VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Sniper på november 14, 2008, 00:35:05 am



Tittel: Må ein ha TUV godkjennings papir på styling? for å få godkjent stylingen?
Skrevet av: Snipernovember 14, 2008, 00:35:05 am
Eg har nettopp kjøpt min første boble en 1303 S 1973 mod med 2 liter luftjølt transporter motor, forgje eiger (som eg kjøpte den av) har ikkje hat skilt på den, eigaren før han hadde det, når sist eigar var på biltilisynet med bilen fekk han beskjed om at bilen var litt for lang og litt for bred noe eg ikkje skjønner? ser andre biler som er annonsert med samme type styling som er godkjennt. no har ikkje eg snakket med biltilsynet men lurer på om det er noe TUV godkjennings papir på slike stylinger? her er link til samme styling som eg har: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31.0.html

noen som kan fortelle meg framgangs måten for å få henta ut skilt på denne bilen, lurer på om dei ikkje vart levert inn pga. manglande eu-godkjenning.

sitter biltilsynet på info om bilen? om den er registrert ombygget (porsche styling)

Hvor vanskelig er det å få den godkjent med en 2 liters luftkjølt transporter motor? er vell bremsene som dei først og frems henger seg opp i eller er det andre forhold??

Hvor står motor nummeret på motoren, det vil vell kunne fortelle eksakt hva ein trenger å vite ang motor spessifikasjoner?

Takker for alle svar.

Mvh Ørjan T


Tittel: Sv: Må ein ha TUV godkjennings papir på styling? for å få godkjent stylingen?
Skrevet av: Filip/puritynovember 14, 2008, 09:11:22 am
Jeg har i alle fall sett at det følger med TÜV-papirer til diverse styling til riskokere venner av meg har, i alle fall til spoilere og slikt.

Angående motoren må du ha bremser som er gode nok for motoren. Du får godkjent opptil 100 hester med originale skivebremser fra boble, har du flere hester må du skaffe deg TÜV-godkjente bremser fra f.eks Kerscher eller CSP. 136 hester/100 kW er vell det billigste her, men du får opp til 200 hester mener jeg.


Tittel: Sv: Må ein ha TUV godkjennings papir på styling? for å få godkjent stylingen?
Skrevet av: alasknovember 14, 2008, 09:23:05 am
om skiltene blei levert inn pga manglene eu så er det vel bare å vise bilen på et verksted som eventuellt ikke "hvet" at styling og motor ikke er godkjennt..
men bare sørg for at du har tilstrekkelige bremser til motoren og at stylingen ikke er til hinder for noe mekanisk eller teknisk...


Tittel: Sv: Må ein ha TUV godkjennings papir på styling? for å få godkjent stylingen?
Skrevet av: riskyernovember 14, 2008, 09:56:37 am
Jeg har ihvertfall spurt på biltilsynet om detta med bredder og fått beskjed om at det ikke er noe problem,bare at de må måle bilen på nytt.?


Tittel: Sv: Må ein ha TUV godkjennings papir på styling? for å få godkjent stylingen?
Skrevet av: Der_Butzelmannnovember 14, 2008, 14:17:01 pm
Jeg har ihvertfall spurt på biltilsynet om detta med bredder og fått beskjed om at det ikke er noe problem,bare at de må måle bilen på nytt.?

Det er vel fordi at bilens faktiske fysiske mål skal samsvare med det som står i vognkortet. Om en har en meter spoiler i hver ende på bilen, og +20cm skjermer, så blir den jo noe lang og brei i forhold til orginalt.

At alle deler er forsvarlig festet og ikke har noen "skarpe" kanter o.l. som fotgjengere å bærplukkere kan henge seg opp i hjelper nok også på en evt. visning hos BT.


Tittel: Sv: Må ein ha TUV godkjennings papir på styling? for å få godkjent stylingen?
Skrevet av: 1303SSnovember 20, 2008, 22:43:05 pm
Får du godkjent breie felger så går det nok bra visst skjermene dekker hjula.Dvs. ikke ta i v full fjæring/sving.Da broderen godkjente 1303S m 7" og 9" spurte han om sjermene som var bredda og fekk til svar att det gikk under sjerming av hjul og de så greit ut.Så han hengte seg ikke opp i det noe mere---Godkjent ;D