VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: 1303 hot på februar 24, 2008, 19:46:44 pm



Tittel: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotfebruar 24, 2008, 19:46:44 pm
Hei alle sammen.
Har akkurat gått til innkjøp av en 1303 8) eks hot shop boble som planen er å sette inn en wankel motor i. Bobla er en 1302 som er breddet med 7 toms ATS foran og 9 toms ATS bak, one pice vinduer, bilen har vært ramme løfte og lakkert samme farge under/inni/utenpå  ;D Har selv kjørt dette i RCN en gang i tiden og fy så gøy.. Motoren er en ny overhallet 13b turbo, lett trimmet sådan, har akkurat fått tak i kasse m sperre her på forumet og kommet i kontakt m flere hyggelige folk. Takk så langt ;D Skal legge inn litt bilder og forskjellig her under veis i prosjektet som jeg håper å ha klart i løpet av sommeren. Tips og ideer motas med stor takk


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1302Rfebruar 24, 2008, 19:48:15 pm
Hørres ut som gøy prosjekt:) ser fram til å sjå bilder;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotfebruar 24, 2008, 19:51:23 pm
Skal prøve å få lagt ut litt bilder så fort som muligt, ser forresten du også har et spennende prsjekt på gang selv der ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1302Rfebruar 24, 2008, 20:29:21 pm
jo takk for da;) fekk eit tilbud om ein wankel maskin på 300hk til 15000 kr for 3-4 år sio, men eg kan ingenting om dei og va bestemt på å kjøra vw motor, så eg takka nei. men for all del, råe motora:)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Alfernfebruar 25, 2008, 01:09:52 am
har lett litt etter wankel motorer jeg også.. men det er som regel skadde biler en får med på kjøpe  :P 65000 + moms osv.
hvor mye ga du for din? og HK? om d el lov spørre  :P skal ringe til Japan auto en dag å høre om di har bare motor`n liggendes..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotfebruar 25, 2008, 23:19:59 pm
Har vært veldi heldig med motor kjøp til dette prosjektet (god pris) ;) Hk i motor ligger på ca 300, pris normalt på en nyoverhallet 13bt ligger som regel et sted mellom 30-40tusen. En som ikke er overhallet kan du få ned i 15-20tusen. Men et godt tips er å overhalle først som sist, motorer som er "overhallet" i utlandet er ikke alltid like bra. Har selv nå kjøpt 2motorer som kommer fra Mindor Nærbø, en kjempe kar m wankel. Bare synd han har så dårlig tid til å bygge.... Ellers så er vel Simtec i Trondheim ett greit sted.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Alfernfebruar 26, 2008, 00:01:14 am
Okej!  ;) hørtes rått ut! da kunne d sikkert være like så greit kjøpe hele bil`n..  så har jeg radiator, lednings nett og diverse!  :)
men hvilken bak aksling har du tenkt å bruke? og er det vanskeli å legge opp lednings nette på de motorene? 
når d blir så mye du ikke har bruk for  :D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: volkswankelfebruar 26, 2008, 21:36:55 pm
lykke til med dette prosjektet.
kjører selv wankel boble i rcn ;) ;D

HELT RÅTT


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: notchbackfebruar 26, 2008, 23:56:47 pm
Har vært veldi heldig med motor kjøp til dette prosjektet (god pris) ;) Hk i motor ligger på ca 300, pris normalt på en nyoverhallet 13bt ligger som regel et sted mellom 30-40tusen. En som ikke er overhallet kan du få ned i 15-20tusen. Men et godt tips er å overhalle først som sist, motorer som er "overhallet" i utlandet er ikke alltid like bra. Har selv nå kjøpt 2motorer som kommer fra Mindor Nærbø, en kjempe kar m wankel. Bare synd han har så dårlig tid til å bygge.... Ellers så er vel Simtec i Trondheim ett greit sted.

Tror ikke Simtec er noe mer.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotfebruar 27, 2008, 23:25:51 pm
Simtec eksisterer dem så vidt jeg veit, ikke lenge siden jeg var i kontakt m dem ang data sprut ;D Har prøvd å legge inn litt bilder her, men dem er vist litt for store  ??? Det blir en del ledninger til overs ja :) Har fått tak på ei nybygd kasse m drevet 3-4gear, sperre og litt sprekere foringer.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmars 01, 2008, 19:06:05 pm
Hei er det noen her på forumet som kan hjelpe meg med tips på hvordan jeg legger inn bilder??? Har prøvd mye forskjellige ting nå,men får bare besjed om for store bilder >:(


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1302Rmars 01, 2008, 20:09:55 pm
bruk mindre megapixel på kameraet ditt, og åpne bildene i paint og lagre gjennom paint... har hatt dette problemet sjøl. bruk av blits virker og inn på størrelsen. håper ditta er til hjelp for deg.

vegar


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Doka64mars 01, 2008, 20:13:55 pm
På Kongsvinger bilopphuggeri står det en 13b wankel motor med twin turbo, -91 mod, til 20000 hvis noen er interessert.. Var uten ledningsnett.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmars 02, 2008, 14:13:19 pm
Fikk endelig inn noen bilder her, etter god hjelp fra Holmen på forumet her ;D Supert... Flere bilder kommer  8)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Lars Johansenmars 02, 2008, 14:24:11 pm
Tøft prosjekt. Begynner å bli noen wankel bobler i Norge nå!  så jo nesten ut som ruta var buet på bilde :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: T1-55mars 02, 2008, 14:25:00 pm
Det er en -03....


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Turbotormars 03, 2008, 21:29:25 pm
Wankel og boble er en suveren kombo hehe.
Gearkasse/drivverk samt kjøling er de største problemene.

Jeg skaffer også det meste av wankel utstyr/motorer samt overhaler/porter etc.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmars 03, 2008, 22:56:38 pm
Stemmer det at det er buet frontrute ja, liten skrive feil her vist det er en 1303 ikke 1302 ;D Og det er vel ikke så mange som kjører 13b turbo her i norge så vidt meg bekjent... Veit det er noen m wankel uten turbo,men ikke mange.  ??? Har som sagt fått mye god hjelp her på forumet og er veldi takknemmelig for det ;D Har selv aldri bygget turbo wankel i ei boble så regner med litt knall og fall underveis, men satser på å få den på veien til sommeren :-\ Har en god plan på kjøling, gearkasse adapter m svinghjul og motvekt er under bestilling :D Er på utkjikk etter noen kraftigere akslinger, så veit noen om noe så si i fra :-\ Hadde noen porsche aksler på hånd, men selgeren trakk seg >:(


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Holmenmars 04, 2008, 10:28:38 am
Transporterakslinger holder til 300 hk og R-dekk i rallycross ihvertfall.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmars 04, 2008, 17:33:41 pm
Takk for tipset, har et par ting på gang når det gjelder drivaksler nå :D Takk for gode tips.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: volkswankelmars 04, 2008, 22:40:00 pm
 
Må si meg enig med Holmen,transporterakslinger tåler mye juling.
er vel ikke akslingen som er det svakeste leddet i kassa..... :-\
skal du bruke type 1 kasse?


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmars 05, 2008, 23:27:18 pm
Nei transporter akslingene holder nok mål. :) Ja det er en type 1 kasse ja, men ny bygd med drevet 3-4gear og sperre. Veit at kassa kommer til å bli det svakeste punktet, så får vel være nøye m å stramme drivlinja før jeg slipper villhestene løs ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Alfernmars 06, 2008, 16:43:37 pm
hmm.. det er vel litt dyrt med 20 000 for bare motorn.. når du får en skad bil til 40-50 000 å da har en jo det meste en trenger der  :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmars 06, 2008, 17:10:25 pm
Litt dyrt ja, men ett sted mellom 15-20 må du regne m å gi for en brukt turbo motor,en gasser motor kan du kansje få litt rimeligere :-\ Ikke dyrt i forhold til hva du får ;D Wankel er gøy...Og når det gjelder skade bil så er det veldi mye der du ikke får brukt alikevel vist du skal ha dette i ei boble, men du kan jo alltids selge deler...   Jeg tar meg nå en liten ferie tur til Thailand i 15-16 dager så blir ikke å oppdatere noe på en stund 8) Men etter ferien er del full fart m prosjektet ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmars 25, 2008, 16:35:59 pm
Nå endelig tilbake fra 14dagers ferie 8) Nå skal bobla få mye tid frammover ;D Bare jeg får alle bestillte deler nå snart...


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Charlesmars 25, 2008, 20:50:13 pm
Hei lurer litt på å sette Wankel i min 71 notch, er det noen som har noe koblingskjema på motor. Ser at flere kjører med Wankel så kanskje noen har noe å koble ledninger etter, og hvor skaffes adapterplate mellom motor gir ( pris ) Hvor mye hk er det i en 13b twin turbo hva slags kasse trengs til vanlig bruk.Mvh. Charles


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Holmenmars 25, 2008, 21:21:46 pm
Er ingen Wankel guru men noe har jeg da vært borti.
Adapterkit fåes hos KEP i USA.
Adapterplate, motvekter, svinghjul og trykkplate koster ca 10.000

13B Twinturbo har vel 280 hk. Arrester meg om jeg tar feil.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: RE-tekmars 25, 2008, 23:49:23 pm
Hva slags motor har du - ?

13b twinturbo kan være både (  13b T" Serie 5 , 89-92 med 200hk fra 2 generasjon rx-7  FC  )
 og 13b Rew " twinturbo" Serie 6 , 93-95 med 255-280 hk fra 3 generasjon rx-7 FD ) 

Ang adapter er det 2 muligheter ,  http://www.kennedyeng.com/    -  Her kjøper du hele pakka ,ferdig ballansert med alternativ trykkplate/lamell etter behov , samt RIKTIG bakre motvekt , da enten til serie 5 eller serie 6 motor som du har . Må oppgis .  Motvekten kommer fra en tilsvarende motor ment for automat kasse , derav behovet for en sepparat motvekt , da orginal manuell kasse svinghjul har dette i støpen .  Prisen herfra står ikke på siden , men som Holmen har nevnt , en sum på 10k feks , Send mail og hør .

Alternativ 2 "  ULTRA BILLIG " 

Kjøp adapter og svinghjul , bolter osv fra  :  http://mazdatrix.com/VWkit.htm    , til en LAV sum av $415.77  , deretter handler du riktig motvekt fra , samme nettbutikken   http://mazdatrix.com/flywheel.htm  Dele nr   :  11-521A-N327 eller  11-5210-N351  , $  138  ,  Og deretter kan du kjøpe trykkplate og lamell fra feks butikken til Jøran/ VW schnellfarer her på forumet eller www.cip1.com ,   etc etc , TIL SLUTT kan du " OPTIMALT " sett levere det roterende opsettet til ballansering her på berget ,  totalen skulle da kunne bli litt over halvparten kontra det overliggende .  Spørs på tid og lyst selvfølgelig .


Ang lednigsnett / orginal motorstyring  ,   Om du har seneste utgave , altså 13b rew serie 6 ,  er dette en veldig komplisert oppsett , selv på orginal bil ,  en rx altså ,  i tilegg skal du nå ha et eksos anlegg med MYE lavere baktrykk en orginalt , det vil si en god del feilkoder dukker opp,  feks fuel cut , bensin mangel , mager blanding , safemode i bilens styre enhet , hovedsakelig grunnet økt ladetrykk , om ikke orginal wastegaten tilpasses / portes opp for og kunne avlaste selvfølgelig , dette er motorer du ikke vil ha tenningsbank , økt varme,  etc på ,  det letteste og mest andvendelige for en slik motor i et vw produkt , vil  FRA første stund være å benytte et selvstendig styreenhet, datasprut , stand alone , etc , feks megasquirt , microtek ,autronic , haltech osv osv .   Velger du feks bla Megasquirt eller Autronic , ligger det ferdige map`s / oppsett til orginal bil på nett .

Ang kasse , så utvikler en slik motor , vel og merke ved orginal sekvensiell turbo oppsett , MASSER av dreiemoment fra tidlig i registret , og dette er vel ikke det sunneste for en type1 kasse bla . type2 091 er vel mere egnet fra scratch av,  Her kan vel kassefolket fylle inn om mulig , 

Brom Brom









Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmars 27, 2008, 18:43:11 pm
Veldi mye gode tips og saker her re-tek, flott at du legger ut linker ;D Takker for masser av gode tips.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmars 30, 2008, 15:22:49 pm
Svar til deg Charles, tror jeg ville gått for en singel turbo og data sprut etterhvert. Jeg har kjøpt 2 motorer som sagt før her hos Mindor Nærbo i Molde og han byggde om styreenheten,fjernet alle unødige ledninger og merket hva som skulle ha + og - . I tillegg så merket han det på ledningsnette på motoren= veldi lett og koble opp etterpå. Men om du får han til å gjøre dette uten å kjøpe motor hos han er jeg ikke sikker på... Men absulutt data sprut er jo tingen, men det koster jo litt da... Fordelen m singel Turboen er at den er billigere og letter å oppgradere+ du skal jo ha plass til herligheten bak i vogna ;) Og når det gjelder adapter kit hos kennedy så er ikke prisen 10k men ca5 for ei pakke du trenger m clutch...Og her får du alt på en gang.Dette kittet er billigere en hos mazdatrix så litt feil å si at det er ultra billig der 8) Fikk tips av en at du trenger ikke 6v starter for å drive dette rundt heller... Har selv bestillt meg et komlett adapter kit nå så jeg kan godt ta noen bilder og fortelle deg hvordan det var når jeg får det om et par uker ;) Re-tek er jo deg de Alex ;D Viste ikke det :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Charlesapril 01, 2008, 21:34:10 pm
Det høres bra ut, nyttig med all informasjon. Takk til alle så langt. Mvh. Charles


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotapril 14, 2008, 22:56:24 pm
Når har endelig rx7 blitt klar for utflytting av garasjen og bobla er flyttet inn :) har også motatt deler fra kennedy,og det så veldi seriøst og bra ut ;D Har så vidt startet å ribbe ut litt parts og tenke ut litt løsninger på forskjellige ting,skal bli gøy og komme igang..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotapril 21, 2008, 17:14:34 pm
 ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 04, 2008, 12:13:54 pm
Litt flere bilder av porche akslingene og eksos bygget 3"


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Turbo Haraunemai 04, 2008, 21:06:37 pm
hva var galt med mazdaen? delebil fra utlandet?


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 05, 2008, 15:34:21 pm
Nei da det var ingenting galt m rx7 ;) det var forje vinters prosjekt. Byggde 13b turbo i den forje vinter,trimmet den også ;D Har bare vært vinter lagret..Går som et uvær den også, så jeg gleder meg til å få bobla på veien m samme type motor men med ca150-200kg letter ;D Her er litt flere bilder..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Holmenmai 05, 2008, 19:23:35 pm
Ser at du har valgt å skjøte røret med gummibelg fremme med pedalsettet.
Ikke bra. Denne løsningen kan du brenne deg på. Bokstavelig talt.
Norges Bilsport Forbund forlanger at det ikke skal være noen skjøter i kupeen hverken på bensinrør eller på rør til kjølevann.
Dette på grunn av vis det skjer noe, blir du skadet for livet.
110 graders vann på leggen er ikke behagelig.

Selv om bilen ikke skal brukes i motorsport råder jeg deg til å gå for en annen løsning.

"1303 HOT" kan fort bli mer en et nick.......


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 06, 2008, 22:20:16 pm
sant nok det med slangene der ja, hadde tenkt å bygge en ny rund innerskjerm rundt rørern på begge sider :-\ og da vil evt slange brudd o.l sprute ned på gulvet eller dit jeg lager opning på plata. Men takk for alle tips :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 08, 2008, 12:08:27 pm
Første gang jeg syns bobla har blitt stor i forhold til en annen bil :D Rx7 fikk en trimmet 13b turbo montert i fjor vinter og nå er det bobla sin tur 8) Kansje jeg må ta dem to i et lite drag når bobla blir klar ;) Blir vel rått parti tenker jeg.. :D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlomai 08, 2008, 13:54:37 pm
Er du ferdig med motor-ombyggingen??


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 09, 2008, 10:35:02 am
Ikke helt ferdig nei,skal sette inn motoren i dag og begynne å lage noen ekstra motor fester og fortsette tilpassing av eksos.. :) Var det noe spess du tenkte på eller? :o


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlomai 09, 2008, 14:38:08 pm
Nei, det var berre sidan du hadde tatt bobla ut av garasjen og ut på vegen :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 09, 2008, 18:42:33 pm
Di bildene her var nok før jeg begynnte ;D litt flere bilder fra dagens arbeid ;) Radiator/olje kjøler under prøving, motor er innmontert og rør til luftmengde måler/luftfilter er under konstruksjon..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Bj?rnmai 09, 2008, 19:38:13 pm
Dette er og blir rått!

Enda råere blir det når du har noen volvorånere bak deg i lyskryss, som provoserer litt ;D
Tror ikke de vil prøve seg igjen ;D


Du skal ikke ha en liten oljekjøler under bilen foran a?
Som mange gromme Germanlookere har 8)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 10, 2008, 10:46:54 am
Jo skal ha oljekjøler i fronten, vist du ser nøye på ene bildet så ligger oljekjøleren plassert bak det rillene som er under skiltet ;) Skiltet må naturlig vis vike for å få nok luft inn ;D Og ja er veldi spent på å få testet bilen, gjærne mot andre også ;D skal vel kunne bite fra seg litt det her håper jeg...


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Bj?rnmai 10, 2008, 17:57:48 pm
Tenkte ikke på at du hadde den bak gitteret i fronten :D

tror nok dette blir heftige saker!

*heldiggris*


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Turbo Haraunemai 11, 2008, 19:39:33 pm
Jo skal ha oljekjøler i fronten, vist du ser nøye på ene bildet så ligger oljekjøleren plassert bak det rillene som er under skiltet ;) Skiltet må naturlig vis vike for å få nok luft inn ;D Og ja er veldi spent på å få testet bilen, gjærne mot andre også ;D skal vel kunne bite fra seg litt det her håper jeg...

Jeg stiller......


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: FreddyBmai 11, 2008, 19:41:40 pm
Luktar det "gunfight" her..?  ;D

Er SCC ein grei arena..?


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 12, 2008, 12:18:19 pm
Wankel vs Subaru you are one 8)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 12, 2008, 18:57:06 pm
Hvordan syns du dette ser ut Mr Holmen ;) Har laget blekk som er skrudd rundt skjøtene og i tillegg så skal jeg tette m brann sikker sillicon. Skal også isolere rørene videre i cupen..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlomai 13, 2008, 16:22:16 pm
Er det takrenner du bruker :D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 13, 2008, 21:41:31 pm
Har du noen gang sett så kroma takrenner noen gang?? ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlomai 14, 2008, 23:43:54 pm
Nei ikkje før nå ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 20, 2008, 21:17:57 pm
Fikk et godt tilbud på yokohama gate slicks i dag ;D Måtte bare ha dem, får håpe disse gir et godt feste i asfalten  8) 225/50-15


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlomai 20, 2008, 22:21:56 pm
Du må i vertfall innom nokon gatebil treff når du er ferdig :D
Gydd med slicks :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 28, 2008, 15:52:22 pm
Skal prøve å komme meg på gatebil treff,men bor jo i kalde nord så veien er lang............... :-\ Men blir vel å flytte til neste år tenker jeg. Kansje treffet i mo å slutten av sommeren. 8)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Daniel Lmai 28, 2008, 17:54:03 pm
Tøffe dekk... så lenge du holder deg unna våt asfalt ;)
Lykke til videre med prosjektet.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotmai 29, 2008, 17:43:57 pm
Takk...har ikke tenkt å kjøre den så mye i regn nei, blir vel en god værs bil tenker jeg ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Arild t1mai 30, 2008, 20:28:54 pm
Kult prosjekt! Jeg holder på med 69 T1 med WBX, men dette er nok noen hakk råere! jeg får håpe du legger ut en videosnutt når du skal teste den?


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuni 01, 2008, 01:24:20 am
video snutter skal det bli bare jeg får den på veien snart 8)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuni 12, 2008, 16:30:54 pm
Ting går litt sakte her om dagen,men framgang er det...Klør i gassfoten etter å få den på veien snart ;D Har fått tilpasset oljekjøler+radiator og slanger blei ganske greit men noe må vel modifiseres og byttes ut etterhvert. Har planer om alu-radiator bla...Men nå er det viktigst å få den på veien fort... :o


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlojuni 12, 2008, 22:39:28 pm
Smart løsning :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuni 13, 2008, 17:49:09 pm
Ja håper det vil fungere ok, har laget hull i hjulbrønnen i bakkant  for å få varm luft ut + har også laget trakt fra rillene i fronten sånn at all luft fra her blir presset gjennom olje kjøler og radiator ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Bj?rnjuni 13, 2008, 19:17:45 pm
Dette blir jo rått!

En RX-7 går jo svinfælt, men hvor mye veier den?
Den kan vel neppe veie mindre enn bobla  :D
Så dette må jo gå noe helt jævelig ;D



Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuni 14, 2008, 10:22:17 am
He He er veldi spent selv ja :o Mener å huske at rx7 er ca 200kg tyngre en bobla ;D og rx7 går godt den ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Turbo Haraunejuni 14, 2008, 22:31:12 pm
de hullene som du har laget for å få ut kjøleluften er alltfor lite. Selv fjernet jeg halve hjulbrønnen og har i tilleg hull i pansret for å få ut luft.
husk at du ikke får inn kjøleluft om den ikke kommer ut igjen. bare ett tips


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuni 18, 2008, 22:51:11 pm
Har fått på plass litt mer både i motorrom og fronten ;D og montert nye hovedlamper 8)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlojuni 19, 2008, 14:57:42 pm
Ting begynner å detta på plass ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuni 19, 2008, 16:48:30 pm
Ja nå er snart de værste tilpassingene o.l gjort, står bare igjen det værste og koble alt elektriske.Har heldigvis rx7 som jeg kan måle og se litt etter,vurderer å kjøpe data sprut for å slippe litt pjesk og ikke minst få opptimalisert den først som sist ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuni 19, 2008, 21:35:27 pm
Ny innstrumentering må også til, legg spessielt merke til speedometeret 8)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Bj?rnjuni 19, 2008, 21:52:59 pm
Så rått!
Hvor er disse kjøpt?
Gjennomført å ha likt design på alle innstrumentene, mange som kjører med org speedo og med andre "styla" innstrumenter..

Skal shiftlighten stå under speedometeret?
 

- Bjørn  :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Holmenjuni 19, 2008, 22:29:15 pm
Bunner du nåla på den speedoen, ja da er du mann....


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuni 20, 2008, 15:25:45 pm
Har både shift light på turteller og speedometer 8) Shiftlighten lå tilfelldigvis bare der ;) Og ja kult med lik stil på alt..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuni 24, 2008, 22:31:07 pm
Blitt lite garasje tid di siste dagene, >:( Nå vurderes data sprut,like greit først som sist når jeg alikevel holder på 8)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Notch67juni 25, 2008, 00:18:25 am
Bunner du nåla på den speedoen, ja da er du mann....

Ja, eller død...


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuli 06, 2008, 15:34:40 pm
Nå er data sprut bestillt til vogna 8) Venter i spenning på deler...Har koblet orginal styreenhet en så lenge,mangler kun å få koblet opp strømm til bensinpumpe og radiator vifte her no så er den klar til oppstart ;D Men holder på å ta fagbrev om dagen så det blir lite tid til bobla desverre >:( Men bilder og kansje en video snutt loves av oppstart når det skjer. Regner m i slutten av ukasom kommer.. :P


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Roy Grellandjuli 06, 2008, 18:30:13 pm
hva slags sprut har du bestilt?


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuli 14, 2008, 17:11:12 pm
Megasqurt sprut har jeg bestillt, er veldi spent på hvordan det er å koble opp ::) Holder på m prøve oppstart m orginal hjerne om dagen, men fyrte ikke på første forsøk så litt feilsøk må til :-\ Vist ikke så må jeg vel bare smøre meg med tålmodihet til data sprutet kommer....Må jo få vogna på veien snart...


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Roy Grellandjuli 17, 2008, 14:42:27 pm
ve er i alle fall to andre her på bjerget som kjører MS på boble, så det kan jo hende vi kan bidra hvis du står fast. Selv er jeg en uke eller to unna oppstart, men alt er nå koplet opp.

Roy


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuli 17, 2008, 21:27:48 pm
Det høres kjempe bra ut, flott m sånne tilbake meldinger ;D har koblet orginal styreenhet nå så det blir vel en prøve start med det i morgen, prøvde i dag men etter et par turninger på nøkkelen sa batteriet takk for seg så nytt batteri blir montert i morgen :( Er veldi spent på alt m dette bygget....


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Svein.juli 22, 2008, 12:11:01 pm
Så rått!
Hvor er disse kjøpt?
Gjennomført å ha likt design på alle innstrumentene, mange som kjører med org speedo og med andre "styla" innstrumenter..



- Bjørn  :)

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13989914&sid=xz1cabc4qC4999590&WT.svl=Bilde


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Rikardjuli 24, 2008, 09:39:21 am
er vankel luftkjølt??


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjuli 27, 2008, 13:28:31 pm
Nei den er nok vannavkjølt ;D Ser du på bildene så ser du det..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Bj?rnjuli 27, 2008, 13:50:51 pm
takk for linken svein ;) Hvis jeg skal ha nye innstrumenter i min, tror jeg nok at je gmå ha noen med litt mindre siffer på  :D



Hvordan går det med bilbyggingen? 


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: WestCostBuggy`saugust 06, 2008, 14:39:36 pm
Dette blir jo rått...skal du på scc da?? Fått beistet i gang?
Neste år er jeg med...så hold den i skinnet til da:P

Mvh Daniel


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotaugust 06, 2008, 15:36:31 pm
Hvor er scc? Har fått elektrisk vannpumpe idag så regner med en innspurt i garasjen i morgen ;D Fikk også data sprutet,men det blir vel ikke montert før til vinteren tenker jeg. Har hatt bilen på en liten prøve tur, men sleit med luft i kjøle systemet så derav elektrisk pumpe for å sikre god sirkulasjon ;D Gleder meg stort til å få kjørt inn og testen den ordntlig 8) Video kommer....


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Svein.august 06, 2008, 15:44:36 pm
Hvor er scc?

Se link: http://www.sccevent.com/


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotaugust 06, 2008, 16:09:24 pm
Svarte f... Er på ei strand i bulgaria da.. :-[ Skjønner no at ferien til neste år må planlegges litt bedre ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Rikardaugust 06, 2008, 16:34:01 pm
må man stille ut bil for å komme på scc? hva er ingangsprisen?


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistloaugust 06, 2008, 16:39:24 pm
må man stille ut bil for å komme på scc? hva er ingangsprisen?

300 pr. pers! Biletter bistiller du på http://www.sccevent.com/

Du treng ikkje ha med deg bil ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotaugust 09, 2008, 15:14:37 pm
Gleder meg til å se bilder fra treffet :D Til neste år så blir jeg å stille der... Skal bruke vinteren godt til å gjøre bilen mer strøken, blir kansje å hellakkere på nytt i tillegg til mye andre ting. Leker litt m tanken på å prøve å få den godkjent m motor opptil 200hk, med nytt bremsekit osv, men det er vel kansje ett skudd i blinde m bt her i norge :'( Er det noen her på forumet som har bygd om og fått godkjent boble m litt motor som kan ha noen gode tips til meg?? ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: WestCostBuggy`saugust 09, 2008, 19:14:22 pm
Fått den i kjørbar stand nå? Må legge ut bilder og film:D Klarer ikke vente...følger med i spenning:P ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotaugust 10, 2008, 22:39:14 pm
Har holdt på med litt varme problem, men regner m å få den på veien i morgen ;D Så da skal jeg prøve få til litt bilder og kansje en liten film snutt.. Har startet den og hatt den på en kort kjøre tur, men hadde problem med luft i kjøleannleget så har nå montert elektrisk pumpe ;) Nå gjenstår bare å få ut all luft og få inn litt seter så bærer det av gårde, må bare prøve å å få kjørt inn fortest mulig så jeg virkelig får testet hva den er god for ;D   Har også kjøpt enda en ny byggd wankel motor til m gasser som også er lett trimmet ;D Får se hva den havner i etterhvert, kansje en variant på sikt.. Blir nå i alle fall å stille m bobla til neste år med datasprut og en del andre modifikasjoner...Beklager at ting tar tid her :-\ Liker ikke helt porsche vingen men må ha den for å få plass bak i det ellers trange motorrommet...


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Bj?rnaugust 10, 2008, 22:56:40 pm
Dette begynner å bli bra høres det ut som  ;D
Jeg vil se film av en liten burnout  :D

Funker ikke orginalt motorlokk hvis du bruker pop-outs?


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistloaugust 10, 2008, 23:58:52 pm
Du burde lakke det lokket, ellers er alt bra ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: anders.august 11, 2008, 01:50:46 am
wankel er tøft . variant med wankel til deg .

(http://i180.photobucket.com/albums/x144/andersanette/th_Video007.jpg) (http://s180.photobucket.com/albums/x144/andersanette/?action=view&current=Video007.flv)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotaugust 11, 2008, 16:16:57 pm
Kunne kansje funket med pop-outs, men syns kansje det ser enda rarere ut enn porsche lokket... lokket skal lakkeres ja, vurderer som sagt en hellakkering til vinteren. Kommer vel kansje til å spraylakke det enn så lenge, for den grønn fargen gjør det nesten flaut å ta den ut av garasjen :D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Bj?rnaugust 11, 2008, 21:45:30 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,490.0.html

Se på link, bilen til Daniel. Syns den er nydelig med pop-outs!

Jeg syns ivartfall det er stilig, ivartfall når man har noe litt større baki, men porschevinga blir sikkert ikke værst den heller  ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotseptember 14, 2008, 11:35:02 am
Hello folkens, har vært borte en stund nå ;) Men har endelig fått startet innkjøringen av vogna, litt små justeringer har meldt seg underveis men ikke noe større.. Fant en maken boble på en av det første prøve turen min og måtte ta et par bilder for å vise litt forskjeller 8) Søster vs Bror....


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistloseptember 14, 2008, 14:48:48 pm
Gratulerar ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Bj?rnseptember 14, 2008, 16:00:50 pm
Fett!

Funker kjøling og alt det som det skal ?
Må si meg imponert, dette er rått! og det må da gå styggfælt  ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotseptember 14, 2008, 20:11:39 pm
Kjølingen fungerer greit,men må nok modifiseres noe når det blir varmt i været og det blir mye aktiv kjøring ;D Driver som sagt å kjører inn enda så har ikke fått testet helt enda,men kjennes bra ut og lyden er helt rå ved gasspådrag ;D Skal prøve å få lagt inn video men klarer ikke helt å få det til... Hjelp m dette motas m STOR TAKK :-[


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: anders.september 15, 2008, 01:21:03 am
photobucket ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel vurderes solgt
Skrevet av: 1303 hotnovember 18, 2008, 17:22:08 pm
Da vurderes salg av vogna uten motor.. :'( Pga nytt prosjekt som kansje går ann å få godkjent med denne motoren vurderes nå salg av bilen...Ellers så selges den komplett evt m 1600motor ferdig innsatt alt etter ønske, kan også bytte gearkassen tilbake til orginalt for å gjøre bilen billigere.. Selges for langt under selvkost for 40m grom kasse 30uten.. Les innlegg for specs på bilen og utstyr som er mont..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: ovejohannovember 18, 2008, 17:47:35 pm
bra bil dette.   Men kommentar til Søsteren..... på luftingen var det litt morsomt med tangentlakkeringen. :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Daniel Lnovember 18, 2008, 17:59:56 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,490.0.html

Se på link, bilen til Daniel. Syns den er nydelig med pop-outs!

Jeg syns ivartfall det er stilig, ivartfall når man har noe litt større baki, men porschevinga blir sikkert ikke værst den heller  ;D

Jeg har tatt av pop-out'en på baklokket, men det var fordi det var lakk som hadde flasset av rundt kanten der lokket sitter ;D
Ellers så syns jeg den kledde det veldig godt!! ;)



Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: -Marius-november 18, 2008, 18:09:56 pm
Tror jeg ville valgt en litt annen løsning på kjølesystemet. Nå har du rør som går veldig opp og ned, dette er ikke heldig med tanke på vannpumpa. Du burde lagt rørene under bilen, da for du liten høydeforskjell pluss at det bidrar faktisk til mere kjøling. Du vil også få en litt lettere luftejobb:) Flytt ekspansjonstanken bak i til motoren. Vis systemet ditt koker nå, renner det maste av vann ned i trekanten ved døra og skjermen. Jeg hadde samme på den første 1303 med vann, det fungerte bra helt til den kokte. da ble det mye vann i bilen:) Ellers ser det veldig bra ut :) regner med at det går veldig godt!


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotnovember 18, 2008, 18:17:02 pm
Den går dyrisk godt, og har ikke problem m vannet siden jeg ikke har ekspansjonstank og evt overløp går på bakken... Har også elektrisk pumpe som hjelper masse på sirkulasjon!!!!+++ Lufte potte fra radiator annlegg som brukes i hus som tar ut evt luft i annlegget, men sikkert ikke dumt å legge under bil ( helt til du tar oppi ei fartshump stein eller lignende ;) )


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: -Marius-november 18, 2008, 18:27:46 pm
Alle som kjenner meg kan vel bekrefte at mine biler er ganske lave, men har ikke noen problemer med at det slår i bakken. Du legger de jo på siden av utsparingen ved baksete. På sidene der.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: roadster72november 18, 2008, 19:05:56 pm
en ting til her er at med en el vann pumpe er det en fordel og ha temp styring på den, ellers kan det skumme gjennom vannhuset,der termostaten sitter, husker jeg tok vekk hele det huset når jeg satt inn en sånn motor og lagde to rør som passa inn på der. da ble jeg kvitt den skuminga...


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotnovember 18, 2008, 22:21:45 pm
Jada mye kloke hoder her........... og mange løsninger finnes, ingen fasit på sånne bygg spør du meg.... Men alltids noen som har noe å komme med..Blir det ikke salg så blir det nasjonal bil av den til våren også da m wankel uten turbo sevlfølgelig, noe som nok vil såre mange vw hjerter her på forumet ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotdesember 26, 2008, 22:08:04 pm
Da er ting nøye vurdert og bilen blir beholdt og ikke byggd om til nasjonal ;) Mye fram og tilbake her.. så nå blir den modifisert m datasprut, kortere gearing,skive bremser rund bau, litt mod på kjøling, osv.. Håper å kunne stille m bilen på div treff til sommeren


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlodesember 26, 2008, 22:23:14 pm
Smart plan! ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotdesember 27, 2008, 15:16:03 pm
Takk tok litt tid før jeg innså hva jeg egentlig har i garasjen og potensiale som ligger i den. ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Bj?rndesember 27, 2008, 20:21:28 pm
Takk tok litt tid før jeg innså hva jeg egentlig har i garasjen og potensiale som ligger i den. ;)

Bra du gjorde det!
Måtte lese gjennom annonsen, for å være sikker på at det var denne.. syns det var synd.. boble med wankel er ikk daglidags, så bra du beholder!  ;D
Er wankelen i bilen nå? eller bare en standar 1600?


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjanuar 01, 2009, 14:35:31 pm
Pr dags dato er det satt inn 1600motoren igjen pga skal inn på eu-kontroll i januar ;) Men den skulle ut uansett for litt mod av motorfester + oppkobling av data sprut 8) Gleder meg til sommeren..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjanuar 18, 2009, 01:20:28 am
På tirsdagen skal vogna inn til eu :o får håpe jeg slipper m for mange mangler..Har så vidt begynt å lese litt på data sprutet og gleder meg til å begynne m det ;D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjanuar 20, 2009, 21:18:54 pm
Da var vogna vist og kun små mangler feil dim på dekk og ei bærekule ;D Bare å få byttet dette nå så skal wankelen på plass igjen m data sprut ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjanuar 26, 2009, 22:50:19 pm
Da er nye dekk for eu skaffet og bærekule er på tur..har også begynnt å skjære ut litt av reservehjuls brønn for ny radiator og mulig modifisering av kjølerør 8) Driver også og sjekker coilover kit rund bau..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlojanuar 26, 2009, 23:13:29 pm
Du er tilbake på rett kjøl nå ja :)

Hugs å mate på med bilder då ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjanuar 27, 2009, 16:50:19 pm
He he takk skal ta noen flere bilder underveis..blir godt å få den godkjent så bilen kan få go motoren tilbake snart... :D


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Turbo Haraunejanuar 27, 2009, 20:59:56 pm
og koffør kainn du førr fan ikkje godkjeinne ho med den motoren?  (sammbygding dialekt)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjanuar 28, 2009, 18:22:32 pm
Nei fordi e mangler ein perm m papirer på ombygging som du hadde og har vist ikke fått tak i tuv bremsekit som tar 200hk enda.... :o Men det er klart kan du bistå meg litt m papirhjelp/tips så prøver jeg gjærne å godkjenne den m go motoren..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjanuar 30, 2009, 19:11:40 pm
Da er vogna endelig godkjent ;D heilt utrolig m det felgene og dekka!!! 185/65-15 på 9toms felg ser litt rart ut ;D
Har så vidt begynt å skjære ut litt i reservehjuls-brønn for å felle inn radiator og oljekjøler..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Tistlojanuar 30, 2009, 19:17:04 pm
Gratulerar med godkjent bil då!! :)

Men kva gjer du når du skal på godkjenning neste gong, med nye motoren?


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjanuar 31, 2009, 12:31:50 pm
Planen er å nå etterhvert søke biltilsynet,skaffe bremser o.l. ellers så må jeg vel bare bytte motor igjen ;) Men har veldi lyst til å få den godkjent m motor,men dette tar jo mye tid og papirarbeid så tror neppe at jeg hadde hatt skilt på bobla til sommeren vist jeg hadde begynt prossesen nå :( Har også flere prosjekter som jeg holder på med så tiden strekker ikke helt til... Tips på 200hk bremsetsett m tuv papirer motas m takk :D Men leser her på forumet at selv tuv papir ikke er bra nok for bt >:(


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: riskyerjanuar 31, 2009, 13:20:39 pm
Hva med å bruke Porsche bremser,da får du papirer fra Autosentrum på at bremsene er for biler med så og så mye hk,og vekt,det skal gå.Det har jeg ihvertfall blitt bedt om å gjøre på en bil,av BT.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotjanuar 31, 2009, 17:41:08 pm
takk for tipset ;D Men mener også å huske at det må dokumenteres at boblekaroseriet tåler så mye hk..Og det er jo akkurat derfor tuv papirer var tingen før for da var jo bremsene testet på boble..Godkjente en manta a med turbo en gang og da måtte jeg skaffe papir fra opel norge på at karoseriet tålte ex antall hester.. :( Den gangen brukte jeg bremser fra en annen bil uten tuv papirer.. Men vist Autosentrum kan gå god for at boble karroseriet tåler ex antall hester så skulle det ikke være noe problem..Største problemet her i norge er jo den forskjellige praksisen som blir utført hos de ulike BT her i norge >:( Kan ikke fatte at tuv godkjente bremser ikke skal være godt nok for bt for disse er jo teste på boble...


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: roadster72januar 31, 2009, 18:53:12 pm
jeg følger spent med :) moro prosjekt du holder på me ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Filip/purityjanuar 31, 2009, 20:35:22 pm
takk for tipset ;D Men mener også å huske at det må dokumenteres at boblekaroseriet tåler så mye hk..Og det er jo akkurat derfor tuv papirer var tingen før for da var jo bremsene testet på boble..Godkjente en manta a med turbo en gang og da måtte jeg skaffe papir fra opel norge på at karoseriet tålte ex antall hester.. :( Den gangen brukte jeg bremser fra en annen bil uten tuv papirer.. Men vist Autosentrum kan gå god for at boble karroseriet tåler ex antall hester så skulle det ikke være noe problem..Største problemet her i norge er jo den forskjellige praksisen som blir utført hos de ulike BT her i norge >:( Kan ikke fatte at tuv godkjente bremser ikke skal være godt nok for bt for disse er jo teste på boble...
Akkurat dette med at bilen måtte være bevist at den tåler mere hestekrefter var oppe i en tidligere tråd på forumet, og der ble det vell nevnt at når bremsene har fått TÜV-papirer, så er det jo nettopp på en boble med originalt karosseri. Må karossen forsterkes eller lignende for å tåle påkjenningene som bremsene tåler, så skal dette stå i papirene, men det står det altså ingenting om.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Kjetil Limafebruar 01, 2009, 13:51:54 pm
Skjønner ikke at du legger så mye ut på nettet om dette når du har bilder av bilen med skilter på. Du er vel klar over at BT også kan med data og faktisk kan lese hva du skriver her.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: riskyerfebruar 01, 2009, 15:53:26 pm
Det du spurte om lenger oppe var ang. bremser,så det var et tips om bremser,karosseriet må kanskje forsterkes,men det har ingenting med hva bremsene kan stoppe,da må du ha eget papir på motor og karosseri.
Tror jeg ville sendt en forespørselpå hva de vil du skal gjøre for å få godkjent 200 hk,da får du et skriftelig svar som du kan forholde deg til.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Hulkenfebruar 01, 2009, 15:55:55 pm
Fort gjort å bytte motor igjen...


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotfebruar 02, 2009, 23:21:37 pm
Fornøyd no..ingen bilder m skilt på lenger.. ;D Tror forresten ikke BT er på disse sidene men man kan aldri vite... :o Og ja et motorbytte er veldi fort gjort.. Men er det noen her som kan svare meg på hvor det går enn å få tak i tuv godkjent bremsekit som tar 200hk? ;)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: Filip/purityfebruar 02, 2009, 23:33:54 pm
Kerscher selger ihvertfall kit som er TÜV-godkjent opp til 240 km/t, det er vell et alternativ? Om du klarer å rote bort noen hester når bilen er på rullene har de også kit som godkjenner opp til 160 hester.


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggyfebruar 02, 2009, 23:42:50 pm
.


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotfebruar 03, 2009, 17:18:44 pm
Dette var jo heilt supert ;D Takk takk, nå er det bare å spare litt penger framover også bestille varer.. 8)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotapril 11, 2009, 10:56:16 am
Nå er endelig våren begynnt å komme 8) Men bilen er desverre langt fra ferdig :-\ Holder på å monterer megasqert data sprut her no i disse dager har noen brukt dette sprutet før så trenger jeg litt hjelp her :-\ Forøvrig så har je bygget om litt på kjøling,elektrisk og laget en liten ramme i for å stive av bakparten litt 8) Blei litt mye hopping og risting v/burnaout i sommer..


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotaugust 15, 2010, 11:49:45 am
No er megasquert sprutet kastet da bare problem m å få satt opp dette :-[ Har satt inn en lett trimmet gasser wankel for å endelig få brukt bilen litt igjen :) Artig å endelig få den på veien igjen :)


Tittel: Sv: Prosjekt wankel
Skrevet av: 1303 hotaugust 15, 2010, 11:53:37 am
Glemte å skrive at m 150+ hester er dette også ganske gøy å kjøre med :)Men til vinteren blir det nok et nytt turbo prosjekt i denne da jeg har stående en wankel turbo m stor holy gasser også i garasjen som bare trenger litt overhalling først ;) Ska få tatt litt nye bilder å legge ut..