller er dette noe private folk har gjort ? Det var vel heller knottfyring de ble konvertert til. Veden lå å ulmet og gassen som ble utviklet ble dyttet inn i motoren.Husker jeg leste om at når det var drivstoffkrise under krigen (?) utstyrte VW både Kübler og andre modeller med dampmotorer drevet på med kull... Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Hot Owl på november 13, 2008, 22:04:05 pm Spesiell motor ja... men sjekk taket da... er ikke hver dag man ser en australsk singelhyttpikkis
(http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=9766.0;attach=33888;image) Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: SplitMan på november 13, 2008, 22:44:16 pm Spesiell motor ja... men sjekk taket da... er ikke hver dag man ser en australsk singelhyttpikkis (http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=9766.0;attach=33888;image) De har alltid vært høye i hatten de kara der.... Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: RZR-Andy på november 14, 2008, 13:41:52 pm Du er inne på noe sentralt her, splitman! Det store spørsmålet som det internasjonale miljøet har stilt seg i flere tiår er jo hvorfor VW i Australia gjorde denne superfornuftige moddingen og ikke VW i Tyskland. Mest sannsynlig skyldes det Crocodile Dundee-faktoren - ta under ingen omstendighet av deg hatten om du ikke må... tyskerne er jo kjent for kjedsommelig ordnung, og egen hatteholder i taket var jo en option du kunne kjøpe på den tiden da disse vognene rullet nye ut fra fabrikk; ergo - ingen grunn til å modifisere noe som helst. Hut auf!
Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: FreddyB på november 14, 2008, 14:02:10 pm Men den bussen er ikkje ifrå krigen... Hugs at Australia låg så langt unna krigen at det gjekk over 20 år før den kom dit.. Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Hot Owl på november 14, 2008, 14:20:18 pm Det kjipe er at det faktisk ikke er bedre plass inne i pickupen selv om taket ser slik ut... noen som vet hvorfor de ser ut sånn?
Og kan finne bilder av det? Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Hot Owl på november 14, 2008, 14:48:11 pm Fant denne kule linken... noen som skjønner noe av det høye taket nå?
http://forums.kombiclub.com/showthread.php?t=7412&highlight=Deans+SC (http://forums.kombiclub.com/showthread.php?t=7412&highlight=Deans+SC) Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: RZR-Andy på november 14, 2008, 17:18:35 pm Topp (rust)løsning det der, nice! Svaret ligger jo pent forklart her
Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Bjørnar på november 14, 2008, 17:35:16 pm Aircondition type gammeldags???
Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Hot Owl på november 14, 2008, 17:47:16 pm Jeg kikket på disse bilene når jeg var i Australia, og fikk det forklart sånn ca...
Australske busser trekker luften inn så høyt over bakken som mulig, på vare bliene sitter friskluftinntaket til motoren oppe på siden i stedet for det siste vinduet på en 13 vindus bil. Det er for å ungå for mye støv ble det sagt. Pickupene har hatt to løsninger på dette, noen har ventilasjonen på innsiden av lemmene på planet og gjennom en slisse ned i motorummet som blir skjult når lemmene er oppe. Andre har dette dobbelt taket... to tak oppå hverande... kanaler ned på hver side av bakruta og ned i den kanalen under planet man ser på restaureringsbildene... Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Anders Røsåsen på november 19, 2008, 13:42:26 pm knottfyring blir et prosjekt for min del i framtiden :) tenk så tøft!!!! gå i skogen og hugge ved/drivstoff og kjøre med samma plystre lyden i bobla ;D garantert et prosjekt som blir noe av!!!!! ;D
Tittel: Sv: Sika med spesiell motor Skrevet av: Tistlo på november 19, 2008, 14:54:38 pm Det var vel heller knottfyring de ble konvertert til. Veden lå å ulmet og gassen som ble utviklet ble dyttet inn i motoren. Den kubelen er noko av da råaste eg har sett!!! Ser jo ut som den tanksen!!! |