VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Boblenissen på august 21, 2010, 12:02:01 pm



Tittel: Start av motor
Skrevet av: Boblenissenaugust 21, 2010, 12:02:01 pm
Hei! Har satt inn en motor i bobla (68 mod) som jeg sliter litt med å få start på. Har gnist på plugg, men det kan nesten virke som om den ikke får bensin. Har satt opp en halvlitersflaske rett på slangen til forgasser. Har prøvd med litt startgass. Får et enkelt puff av og til. Har jeg glemt noe vesentlig? Har måttet ta en egen ledning fra startmotoren direkte til batteriet da det ikke skjedde noe når jeg vrir om nøkkelen.. Takknemlig for alle tips og råd...


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Boblenissenaugust 23, 2010, 21:12:24 pm
Ingen i nærheten av Hamar som kunne tatt en titt? Kommer eksos ut av potta, men den starter ikke...


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Tommy Maugust 24, 2010, 08:41:56 am
Kan nesten virke som feil tenningsrekke følge?


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Lasse `65august 24, 2010, 09:28:48 am
sjekk tenning ja. 1-4-3-2 er rekken. men sjekk at du får TDC på 1 og ikke på 3. det ser du hvis du tar av toppdekslet. innsugsventil og eksosventil skal være tilnærmet lukket på syl 1(innerst til høyre) da den er i TDC.


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Boblenissenaugust 24, 2010, 14:57:32 pm
Det skal jeg sjekke Lasse! Takker for svar!


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Squarebackaugust 25, 2010, 22:40:14 pm
Prøv å vri tenningen (fordeleren) litt mer med klokka. Kan hende den er litt for "tidlig" satt opp


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Endre Daugust 25, 2010, 22:44:57 pm
Den halvlitersflaska, har du satt den før eller etter bensinpumpa?


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Boblenissenaugust 26, 2010, 20:21:00 pm
Den er satt opp etter pumpa, altså rett på slangen til forgasser. Har prøvd å vridd fordeleren sånn at den skal være "helt i nærheten". Skal prøve å få sjekket om den står på 1 eller 3 i kveld. Takker for tips og råd!


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Boblenissenaugust 26, 2010, 23:24:05 pm
Det var nok tenningen som var snudd 180 grader. Med litt tlf hjelp fra Race Buggy så fikk jeg justert den riktig:) Takker og bukker:)


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Endre Dseptember 06, 2010, 19:36:35 pm
Den er satt opp etter pumpa, altså rett på slangen til forgasser. Har prøvd å vridd fordeleren sånn at den skal være "helt i nærheten". Skal prøve å få sjekket om den står på 1 eller 3 i kveld. Takker for tips og råd!

Klarte forgasseren å pumpe bensin helt av seg selv altså?  ::)


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Boblenissenseptember 06, 2010, 20:19:16 pm
Den er satt opp etter pumpa, altså rett på slangen til forgasser. Har prøvd å vridd fordeleren sånn at den skal være "helt i nærheten". Skal prøve å få sjekket om den står på 1 eller 3 i kveld. Takker for tips og råd!

Klarte forgasseren å pumpe bensin helt av seg selv altså?  ::)

Har du lest alle innleggene eller forsto du det faktisk ikke??


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Erlend / bug66september 06, 2010, 20:24:13 pm
blir ikke noe særlig trykk uten en bensinpumpe  ???

du må koble flasken før pumpen, ellers vil ikke forgasseren klare å dra inn noe bensin :)

annet alternativ er å fylle forgasseren, men det blir tungvint..



Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: ahelgemoseptember 06, 2010, 20:28:01 pm
:D


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Boblenissenseptember 06, 2010, 21:21:49 pm
Da har nok jeg innebygd pumpe i forgasseren ja! Har kjørt med halvlitersflaske rett på forgasseren jeg!


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Panseptember 06, 2010, 21:46:14 pm
Da har nok jeg innebygd pumpe i forgasseren ja! Har kjørt med halvlitersflaske rett på forgasseren jeg!

Tyngekraften kan gjøre underverker :)


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Erlend / bug66september 06, 2010, 23:06:57 pm
Da har nok jeg innebygd pumpe i forgasseren ja! Har kjørt med halvlitersflaske rett på forgasseren jeg!

på tomgang i 10 sek? kunne forstått det med 2m slange vertikalt, men pumpen er der for at forgasseren skal få høyt nok trykk..
1.sett på pumpen, sjekk at den fungerer.
2.dobbeltsjekk at ikke fordeleren står 180gr feil,
3.sjekk at tennkablene er i riktig rekkefølge


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Boblenissenseptember 07, 2010, 05:31:20 am
Da har nok jeg innebygd pumpe i forgasseren ja! Har kjørt med halvlitersflaske rett på forgasseren jeg!

på tomgang i 10 sek? kunne forstått det med 2m slange vertikalt, men pumpen er der for at forgasseren skal få høyt nok trykk..
1.sett på pumpen, sjekk at den fungerer.
2.dobbeltsjekk at ikke fordeleren står 180gr feil,
3.sjekk at tennkablene er i riktig rekkefølge

Motoren starter og går nå! Det var som skrevet 180 grader feil tenning. Det er ikke mye å diskutere! Jeg HAR startet opp og kjørt med bensin i en halvlitersflaske! Hvis det er veldig vanskelig å tro foreslår jeg at dere prøver selv...underverker har skjedd før! ;)


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: ahelgemoseptember 08, 2010, 20:00:37 pm
ja greit nok det,men pumpa er nødt til å suge bensina opp av flaska for deretter trykke den inn i forgasser ,hvis ikke er du nødt til å ha falltank


Tittel: Sv: Start av motor
Skrevet av: Boblenissenseptember 08, 2010, 20:51:32 pm
For n`te gang har jeg gjort dette uten pumpe...halvlitersflaska binder jeg på selvfølgelig høyere enn forgasseren. Dette blir tydligvis nok trykk til at jeg får kjørt...